וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כובאני לקראת שחרור מדאעש: "נותרו ארבעה רחובות - והעיר שלנו"

כלי תקשורת כורדיים רבים דיווחו על התקדמות משמעותית בעיר הסורית, שנפלה תחת שליטת "המדינה האיסאלמית" לפני כחמישה חודשים. על פי ההערכות, הלוחמים הכורדים ישיגו שליטה מלאה על העיר ביממה הקרובה

צלמים זמניים מורשים

מפלה לדאעש: העיר הסורית כובאני, שהפכה למוקד הלחימה בין המיליציות הכורדיות לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בחמשת חודשים האחרונים, שוחררה כמעט לגמרי מידי הלוחמים האיסלמיסטים – כך דווח אמש (ראשון) בכלי תקשורת מקומיים. טרם התבררה מהימנות הדיווחים, אולם גם אם ההשתלטות תידחה בכמה ימים, הניצחון ההיסטורי של הכוחות הכורדיים - בסיוע הקואליציה העולמית, בהובלת ארצות הברית - נראה קרוב.

"עוד ארבעה רחובות, והעיר שלנו", מסר בכיר בכוחות הכורדים לאתר הכורדי אי-אן-אף. מפקד כוחות הפשמרגה בכובאני הוסיף בשיחה עם הרשת הכורדית "גלי כורדיסטאן": "דאעש נעקר מהעיר". עם זאת, על פי דיווחים שונים לוחמי דאעש עדיין שולטים על כמה רחובות במערב העיר, וגורמים רבים צופים השתלטות מאלה של הכוחות הכורדיים במהלך היממה הקרובה.

עוד בוואלה! חדשות:
חזית חדשה: קרבות עזים בין הכורדים לצבא אסד
"כמו משחק מחשב": מזל"ט דאעש מתעד את הלחימה בכובאני
סוריה: "לוחמי דאעש פעלו לראשונה מתוך שטח טורקיה"

דגל כורדי בכובאני. מתוך טוויטר, צילום מסך
הדגל הכורדי מתנוסס על גבעה בפאתי העיר/צילום מסך, מתוך טוויטר

גורמים המקורבים ליחידות ההגנה של העם (YPG) ולכוחות הפשמרגה הפועלים בעיר הבהירו כי הכוחות התקדמו באופן משמעותי בעיר. כמו כן, דווח כי הכוחות הכורדיים הציבו דגל ענק על אחת הגבעות המקיפות את העיר, על מנת לסמן את ניצחונם הקרב. כמו כן, לפחות 12 לוחמי דאעש נהרגו, וככל הנראה נתיבי האספקה המרכזיים של הארגון, העוברים בסמוך או בתוך העיר, כעת נמצאים בטווח האש של הכוחות הכורדיים.

למרות שלוחמי "המדינה האיסלאמית" עדיין שולטים כאמור בחלקים מסוימים בעיר, המוכרת גם בשמה הערבי עין אל-ערב, רבים מעריכים ואף מקווים כי הכורדים ישיגו שליטה מלאה על העיר בשעות הקרובות. הכפרים הסמוכים לעיר עדיין נמצאים תחת שליטת דאעש.

כוחות הקואליציה ביצעו 12 תקיפות אוויריות באזור אתמול, בנוסף לתקיפות נוספות באזור העיר העיראקית מוסול, שמסתמנת כמטרה הבאה לשחרור על ידי הכורדים. נקודת מפנה בלחימה הסתמנה עם האישור הטורקי ללוחמים הכורדים בעיראק, הפשמרגה, לתגבר את הכוחות הכורדים שכבר נמצאו בעיר, דרך מעבר הגבול המשותף בין המדינות. באותה תקופה, התגבשה הקואליציה העולמית.

לקריאה נוספת

שבוי דאעש שוב "מדווח": העסקים במוסול נמשכים כרגיל

לכתבה המלאה
קריקטורה המציגה את שחרור כובאני על ידי הכורדים. מתוך טוויטר, צילום מסך
קריקטורה המציגה את הלוחמות הכורדיות בעיר/צילום מסך, מתוך טוויטר

כבר בחודש ספטמבר, נמלטו כ-200 אלף בני אדם מהעיר, עם התקדמות לוחמי "המדינה האיסלאמית" באזור. על פי נתוני סוכנות הפליטים של האו"ם, 130 אלף מהם ברחו לטורקיה השכנה, שמצדה השאירה רק שניים מתוך תשעה מעברי הגבול שלה עם סוריה פתוחים בשל זרם הפליטים העצום. זהו גל הפליטים הגדול ביותר מאז החלה מלחמת האזרחים בסוריה לפני שלוש שנים וחצי.

(עדכון ראשון: 23:44)

לוחמי פשמרגה בדרכם לעיר כובאני, 1 בנובמבר 2014. רויטרס
לוחמי פשמרגה בדרכם לעיר/רויטרס
העיר כובאני מופצצת מהאוויר, אוקטובר 2014. רויטרס
תקיפה אווירית בעיר/רויטרס
העיר כובאני – 20 באוקטובר 2014. AP
כורדים צופים בלחימה בעיר מצדו הטורקי של הגבול/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully