וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיפושים אחר אם התינוק שננטש: "היולדת כנראה בסכנת חיים"

10.2.2015 / 14:54

במשטרה ובשירותי הרווחה מנסים לאתר את האם שנטשה את תינוקה כשהוא שרוי במצב של היפותרמיה, וחוששים מפני הידרדרות במצבה הרפואי. בינתיים, מצבו של התינוק שהורדם והונשם התייצב

צילום: דוברות סורוקה, עריכה: שניר דבוש

מרוץ נגד הזמן מתנהל אחר היולדת שהותירה תינוק בן יומו במחסן נטוש אמש (שני) באזור ערוער בפזורה הבדואית בנגב, שכן ייתכן שהיא נמצאת בסכנת חיים. בשירותי הרווחה אף מעריכים שיתכן כי חשש לחייה מצד סביבתה הוביל אותה לבצע את הלידה מחוץ לבית חולים. במחלקת טיפול נמרץ ילדים בבית החולים סורוקה בבאר שבע שוכב התינוק, כשהוא מורדם ומונשם, מאז שנמצא נטוש, כשחבל הטבור מחובר אליו עדיין. הרופאים מדווחים כי חל שיפור דרמטי במצבו מאז שהגיע לבית החולים כשבוא סובל מהיפותרמיה קשה. בשרותי הרווחה מתחילים כבר לתכנן עבורו את היום שאחרי, וכל הגורמים דואגים לתינוק, אך חושבים גם על האם, שנאלצה לנטוש את תינוקה. "מי שעושה דבר כזה ודאי נמצאת במצב נפשי קשה ואולי אף בסכנת חיים", אומרת איריס לבנה, העובדת הסוציאלית של מחלקת טיפול נמרץ ילדים ב"סורוקה".

במשטרה נפתחה חקירה, הן במטרה לאתר את הורי התינוק והן במטרה להבין מה הייתה השתלשלות העניינים שהובילה לנטישתו, כשהנחת המוצא היא כי האם נמצאת במצוקה. כתמי דם שנמצאו במחסן מרמזים כי הלידה התקיימה במקום, ומעלים חשש כי האם פצועה ובמצוקה גופנית. לא ברור עדיין אם האם היא תושבת המקום, או שהגיעה מיישוב סמוך.

מים בכפרים הלא מוכרים. צילום מסך
התינוק נמצא במחסן נטוש בערוער. מאמץ לאתר את האם היולדת. הפזירה הבדואית בנגב/צילום מסך

איש לא יודע להעריך את גילו המדויק של התינוק, אך ההערכה היא כי הוא נולד מספר שעות לפני שאותר, מעט אחרי השעה 22:00. "ההתקדמות שהתינוק הזה השיג מאז שהגיע לכאן היא מופלאה", אומר ד"ר צחי לזר, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים בסורוקה. "הוא הגיע בקושי בחיים, עם טמפרטורת גוף שלא נמדדת מרוב שהיא נמוכה ועם השלכות של לידה לא סטרילית בשטח וחוסר השגחה רפואית".

"הוא חובר לחמצן, חומם ובהמשך בוצעו פעולות נוספות תומכות חיים. בגלל מצבו נזקקנו בין היתר גם להנשימו ולתת לו תרופות נוספות כמו אנטיביוטיקה וחיסונים. הבוקר מצבו יציב יותר. הוא עדיין מונשם ונזקק לתמיכה, אבל אני צופה שבשעות הקרובות נוכל לאפשר לו לנשום בכוחות עצמו".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

"מנסים להבין מה גרם לה לנטוש את התינוק"

לדברי העובדת הסוציאלית של המחלקה, לבנה, "התינוק קטנצ'יק, הוא נמצא פה לבד, וזה באמת מקרה קשה ועצוב. אבל לא רק שאין כעס על האם שנטשה אותו, יש יותר ניסיון להבין מה גורם לאישה לעשות את זה. אישה צריכה להיות במצוקה קשה או בסכנת חיים גדולה כדי לעשות דבר כזה".

לדברי לבנה, "מקרים של נטישת תינוקות הם נדירים אבל קיימים. אנחנו רואים את זה במקרים של לידה מחוץ לנישואין, במקרים של אונס או גילוי עריות ובכל מקרה שבו התינוק אינו רצוי. נערות ונשים במצוקה יש בכל המגזרים, תינוקות לא רצויים יש בכל המקומות. אך מההיכרות שלי עם המצוקה של נשים בדואיות, הן נמצאות יותר בסכנת חיים מרוב המגזרים".

מאז שהתינוק הגיעה למחלקה אמש, לבנה נכנסה לתמונה. "מדובר במקרה יוצא דופן של תינוק ללא אפוטרופוס. בדרך כלל, במקרה של תינוקות נטושים, יש לנו למי לפנות, אבל במקרה שלו אין לנו מושג למי הוא שייך. לכן ביקשנו אישור מבית המשפט לטפל בו. ההערכה היא כי הוא יוכל להשתחרר בעוד כמה ימים מבית החולים ואנחנו רוצים לארגן לו מסגרת עד אז - קלט חרום, משפחת אומנה או אימוץ חרום. בינתיים, האחיות במחלקה מטפלות בו, דואגות לו ומשתדלות לספק את כל צרכיו".

לפניות לכתבת - mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully