וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוי דאעש שוב "מדווח": העסקים במוסול נמשכים כרגיל

בסרטון חדש שפורסם ביוטיוב נראה העיתונאי הבריטי ג'ון קנטלי, שמוחזק בידי "המדינה האיסלאמית", כשהוא מסייר בעיר השנייה בגודלה בעיראק. בסרטון הוא מנסה להראות שהטענות כי החיים במוסול קשים אינן נכונות

צילום: ללא קרדיט עריכה: ניב פוקס

העיתונאי הבריטי ג'ון קנטלי שמוחזק בידי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) שוב "מדווח" מהשטח. בסרטון חדש שפורסם אתמול (שבת) ביוטיוב נראה קנטלי כשהוא מסייר במוסול - עיר הנפט העיראקית והעיר השנייה בגודלה במדינה. קנטלי מבקש להראות בדיווחו שלמרות טענות כי החיים במוסול קשים, האנשים מנהלים את ענייני היום-יום בחופשיות. זאת אחרי שנים של דיכוי תחת שלטונו סדאם חוסיין וכן הכאוס שהותירה הפלישה האמריקנית.

ג'ון קנטלי, הכתב הבריטי השבוי בידי דאעש, בסיור בעיר מוסול שבעיראק. יוטיוב, צילום מסך
ג'ון קנטלי מסייר במוסול/צילום מסך, יוטיוב

קנטלי מתעד את רחובות העיר כדי להפריך את הסיפורים על רחובות שוממים ועזובים. "היום אנחנו על גג העולם במוסול, צופים על העיר השנייה בגודלה בעיראק הנמצאת בשליטה מלאה של 'המדינה האיסלאמית' מזה חמישה חודשים. זהו לב החליפות ובית לכשני מיליון בני אדם", אומר קנטלי בדיווחו. "התקשורת אוהבת להציג את החיים במדינה האיסלאמית כמדכאים, כאילו אנשים הולכים כבולים ומוכים במשטר טוטליטרי נוקשה. אך למעשה, לבד ממזג אוויר סגרירי של דצמבר, העסקים במוסול נמשכים כרגיל".

מסע הכיבוש של דאעש || סיקור מיוחד
עיראק: דאעש חטף 170 תושבי כפרים בהם הוצתו דגלי הארגון
דיווח: כשלו שני ניסיונות לחילוץ הטייס הירדני משבי דאעש
"המתאבד" הצעיר שהערים על דאעש: "לא רציתי להתפוצץ"

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
לוחמי המדינה האיסלאמית (דאעש) בעיר מוסול בעיראק, יוני 2014. רויטרס
"זו אינה עיר שחיה בפחד". אנשי דאעש במוסול/רויטרס

"שום ביקור במדינה מוסלמית אינו שלם בלי לערוך קניות בשוק", ממשיך קנטלי. "השוק הומה ובו ניתן לקנות הכול החל מבגדים ועד מציתים, בשמים ותיקים. בכל מקום שבו מסתכלים, נדהמים מכמה הומה וקדחתני השוק". הוא מבהיר כי "זו אינה עיר שחיה בפחד כפי שבתקשורת המערבית רוצים שתאמינו".

בהמשך דיווחו אומר קנטלי כי עד שהשתלט ארגון דאעש על העיר המשטרה במוסול הייתה חסרת אונים. "כמו בכל עיר בעולם, מוסול מסתמכת על המשטרה כדי לשמור על החוק ברחוב. אבל נראה שבעבר כל מה שהמשטרה עשתה זה לברוח מסכנות. אם תחפשו בוויקיפדיה את הערך של 'מוסול', תראו שכתוב שם שב-10 בנובמבר 2004 השוטרים ברחו מהעיר והשאירו אותה ללא כל כוח משטרה למשך כחודש", אמר וציטט דיווח נוסף על שוטרים שברחו מהקרבות והפקירו את העיר. "ה-CNN דיווח שב-13 ביוני 2014 שוטרים וחיילים ברחו מהעמדות שלהם, והותירו את הממשל העיראקי ללא רצון או אמצעים לנצח בקרב. אז עשור לאחר מכן נראה שכל מה שהשוטרים במוסול למדו זה להניח את הנשק ולברוח".

ג'ון קנטלי, הכתב הבריטי השבוי בידי דאעש, בסיור בעיר מוסול שבעיראק. יוטיוב, צילום מסך
קנטלי מסייר עם שוטר דאעש/צילום מסך, יוטיוב

בהמשך הסרטון נראה קנטלי מתבדח כשהוא צועק לעבר מטוס קרב שחולף מעליו בשמיים: "אני כאן. תשליכו את הפצצה. נסו להציל אותי שוב, עשו משהו. אתם פשוט חסרי תועלת". קנטלי אף התלווה לסיור על אופנוע עם שוטר דאעש. במהלך נסיעתם הוא מציין כי המשטרה שהקים ארגון "המדינה האיסלאמית" יעילה כל כך עד שכמות מקרי הפשע הצטמצמו ולמעשה אין צורך באנשי המשטרה העיראקים. לבסוף הוא מזכיר שלא מזמן דיווח מסוריה ועכשיו הוא מדווח ממוסול, מה שמראה לדבריו, על הטריטוריה העצומה שנמצאת בשליטת דאעש.

לוחם עיראקי אוחז בדגל לבנט ונשק ברחובות העיר מוסול, יוני 2014. ספק
רויטרס, רויטרס
לוחם עיראקי בעיר מוסול, אוחז בדגל דאעש ובנשק/רויטרס, ספק רויטרס

קנטלי, בן 43, נלקח בשבי הארגון בסוף שנת 2012. לפני כחודשיים פרסם דאעש סרטון שבו נראה קנטלי כשהוא מדווח מהעיר הסורית כובאני, הנמצאת על גבול טורקיה והפכה למוקד הלחימה בין ארגון "המדינה האיסלאמית" לבין הכוחות הכורדים. דבריו של קנטלי בסרטון, הראשון שצולם בעיר עצמה מאז החלה הלחימה, ככל הנראה מתוסרטים לחלוטין, עם דיווחים על כך שהלחימה "כמעט והסתיימה", ולוחמי הארגון מבצעים "טיהור סופי".

"כעת, הקרב על כובאני מתקרב אל סופו", אמר קנטלי בסרטון, "ניתן עוד לשמוע יריות באופן לא קבוע, כתוצאה ממבצעי הטיהור של המוג'אהדין (הלוחמים), אבל ממש שקט פה, כמו שאתם יכולים לראות".

הסרטון נפתח בצילום אווירי, אשר לטענת הארגון צולם על ידי מטוס זעיר ללא טייס (מזל"ט) של "צבא המדינה האיסלאמית", כשברקע נשמעים חילופי אש. "בניגוד למה שכלי התקשורת המערביים גורמים לכם להאמין, אין פה קרב מקיף", הוסיף קנטלי, שעה שהוא מצולם מסייר ברחבי העיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully