וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות תקיפות הקואליציה: דאעש בדרך לתבוסה בכובאני

מפקד בצבא סוריה החופשי, שכוחותיו לוחמים ב"מדינה האיסלאמית" בעיר האסטרטגית שבצפון סוריה, סיפר כי 90% משטח העיר נמצא בשליטת הכוחות הכורדיים. בתוך כך, נכשלה מתקפה של הארגון על העיר כירכוכ שבעיראק

תקיפה אווירית בכובאני על הגבול הטורקי-סורי, נובמבר 2014. רויטרס
עשן מיתמר מכובאני אחרי תקיפות הקואליציה בעיר, בתחילת החודש/רויטרס

ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) איבד את מרבית השליטה על העיר כובאני שבצפון סוריה והכוחות הכורדיים שולטים על 90% משטחה – כך מסר אתמול (רביעי) מפקד בצבא סוריה החופשי לסוכנות הידיעות הטורקית "אנדלו". מורדים סורים חברו לכוחות הכורדיים בעיר ויחד עם המיליציה הכורדית העיראקית הם נאבקים בלוחמי הארגון הקיצוני מזה חודשיים. בזכות הפצצות כוחות הקואליציה הנרחבות באזור נבלמה המתקפה וכעת נראה שהארגון בדרך לתבוסה מוחצת.

לדבריו, "צבא סוריה החופשי והפלגים הכורדים הנתמכים בכוחות הפשמרגה שולטים ב-90% משטח העיר". הוא הוסיף כי אין עימותים במרכז העיר וכי דאעש סולק ממרבית השכונות בכובאני, כמו גם מאזור התעשייה במזרח העיר. אבו אברהים טוען כי ארגון "המדינה האיסלאמית" ספג אבידות כבדות במהלך חודשי הלחימה. דאעש שלח לוחמים רבים לעיר בנוסף לטנקים ולנשק כבד, ומפלה בקרב עשויה לסמל תפנית במאבק הבינלאומי בארגון.

המאבק ב"מדינה האיסלאמית" - סיקור מיוחד
דאעש: נכבוש את ירושלים גם במחיר עימות כבד
מחריד: דאעש סקל למוות שני צעירים הומואים
טורקיה מאמנת לוחמים כורדים נגד דאעש בצפון עיראק

הריסות בעיר רקה סמוך למפקדת המדינה האיסלאמית – דאעש. נובמבר 2014. רויטרס
הריסות בעיר א-רקה, שהופצצה על ידי צבא סוריה/רויטרס

כמו כן, דיווח אתמול הארגון הסורי לזכויות אדם כי כמאה אנשים נהרגו בסדרת פשיטות אוויריות של חיל האוויר של סוריה בעיר א-רקה, שנחשבת למעוז הארגון. לפי הדיווח, כמחצית מההרוגים הם אזרחים. מטוסי צבא אסד הגבירו לאחרונה את ההפצצות על העיר, שנכבשה בחודש ינואר האחרון- זאת לנוכח הסיוע האווירי של הקואליציה המערבית, גם אם מבחינה רשמית אין שיתוף פעולה בין הצדדים.

בתוך כך, בעיראק, הצליחו כוחות הביטחון ומיליציית הפשמרגה לסכל התקפה של לוחמי דאעש על העיר כירכוכ, שבצפון המדינה. "הם רצו להשתלט על מתקני הנפט", סיפר מפקד במיליציה הכורדית לסוכנות הידיעות הצרפתית. ההתקפה החלה בבוקר ונכשלה בזכות גיבוי אווירי של מטוסי כוחות הקואליציה. כ-30 לוחמים מקרב כוחות דאעש וחמישה לוחמים כורדים נהרגו בקרב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
צבא עיראק מחוץ לבית משפט של דאעש – סדייה, מצפון לבגדאד. עיראק, נובמבר 2014. רויטרס
כוחות מצבא עיראק בסמוך לעיר סדייה, שמצפון לבגדאד/רויטרס

במקביל, קרבות התרחשו גם בעיר רמאדי, בירת מחוז אנבאר, שבמערב המדינה. כוחות הביטחון ושבטים סונים לחמו בכוחות "המדינה האיסלאמית" בסמוך למשרד של מחוז המושל. "אם נאבד את אנבאר, זה אומר שנפסיד את כל עיראק", אמר המושל אחמד א-דולאמי, שנמצא בשיקום בגרמניה, לאחר שנפצע ממרגמות בחודש ספטמבר. חלקים גדולים מהעיר נכבשו על ידי דאעש בתחילת השנה ועתה מנסה הארגון להשיג שליטה מלאה עליה.

(עדכון ראשון: 26.11.14, 23:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully