וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגרת תמיכה מחמאס לנסראללה נחתמה על ידי "מוחמד דף"

רשת "אל-מנאר" דיווחה כי ראש הזרוע הצבאית של חמאס, שדיווחים על חיסולו נפוצו במהלך "צוק איתן", שלח איגרת ניחומים לחיזבאללה על מות פעיליו בתקיפה בגולן הסורי. "דם השהידים הוא כסטירת לחי בפני 'התבוסתנים'"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלח איגרת לחיזבאללה? מוחמד דף/מערכת וואלה!, צילום מסך

רשת "אל-מנאר", המזוהה עם חיזבאללה, פרסמה הבוקר (חמישי) איגרת שנשלחה לכאורה על ידי מוחמד דף, ראש הזרוע הצבאית של חמאס, אשר ידיעות על חיסולו במהלך מבצע "צוק איתן" נפוצו במהלך הקיץ האחרון. לפי הדיווח, האיגרת נשלחה למזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, ולהנהגת הארגון, ובה מנחם דף לכאורה את הארגון על מות פעיליו בתקיפה בגולן הסורי, שיוחסה לישראל.

באיגרת נכתב כי "דם השהידים הוא כסטירת לחי בפני 'התבוסתנים'", וכי על כל הכוחות "המתנגדים להשתעבדות לתוכנית הציונית לנקוט ביחד בתוכנית אחת נגד הכניעה לאויב הציוני". בנוסף לאיגרתו של דף, גם איסמאעיל הניה, סגן יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, שלח איגרת ניחומים לארגון ובה נכתב כי "האויב חושב כי באמצעות התנקשות בהנהגה הוא ישבור את רצון האומה וההתנגדות, אך מדובר במדיניות כושלת".

עוד על חיסול בכירי חיזבאללה בגולן:
ביטולים בצימרים בצפון: "המתיחות הרחיקה את התיירים"
שר ההגנה של איראן מאיים: "נחמש את הגדה המערבית"
החשש שעלה בצפון: דמויות חשודות זוהו בגבול לבנון

הלוויתם של אשתו ובנו של מוחמד דף בעזה, אוגוסט 2014. רויטרס
הלווייתם של אשתו ובנו של מוחמד דף בעזה, 20 באוגוסט/רויטרס

ב-19 באוגוסט, במהלך מבצע "צוק איתן", תקף צה"ל את ביתו של דף בשכונת שיח רדואן שבעזה. אשתו של דף ובנו הקטן נהרגו בתקיפה אך עד כה לא ברור אם דף נהרג אף הוא. כשבוע לאחר התקיפה הצהיר ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, כי ההתנקשות כשלה וכי דף "בסדר ומוגן". כמו כן, באוקטובר האחרון אמר משעל בראיון למגזין האמריקני וואניטי פייר כי דף עודנו בחיים וכי הוא "חי וממשיך ב'מאבק בתוקפנות הכיבוש הישראלי'. הוא הוסיף כי יש בידי הפלסטינים הוכחה כי הוא בחיים אך כי אין צורך לפרסמה, שכן דף הוא לא מדינאי אלא איש צבא ואין צורך שיופיע בפומבי.

דף, בן 49, נולד במחנה הפליטים חאן יונס שברצועת עזה. ישראל ניסתה לחסל אותו ארבע פעמים בעבר ללא הצלחה. עם זאת, באחת התקיפות הוא נפצע קשה וכעת הוא סובל מנכות. ב-1989 הוא נעצר בידי ישראל ונידון למאסר של שנה וחצי. עם שחרורו ב-1991 הצטרף לזרוע הצבאית של חמאס. את דרכו בארגון הטרור החל כתלמיד של יחיא עיאש (שכונה "המהנדס" ושחוסל בהמשך). ב-1993 מונה לראש הזרוע הצבאית בעזה. מאז 2002 משמש כמפקד הזרוע הצבאית כולה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

על פי דיווחים זרים, מסוק ישראלי שיגר ביום שבת האחרון שני טילים לעבר שיירת מכוניות בכפר מזרעת אל-אמל, שבאזור העיר קוניטרה שבגולן הסורי. בתקיפה נהרגו ג'יהאד מורנייה, בנו של עימאד מורניה שחוסל ב-2008, המפקד הבכיר בחיזבאללה מוחמד עיסא ועוד ארבעה פעילי חיזבאללה. כמו כן, על פי הדיווחים עוד שישה איראנים נהרגו בתקיפה. איראן אף אישרה כי בין ההרוגים האיראניים נמצא גנרל בכיר במשמרות המהפכה בשם עלי מוחמד אללה-דאדי.

גורם ביטחוני ישראלי בכיר אמר השבוע לסוכנות הידיעות רויטרס כי "ישראל לא ניסתה לחסל את הגנרל האיראני שנהרג בתקיפה בסוריה". לדבריו, "התקיפה כוונה נגד פעילי טרור מדרגים נמוכים יותר. לא צפינו את התוצאה הזאת, בוודאי לא את מותו של הגנרל האיראני. ידענו שאנחנו תוקפים יחידה שהתכוננה לבצע פיגוע בגבול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully