וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד הימ"מ שנחשד באי-דיווח של הטרדה מינית: "פעלתי כנדרש"

18.2.2015 / 0:43

תנ"צ ש' - ששמו עלה במהלך חקירת מח"ש בחשד שידע על כך שנצ"מ שהיה תחת פיקודו הטריד אישה שביקשה ממנו עזרה ולא דיווח למח"ש - נוקה מכל חשד. לדברי ש', שעתיד להתמנות לניצב, "מדובר בנקמה של קצינים שחשים שדילגו עליהם"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התנ"צ נוקה מכל חשד. דלת הכניסה למשרדי מח"ש בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מפקד הימ"מ, תת-ניצב ש', שוחח אתמול (שלישי) עם מקורביו על בנוגע לחקירה שנפתחה בעניינו של אחד מפקודיו, ניצב-משנה שנחשד כי הטריד מינית אישה במשך שנתיים. ש' נחשד שלא דיווח על המעשים למחלקה לחקירות שוטרים. זאת, על אף שהאישה פנתה אליו וסיפרה לו על כך לפני כשלוש שנים. "פעלתי כנדרש", אמר התנ"צ, שבזמן התקופה האמורה היה מפקד ימ"ר תל אביב ומפקדו של הנצ"מ החשוד.

אתמול עלה שמו של תנ"צ ש' במח"ש בקשר לאי-דיווח על עבירה, אולם בסופו של דבר הוא נוקה מכל חשד. לדברי ש', המקור לטיעונים נגדו בקצינים שייחלו לתפקיד שאליו הוא נבחר. "מדובר בנקמה של קצינים שחשים שדילגו עליהם", אמר ש', שמיועד לקבל קידום לדרגת ניצב ולהתמנות למפקד מחוז ש"י במקום ניצב קובי כהן, שפרש בחודש שעבר בשל החשדות נגדו בדבר קיום קשר אסור בינו לבין שוטרת.

טלטלה בצמרת המשטרה - כותרות אחרונות:
בוקר של חקירות: שני קציני משטרה בכירים חשודים בעבירות מין
ניצב-משנה מהצפון נחקר בחשד למעשה מגונה והטרדה מינית
שוטרת שהתלוננה על קצין בכיר: "אני מתמודדת לבד במערכה"

עם התפוצצות שורה של פרשות במשטרה, בהן של כהן, שסיפורו נחשף בוואלה חדשות, הוחלט על שורה של מינויים במשטרה כמינויי בזק. אחד המינויים העתידיים הוא של ש'. במשטרה מספרים כי בגלל שש' לא ביצע תפקיד משטרה קלאסי, כי אם בעיקר תפקידי משטרה ביטחוניים, מדובר ב"דילוג" על שוטרים אחרים בדור תתי-ניצבים שיכולים היו להתמנות לתפקיד זה.

ניצב כהן הוא רק אחד מתוך שבעה ניצבים שפרשו או פוטרו מהמשטרה עקב חשד לעבירות מין וקיום יחסים אסורים עם שוטרות. אל השבעה צפוי להצטרף עוד השבוע ניצב חגי דותן, מפקד מחוז חוף.

נגד תנ"צ ש' נפתחה אתמול חקירה לאחר שהנצ"מ הטריד על פי החשד אישה שקרוב משפחתה שירת בעבר בימ"ר. האישה העידה הלילה במח"ש כי לפני כשלוש שנים, בעת שהגיע ש' לניחום אבלים והשניים היו יחד באותו אירוע, ניגשה אליו ואמרה לו כי הנצ"מ נוהג להטריד אותה מינית במשך שנתיים, לאחר שזו ביקשה לשבץ את בנה לשירות חובה במשטרה.

לטענת ש', האישה אמרה לו בשעתו כי היא כבר הספיקה להגיש תלונה, וסיפר כי לפנים משורת הדין, הוא נתן לה את מספר הטלפון של ראש אגף משאבי אנוש במשטרה, ניצב ירון בארי, שם יכלה להתלונן על הקצין. עם זאת, הוא לא דיווח בעצמו למח"ש כפי שנדרש ממנו.

במח"ש נפתחה כאמור חקירה נגד ש' בחשד לאי-דיווח, היות שעל פי נהלי המשטרה, ברגע שלקצין מגיעה תלונה על עבירה פלילית, בטח ובטח כשמדובר באירועים של הטרדות מיניות - עליו לדווח על כך.

הנצ"מ החשוד בהטרדה נחקר אתמול במחלקה לחקירות שוטרים בחשד לביצוע אותן הטרדות מיניות. למח"ש זומן גם קצין בכיר נוסף בדרגת נצ"מ, שמסר עדות על הפרשה, לאחר שגם הוא, לכאורה, ידע על המעשים ולא דיווח. גם ממנו, מסתמן, ינוקה החשד.

בוקר של חקירות במשטרה

ניצב המשנה החשוד בהטרדת אישה הוא אחד מתוך שני קצינים בכירים שנחקרו ביממה האחרונה בגין עבירות מין. הקצין השני, גם הוא בדרגת נצ"מ, נחקר אתומל בחשד שעשה מעשה מגונה במתנדבת משטרה ושהטריד מינית כמה שוטרות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אילוסטרציה. AP
הניצב-משנה חשוד כי עשה מעשה מגונה במתנדבת/AP

הקצין, תושב הצפון, נחקר שעות ארוכות בחשד שעשה מעשה מגונה במתנדבת במשטרה וכן הטריד מינית כמה שוטרות, תוך ניצול יחסי המרות ביניהם. על פי החשד, בשנה האחרונה ביקשה המתנדבת, בחורה צעירה מאוד, את עזרתו של הקצין בעניין אישי. זה הבטיח לנסות לעזור לה וקבע איתה בלובי של בית מלון. אז, על פי החשד, הוא ניסה לגעת בצעירה ולנשק אותה בניגוד לרצונה, והיא הקליטה את המעשה. מלבד עבירות המין, הקצין חשוד גם בהפרת אמונים.

(עדכון ראשון 22:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully