וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש: נכבוש את ירושלים גם במחיר עימות כבד

הפרסום הרשמי של "המדינה האיסלאמית" הודיע כי הארגון "יגיע לירושלים ולערים מדינה ומכה גם אם אמריקה לא תאהב זאת". לצד הקואליציה, גם אסד מפציץ ללא הבחנה במפקדות הארגון בעיר רקה

הר הבית בירושלים. GettyImages
המטרה הבאה? הר הבית/GettyImages

ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) מאיים להגיע לירושלים "גם אם היהודים והצלבנים יתנגדו לכך". האיום הופיע בפתח הגיליון החדש של כתב העת הרשמי של הארגון, "דאבק".

במאמר הפתיחה בכתב העת נכתב כי הארגון שואף להרחיב את שליטתו מעבר לעיראק ולסוריה, ולהתפשט לערים הקדושות ביותר לאיסלאם. בין היתר, נכתב כי "דגל הח'ליפה יתנוסס בירושלים", כמו גם בערים מכה ומדינה שבערב הסעודית.

עוד נכתב במאמר, כי "צלו של הדגל המבורך יכסה בהדרגה את כל כנפי תבל, וימלא את העולם באמת ובצדק של האיסלאם כדי לשים קץ לשקר ולרודנות של הג'אהליה (הברבריות), גם אם אמריקה והקואליציה לא יאהבו זאת".

כתב העת "דאבק" מתפרסם זה כמה חודשים ורואה אור באנגלית ובשפות נוספות. הוא גדוש דברי תעמולה שנועדו להצדיק את הפעולות האלימות של ארגון "המדינה האיסלאמית". במגזין מתועדים הישגי הארגון ומצולמות בו גופות ה"כופרים" שהעזו לעמוד בדרכם של לוחמי "המדינה האיסלאמית".

בשם אללה: זהו המגזין שמצדיק אונס ורצח של אלפי אזרחים

צבא עיראק מחוץ לבית משפט של דאעש – סדייה, מצפון לבגדאד. עיראק, נובמבר 2014. רויטרס
חיילי צבא עיראק מחוץ לבית משפט שהקים דאעש בעיר סמוכה לבגדאד, השבוע/רויטרס

במגזין הקודם איים הארגון לכבוש את רומא ואת הוותיקן, והודיע כי "לא נרפה מהג'יהאד עד שנהיה בצל עצי הזית של רומא ועד שנחריב את הבית המטונף המכונה 'הבית הלבן'". האיום המופנה הפעם לעבר ערב הסעודית מתפרסם כמה שבועות אחרי שמנהיג הארגון, אבו-בכר אל-בגדאדי, עודד את אנשיו לתקוף את המדינה בהודעה מוקלטת שפרסם.

בגיליון החדש של כתב העת, מתרברב הארגון בהשפעתו על ארגונים שונים במזרח התיכון שנשבעו לו אמונים. כך למשל, הוצגה הפעם הוצאה להורג של "חיילים כופרים בשירות נשיא מצרים סיסי", שנרצחו בסיני על-ידי ארגון אנסאר בית אל-מקדס. הארגון התהלל בשלוחות ש"הקים" בלוב ובאלג'יריה, ונטל אחריות לשני פיגועי הטרור בקנדה - באוטווה ובקנדה - ומהלל את שני המחבלים שפעלו במדינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הריסות בעיר רקה סמוך למפקדת המדינה האיסלאמית – דאעש. נובמבר 2014. רויטרס
הריסות בעיר רקה, אתמול. צבא אסד מפציץ בעיר ללא הבחנה/רויטרס

בימים האחרונים הצטרף צבא אסד למתקפה האווירית העזה על מפקדות ארגון "המדינה האיסלאמית בעיר רקה שבצפון סוריה, שהוכרזה כבירתו. למרות שבאופן רשמי המשטר הסורי אינו משתף פעולה עם הקואליציה האמריקנית נגד הארגון, הרי שבפועל חיל האוויר של אסד כבר נוטל חלק משמעותי בהפצצת העיר.

תושבי רקה ופעילים מקומיים דיווחו כי עשרות מלוחמי הארגון ותושבי העיר נהרגו ביום שלישי בסדרת הפצצות כבדה, שכוונה כלפי בנייני מגורים ומבנים תעשייתיים. מניין המתים אינו ברור, ונע בין 50 ל-90. עדי ראייה אמרו כי הרוגים רבים קבורים מתחת להריסות.

תושב העיר, מחמוד אל-מוסה, סיפר לעיתון וול סטריט ג'ורנל כי תקיפות המטוסים הסורים מתאפיינות בירי כבד יותר ובהפצצה חסרת-אבחנה. "זה הפתיע אותנו", אמר. "זה כאילו שמשטר אסד רוצה לומר לבסיס התמיכה שלו: אנחנו עדיין כאן, והעיר רקה עדיין נמצאת בטווח האש שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully