וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: "לוחמי דאעש פעלו לראשונה מתוך שטח טורקיה"

29.11.2014 / 19:17

טריטוריה חדשה לארגון הקיצוני? הכורדים טוענים כי מכונית תופת שהתפוצצה היום בעיר הגבול כובאני הגיעה משטח טורקיה. אנקרה הכחישה, אך פעיל תושב העיר טען: "ברור שטורקיה משתפת פעולה עם דאעש"

צילום: רויטרס עריכה: ניב פוקס

ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) ביצע היום (שבת) פיגוע התאבדות באמצעות מכונית תופת במעבר בין עיר הגבול הסורית כובאני, בה מתחוללת לחימה קשה בחודשיים האחרונים, לטורקיה. לפי ארגון זכויות אדם סורי הפועל מבריטניה ונואף חליל, דובר המפלגה הסורית "האיחוד הדמוקרטי הכורדי", המתקפה יצאה לראשונה משטח טורקיה. עם זאת, אנקרה הכחישה כי לוחמי הארגון הקיצוני פעלו משטחה.

חליל מסר כי דאעש "תקף את העיר בעבר משלושה כיוונים, אך היום התקיפו מארבעה צדדים". טורקיה, אשר בעבר תמכה במורדים הסורים שלחמו בכוחותיו של הנשיא בשאר אסד, גמגמה בתמיכתה ללחימה בכובאני, מחשש להתעוררות קריאות הכורדים, תושבי האזור, למדינה עצמאית.

הלחימה בכובאני - עוד בוואלה! חדשות:
בזכות תקיפות הקואליציה: דאעש בדרך לתבוסה בכובאני
הסיוע המפתיע ללוחמי "המדינה האיסלאמית" בכובאני
הקרב בכובאני: הכורדים מעיראק החלו להילחם בדאעש

פליטים כורדים-סורים מביטים בקרבות בעיר כובאני – טורקיה, נובמבר 2014. AP
כורדים אזרחי סוריה שקיבלו מקלט מדיני בטורקיה מביטים על הקרבות בכובאני מצדו השני של הגבול/AP

בהצהרה מטעם ממשלת טורקיה שנמסרה היום, אושר כי התבצע פיגוע התאבדות באמצעות כלי רכב משוריין עמוס בחומרי נפץ בצדו הסורי של הגבול. עם זאת, על פי ההודעה, כל הרכב לא נכנס לכובאני דרך טורקיה, מה שיהווה כאמור תקדים בפעילות "המדינה האיסלאמית". "הטענות כי המכונית הגיעה למעבר הגבול דרך שטח טורקיה הן שקריות", נמסר.

עוד נטען מהרשויות כי "כוחות הביטחון הנמצאים בכוננות באזור הגבול נקטו בכל הצעדים הנחוצים". לטענת מוסטפא באלי, פעיל תושב כובאני, לוחמי דאעש התמקמו במגדלים המשמשים לאחסנת תבואה בצדו הטורקי של הגבול, והם החלו לתקוף משם לעבר המעבר. "כעת, ברור כי טורקיה משתפת פעולה באופן פתוח עם דאעש", אמר.

הארגון הקיצוני פתח בלחימה בכובאני במהלך חודש ספטמבר, וכבר חלקים מהעיר, כמו גם עשרות כפרים סמוכים. הקואליציה העולמית בהובלת ארצות הברית ביצעה תקיפות אוויריות רבות באזור העיירה, במטרה לסייע לכוחות המיליציות הכורדיות, הנלחמים בדאעש החל מחודש אוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully