וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אותרה האם שנטשה את בנה בנגב; מצב התינוק השתפר

בתום חיפושים נרחבים וחקירה סמויה, הצליחה המשטרה להתחקות אחר האם שבנה, תינוק בן יומו, נמצא במחסן במצב קשה. מצבה תקין והיא הועברה לבדיקות כשהיא מלווה באבטחה מחשש שבסביבתה ינסו לפגוע בה

מים בכפרים הלא מוכרים. צילום מסך
האם אותרה באחד הכפרים באזור. הפזורה הבדואית בנגב/צילום מסך

יותר מיומיים לאחר שנטשה את בנה במחסן בסמוך לערוער שבצפון הנגב, איתרה המשטרה את האם בתום חיפושים נרחבים, במקביל לחקירה סמויה שהתנהלה במשטרת העיירות בניסיון להתחקות אחר מיקומה. האם, בשנות ה-20 לחייה, נמצאה באחד מכפרי הפזורה הבדואית בנגב. היא טרם נחקרה והועברה לאחד המרכזים הרפואיים בדרום לבדיקות ולטיפול רפואי הנדרש לאחר לידה. מצבה מוגדר תקין.

המשטרה העבירה את הדיווח לרשויות הרווחה, המלוות את החקירה. ברשויות העריכו כי נשקפת סכנה לחייה מצד סביבתה, וייתכן שזה הוביל אותה ללדת מחוץ לבית חולים. בשל החשש מניסיון פגיעה בה, השוטרים מאבטחים את האם.

"הושקעו מאמצים רבים לאתר את האם מהר ככל שאפשר, וזאת על מנת לוודא שמצב בריאותה תקין מאחר שהיה חשד שהיא לא טופלה רפואית בתום הלידה", אמר מפקד תחנת העיירות, סנ"צ יניב שלמה.

בתוך כך, במצבו של התינוק שננטש חל שיפור ניכר. מבית החולים סורוקה בבאר שבע, שאליו פונה התינוק במצב קשה כשהוא סובל מהיפותרמיה, נמסר כי הוא נמצא כעת בהכרה ונושם בכוחות עצמו.

עוד בוואלה! חדשות:
פוטין הכריז על הפסקת אש באוקראינה החל מיום שבת
חשיפה: המתווה לחידוש המו"מ המדיני שממנו חמק נתניהו
יומן בחירות: מהומה בוועדת הבחירות על רקע דברי זועבי

התקהלות בסורוקה של משפחות הנפגעים בתאונה של מספר רכבים בצומת להבים. פברואר 2015. ניב אהרונסון
מצב התינוק השתפר. בית החולים סורוקה/ניב אהרונסון

התינוק נמצא ביום שני בערב במחסן נטוש, כשחבל הטבור עדיין מחובר אל גופו. לא ידעו להעריך את גילו המדויק של התינוק, אך ההערכה היא כי הוא נולד שעות ספורות לפני שאותר. כתמי דם שנמצאו במחסן הצביעו על כך שהלידה התקיימה במקום, מה שעורר חשש כי האם פצועה ונמצאת במצוקה.

בעקבות מציאת התינוק, פתחה המשטרה בחקירה בניסיון לאתר את האם ולהבין מה הייתה השתלשלות העניינים שהובילה לנטישתו. "מקרים של נטישת תינוקות הם נדירים אבל קיימים", הסבירה איריס לבנה, העובדת הסוציאלית של מחלקת טיפול נמרץ ילדים בסורוקה. "אנחנו רואים את זה במקרים של לידה מחוץ לנישואים, במקרים של אונס או גילוי עריות ובכל מקרה שבו התינוק אינו רצוי. נערות ונשים במצוקה יש בכל המגזרים, תינוקות לא רצויים יש בכל המקומות. אך מההיכרות שלי עם המצוקה של נשים בדואיות, הן נמצאות יותר בסכנת חיים מרוב המגזרים".

לפניות לכתבים:
יניר יגנה - Yanir9310@walla.com
מור שמעוני - mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully