וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצב-משנה מהצפון נחקר בחשד למעשה מגונה והטרדה מינית

17.2.2015 / 8:25

קצין המשטרה נחקר הלילה שעות ארוכות בחשד שהטריד מינית כמה שוטרות, תוך ניצול יחסי המרות ביניהם, וניסה לגעת במתנדבת בניגוד לרצונה. מדובר באחרון בשורה ארוכה של קצינים בכירים ששמם נקשר בעבירות דומות

אילוסטרציה. AP
ניצב המשנה חשוד כי עשה מעשה מגונה במתנדבת/AP

אחרי שורה ארוכה של פרשות שבהן היו מעורבים קצינים בכירים במשטרת ישראל, קצין נוסף נחקר הלילה (שלישי) במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש). קצין בדרגת ניצב-משנה מצפון הארץ נחקר שעות ארוכות בחשד שעשה מעשה מגונה במתנדבת במשטרה וכן הטריד מינית כמה שוטרות, תוך ניצול יחסי המרות ביניהם.

על פי החשד, בשנה האחרונה ביקשה המתנדבת, בחורה צעירה מאוד, את עזרתו של הקצין בעניין אישי. זה הבטיח לנסות לעזור לה וקבע איתה בלובי של בית מלון. אז, על פי החשד, הוא ניסה לגעת בצעירה ולנשק אותה בניגוד לרצונה, והיא הקליטה את המעשה. מלבד עבירות המין, הקצין חשוד גם בהפרת אמונים.

טלטלה בצמרת המשטרה - כל הכותרות:
שוטרת שהתלוננה על קצין בכיר: "אני מתמודדת לבד במערכה"
אחרי גל הפרישות: מינויים חדשים בצמרת המשטרה
שוטרות העידו במח"ש: לא קיימנו יחסים עם ניצב חגי דותן

חגי דותן, מפקד מחוז חוף במשטרה, מאי 2011. מגד גוזני
האחרון בשורת ניצבים חשודים. ניצב חגי דותן/מגד גוזני

משטרת ישראל סובלת מטלטלה קשה בתקופה האחרונה בעקבות חשיפת חשדות דומות נגד שורה ארוכה של קצינים בכירים, ובהם ניצבים. האחרון שנחשד בעבירות מין הוא מפקד מחוז חוף, ניצב חגי דותן. בין היתר, נחשד ניצב דותן במעשה מגונה בשוטרת, ואחת השוטרות שהתלוננו נגדו העידה כי הוא נגע בישבנה במעלית.

נוסף על כך, אחד החשדות המרכזיים נגד דותן, הוא שקידם קצינה מדרגת רב פקד לדרגת סגן ניצב בזמן שבין השניים היה קשר רומנטי לפני שמונה שנים. הקצינה אמנם הכחישה את הסיפור, אולם דותן עצמו הודה שב-2007 היה עמה בקשר. הוא סירב להיכנס לאופי הקשר, והוסיף כי טיב היחסים לא רלוונטי – זאת משום שלטענתו הם לא היו בגדר מפקד ופקודה. עד כה סבורים במח"ש כי בידיהם חשדות "איתנים" על עשר שוטרות שנפגעו מהתנהלותו של הניצב.

בימים הקרובים צפויה מח"ש לקבוע אם דותן עבר עבירה פלילית הן בנושא ההטרדות, לכאורה, והן בנושא קיום יחסי מרות, ואם התגבשה תשתית ראייתית להעמדתו לדין - או שמדובר בעבירות מתחום המשמעת. המסקנות יוגשו למפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, והוא יידרש להחליט אם לפטר את דותן או לתת לו לפרוש מרצונו. המפכ"ל נוטה שלא לפטר את דותן, ומעדיף כי הוא יפרוש מרצון מהמשטרה, אולם הוא עשוי לשנות את דעתו כשיקבל את ממצאי החקירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו בשפרעם. יותם רונן
"מי שדרכנו לא מתאימה לו - שיעזוב". המפכ"ל דנינו/יותם רונן

בעקבות שורת פרשות היחסים האסורים ועבירות המין לכאורה במשטרה, כינס לפני כשבוע וחצי המפכ"ל דנינו כינוס חירום של הקצונה הבכירה במכללה הלאומית החדשה של המשטרה בבית שמש. "מי שדרכנו לא מתאימה לו ולא נראית לו שיתכבד ויעזוב", אמר דנינו בכינוס, בהתייחסות ראשונה לנושא מאז חשיפת החשדות נגד מפקד מחוז חוף במשטרה, ניצב חגי דותן. "מי שנשאר אתנו צריך לעמוד בכל הדרישות המוסריות, הערכיות והפיקודיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully