וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אב הבית לשעבר של נתניהו: "אני ממש-ממש פגוע"

מני נפתלי, שהליכוד האשים אותו באחריות לחריגות הכספים במעון ראש הממשלה כפי שפורסמו בדוח מבקר המדינה, השיב אש במסיבת עיתונאים מיוחדת: "החזקתי שם 20 חודשים, אף אחד לא החזיק יותר משנה". עורכת דינו: "אדון וגברת נתניהו: תתביישו לכם"

צילום: אבי כהן עריכה: מתן חדד

אב הבית בבית ראש הממשלה לשעבר מני נפתלי כינס הערב (שלישי) מסיבת עיתונאים שבה מסר תגובה לטענת הליכוד שלפיה הוא אחראי לבזבוזים החריגים במעון ראש הממשלה, אשר נחשפו בדוח מבקר המדינה. נעמי לנדאו, עורכת דינו, תקפה את ראש הממשלה. "מר נתניהו, האם אתה מאשים את מני נפתלי ברכישת מאות בקבוקי אלכוהול ואינספור נרות? האם המטרה הפוליטית שלך מקדשת את כל האמצעים. אדון וגברת נתניהו: תתביישו לכם".

נפתלי עצמו אמר כי הוא נחשף להאשמות הקשות נגדו רק אחרי שאשתו התקשרה אליו וסיפרה לו: "ראש הממשלה מכפיש אותך". "לא הייתי מוכן לדוח, לפוליטיקה ולכל הדברים האלה שמכניסים אותי (אליהם) כל הזמן", אמר והוסיף: "אני ממש-ממש פגוע, אני לא מאמין שהגעתי למצב הזה".

לטענתו, העיסוק והטלת האשמה בו - אין בהם כל הגיון, שכן הוא "בסך הכל תובע על זה שפגעו בו בעבודה". לדבריו, "כל עובדי משרד ראש הממשלה, כולם, יודעים מי זה מני נפתלי. הם אומרים לי 'מני, זה לא יכול להיות'. כולם אומרים לי 'מני תהיה חכם, אל תהיה צודק. קח את מה שנותנים לך ותעזוב'". לדברי אב הבית לשעבר, בטענות של הליכוד יש דברים שאינם קשורים אליו. "אני החזקתי שם (בבית ראש הממשלה) 20 חודשים, אף אחד לא החזיק שם יותר משנה", טען.

דוח המבקר יוסף שפירא שפורסם מוקדם יותר מציג נתונים המעידים לכאורה על בזבוז כספי ציבור במעונות ראש הממשלה בירושלים ובקיסריה. בין היתר נטען שם שהוצאו 162 אלף שקלים בשנתיים להלבשה ואיפור מעבר לתקציב הקיים, שתקציב הניקיון עמד ב-2011 על יותר ממיליון שקלים ושהוזמן מזון ממסעדות בסך עשרות אלפי שקלים במקביל להעסקת מבשלת.

דוח המבקר || סיקור מיוחד
הליכוד על דוח המבקר: ההוצאות פחתו בשנתיים האחרונות
בפרקליטות יכריעו אם לפתוח בחקירה פלילית נגד נתניהו
החשמלאי של נתניהו: איש ליכוד שקיבל 10,500 שקל
פרשנות משפטית: שפירא הלך על ביצים

אלא שבהודעת הליכוד מטעמו של ראש הממשלה בחרו להסיט את האש לעבר אב הבית לשעבר בן ה-36, אשר תבע את בני הזוג נתניהו אשתקד על ההתנהלות המקוממת שחווה, לדבריו. "ההוצאות גדלו משמעותית בתקופה מסוימת, שבה ניהל את המעון הרשמי מני נפתלי - עובד ממורמר לשעבר, המוביל מסע השמצות והכפשות נגד ראש הממשלה, על מנת להוציא כספים שלא כדין מקופת המדינה ולפגוע בראש הממשלה ובליכוד בתקופת בחירות", נמסר מהליכוד. "הוצאות המעון הרשמי ירדו ופחתו משמעותית לאחר עזיבתו של נפתלי את התפקיד".

מני נפתלי אב הבית לשעבר בבית משפחת נתניהו בכניסה ללהב 433. פברואר 2015. ניב אהרונסון
השיב אש. מני נפתלי/ניב אהרונסון

נפתלי היה אב הבית במעון ראש הממשלה במשך כמעט שנתיים, עד חודש נובמבר 2012. הוא התפטר אז אחרי שלטענתו לא קודם לתפקיד שהובטח לו. באוקטובר האחרון הגיש נפתלי תצהיר לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים שבו חשף את ההתנהלות הבעייתית לכאורה מצד בני הזוג נתניהו שלדבריו "עשו ככל העולה על רוחם".

בתצהיר סיפר: "כאחראי על תפעול מעון ראש הממשלה נקלעתי, שלא בטובתי, לחיכוכים בלתי פוסקים עם הגברת נתניהו בשל החובה המוטלת עליי לשמור על מסגרת ההוצאות הביתיות שהוקצבה למעון ראש הממשלה מחדש, ובשל הצורך להתעמת עם דרישות בלתי פוסקות של גברת נתניהו להוציא כספים בניגוד לנהלים המחייבים מאידך". נפתלי, המיוצג על ידי עורכות הדין נעמי לנדאו ונאוה פינצ'וק אלכסנדר, תבע את מעון ראש הממשלה על סך 650 אלף שקלים.

>>> לקריאת דוח מבקר המדינה על הוצאות מעונות ראש הממשלה
>>> לקריאת דוח מבקר המדינה על בית הנשיא
>>> לקריאת דוח מבקר המדינה על הכנסת

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"גברת נתניהו היא זו שדרשה כל הזמן להוציא עוד ועוד כספים"

"כאשר נושא הוצאת הכספים המופרזת במעון ראש הממשלה הגיע לתקשורת, הטיחה בי גברת נתניהו האשמות קשות, כאילו איני יודע לנהל כראוי את משק הבית ולחסוך בהוצאות השוטפות. בפועל, גברת נתניהו היא זו שדרשה כל הזמן להוציא עוד ועוד כספים מעל ומעבר למסגרות המאושרות למעון ראש הממשלה, ובנוסף דרשה ממני לפעול בניגוד לנהלים במה שנוגע לתשלום עבור אירועים פרטיים שדווח עליהם כממלכתיים ולכיסוי הוצאות פרטיות שדווחו כהוצאות משק בית". כמו כן, הוא העיד, "בני הזוג נתניהו אירחו בביתם מוזמנים פעמיים-שלוש בחודש ולשם כך דרשה שרה נתניהו כי יועמדו לרשותה שירותים של שפים ומלצרים ממסעדות עלית בירושלים, ובנוסף יסייעו להם עובדים מצוות הבית".

חריגה נוספת מהנוהל שעליה הצהיר נפתלי היא אירוח ממלכתי של אורחים פרטיים. "גברת נתניהו אסרה עלי לרשום בסידור העבודה השבועי מי יגיע לביקור או לארוחת ערב ומתי, כנראה בשל העובדה שאורחים פרטיים ואף פוליטיקאים המקורבים לבני הזוג זכו לאירוח בסטנדרט ממלכתי (דהיינו אירוח הכולל שף והגשה מקצועית) בניגוד לרשום בנוהל". כך לדוגמא התארחו במעון ראש הממשלה בני הזוג מופז ובני הזוג כץ, וכן חברים פרטיים של משפחת נתניהו שזכו לאירוח ממלכתי. לדבריו, "עלות כל ארוחה כזאת הייתה מגיעה לפעמים לסכומים כפולים ויותר ממאלו המאושרים על פי הנוהל".

בית ראש הממשלה בירושלים בתקופת כהונתו של נתניהו 1999. לשכת העיתונות הממשלתית
חדר אוכל בבית ראש הממשלה/לשכת העיתונות הממשלתית

מלבד ההוצאות המוגזמות לכאורה, הוסיף וסיפר נפתלי על התנהגות בלתי הולמת ופוגענית מצד שרה נתניהו. "חלק ניכר מעבודתי סובב סביב טיפול בשיגיונות חסרי פשר. נאלצתי לספוג ממעסיקי יחס מתנשא ומזלזל שלעיתים הגיע לכדי השתלחויות, צעקות, וגידופים מצד אשת ראש הממשלה".

במשפחת נתניהו דחו אז את הטענות ואמרו: "מצער שבימים אלה, שבהם ראש הממשלה משקיע את כל מעייניו בטיפול בבעיות ביטחון הרות גורל לאזרחי ישראל, הוא נאלץ להתייחס לגיבובי רכילות שקרית, זדונית וקטנונית נגדו ונגד רעייתו. מדובר בניסיון ציני וזדוני מצדו של מני נפתלי להוציא כספים מקופת המדינה, שאינם מגיעים לו, על ידי פגיעה בראש הממשלה ורעייתו. מני נפתלי מציג עצמו כעובד מסור, מקצועי ואחראי. אך האמת הפוכה והיא תוכח על ידי עדויות וראיות רבות שיוצגו במשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully