וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוקר של חקירות: שני קציני משטרה בכירים חשודים בעבירות מין

אחרי שניצב-משנה מהצפון נחקר הלילה בחשד שעשה מעשה מגונה במתנדבת והטריד מינית שוטרות, ניצב-משנה נוסף חשוד שהטריד מינית שוטרת. לפי עדותה, היא התלוננה על כך למפקדו, אך זה לא דיווח למח"ש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
שני קצינים בכירים נחקרו ביממה האחרונה. דלת הכניסה למשרדי מח"ש/מערכת וואלה, צילום מסך

- ניצב-משנה מאזור הצפון נחקר הלילה בחשד שעשה מעשה מגונה המתנדבת והטריד מינית שוטרות
- שוטרת העידה הלילה במח"ש נגד ניצב-משנה אחר בטענה שהטריד אותה מינית
- הקצין השני נחקר הבוקר במח"ש

בסביבתו של קצין המשטרה מצפון הארץ, שנחקר הלילה (שלישי) בחשד שעשה מעשה מגונה במתנדבת משטרה והטריד מינית כמה שוטרות, המומים מהחשדות נגדו. "אנחנו לא יודעים הרבה על החקירה, אך מדובר באחד הקצינים המקצועיים והטובים שיש לנו", אמר קצין בכיר מאוד במחוז שבו משרת ניצב המשנה. קצין אחר הוסיף: "אני מכיר את הקצין היטב. קשה לי להעלות על הדעת שהוא מעורב בחשדות כאלה".

גם תושבי העיר שבה מתגורר הקצין התקשו להאמין לדברים. "הוא אדם מוערך מאוד בעיר וקשה לי לשמוע על כך", אמר תושב המקום. הקצין בלט לאורך השנים כחוקר מצטיין. "הוא ניקה את השטח", אמר אדם שמכיר אותו. "הוא היה קצין משטרה 'של פעם', אחד שחי את השטח ושלא דופק חשבון לעבריינים. הוא התקדם מלמטה ובלט בתעוזה ובתחכום. אם החשדות נגדו נכונים והוא יאלץ ללכת הביתה, זה יהיה הפסד גדול למשטרת ישראל".

ביחידה שעליה מופקד הקצין שמעו רק בשעות הבוקר על חקירת מפקדם, ומיד הפך הנושא לשיחה העיקרית במסדרונות. "האווירה הבוקר מאוד לא פשוטה, אפשר לומר אפילו שיש אווירת נכאים. מדובר בתחושה קשה, בהרגשה שהמחוז מתפורר ושחייבים מבוגר אחראי שייקח את העניינים לידיים ויעשה כאן סדר", אמר אחד השוטר במחוז.

טלטלה בצמרת המשטרה - כל הכותרות:
שוטרת שהתלוננה על קצין בכיר: "אני מתמודדת לבד במערכה"
"הניצב הכניס ידו לכיס בישבני": דותן עומת עם עדות נגדו
אחרי גל הפרישות: מינויים חדשים בצמרת המשטרה

מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו בשפרעם. יותם רונן
יש הסבורים שהוא לא היה צריך למנות את הקצין לתפקיד היוקרתי. המפכ"ל דנינו/יותם רונן

הקצין החשוד מונה רק לאחרונה לתפקיד יוקרתי, וקצינים אחרים במחוז סבורים כי המפכ"ל, רב-ניצב יוחנן דנינו, לא היה צריך לקדם אותו ולמנות אותו לתפקיד בשל עברו הבעייתי. בעבר הוא היה מעורב בסכסוך עם זוג שכנים קשישים, ובמהלך המריבה הוא הזעיק ניידת משטרה ופעל לעצור את בני הזוג. בסופו של דבר נזף בית המשפט במשטרה על המקרה והורה לה לשלם לבני הזוג פיצויים על האירוע. "זה האיש שהמפכ"ל החליט לקדם. הקצין שאמור לשמש דוגמה לשוטרי המחוז", אמר אחד הקצינים.

ניצב המשנה נחקר הלילה במשרדי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) שעות ארוכות בחשד שהטריד מינית כמה שוטרות, תוך ניצול יחסי המרות ביניהם ועשה מעשה מגונה במתנדבת במשטרה. על פי החשד, בשנה האחרונה ביקשה המתנדבת, בחורה צעירה מאוד, את עזרתו של הקצין בעניין אישי. זה הבטיח לנסות לעזור לה וקבע איתה בלובי של בית מלון. אז, על פי החשד, הוא ניסה לגעת בצעירה ולנשק אותה בניגוד לרצונה, והיא הקליטה את המעשה. מלבד עבירות המין, הקצין חשוד גם בהפרת אמונים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אילוסטרציה. AP
הקצין חשוד כי ניסה לגעת במתנדבת ולנשק אותה בניגוד לרצונה/AP

בתוך כך, קצין בכיר אחר, גם הוא בדרגת ניצב-משנה, נחקר הבוקר בחשד שהטריד מינית שוטרת במשך שנתיים. השוטרת העידה הלילה במח"ש נגד הקצין, המשרת במטה הארצי, וכן נגד קצין בדרגת תת-ניצב, המיועד לקבל קידום לדרגת ניצב בעקבות שורת הפרישות של ניצבים בתקופה האחרונה. לטענתה, היא דיווחה לאותו מפקד בכיר על ההטרדות לכאורה, אך זה לא דיווח על כך למח"ש, כפי שנדרש ממנו בנוהלי המשטרה.

השוטרת סיפרה לחוקרי מח"ש כי היא הופנתה לקצין ביחידה המרכזית בתל אביב כדי שזה יסייע לבנה להתגייס למשטרה, וזה החל להטריד אותה מינית. לדברי השוטרת, כאשר ביקשה להתלונן בפני מפקדו של הקצין, כיום בדרגת תת-ניצב ומפקד יחידת עלית במשטרה, זה נתן לה פתק עם מספר הטלפון של ראש אגף משאבי האנוש, ניצב ירון בארי, אך לא דיווח בעצמו למח"ש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully