וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לעמדת נתניהו: המוסד מזהיר את וושינגטון מסנקציות על איראן

סוכנות בלומברג מדווחת כי המודיעין הישראלי מתדרך סנאטורים ופקידי ממשל, ומתריע: הצעות החוק להקשחת העיצומים ימוטטו את שיחות הגרעין. סנאטור שביקר בירושלים: "שמעתי מהישראלים עמדות סותרות"

פגישת בנימין נתניהו והנשיא ברק אובמה – הבית הלבן, אוקטובר 2014. GettyImages
נתניהו בפגישה עם הנשיא אובמה בבית הלבן בחודש אוקטובר/GettyImages

בכירים במוסד הזהירו מחוקקים ופקידים בוושינגטון מפני החמרת העיצומים על איראן – כך דיווחה הבוקר (רביעי) סוכנות הידיעות "בלומברג". הבכירים אמרו כי עיצומים נוספים על טהראן יפגעו בשיחות הגרעין עם שש המעצמות. זאת, בסתירה חדה לעמדתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ששב וקורא לקהילה הבינלאומית להטיל עיצומים שיפגעו בתכנית הגרעין של איראן ובתכנית הטילים שלה.

הסנאטורים מארק קירק ורוברט מננדז הגישו לאחרונה הצעת חוק הקוראת להטיל עיצומים נוספים על טהראן אם שיחות הגרעין, שיסתיימו ב-30 ביוני, יתקלו במבוי סתום. הצעה נוספת, שיזם יו"ר ועדת יחסי החוץ בסנאט, בוב קורקר, אינה כוללת אמנם הטלת עיצומים, אך מבקשת לקבל את הסכמת הסנאט לכל הסכם שיושג בשיחות בז'נבה. ביום שלישי איים אובמה להטיל וטו על הצעתם של קירק ומננדז אם תעבור בקונגרס.

על פי הדיווח של "בלומברג", גורמי מודיעין בישראל הביעו את חששם מהצעת החוק של קירק ושל מננדז, והשמיעו את דעתם בפני גורמים בממשל אובמה ובפני סנאטורים רפובליקנים ודמוקרטים כאחד.

עוד ידיעות על הגרעין האיראני:
אובמה בנאום מצב האומה: המיתון חלף, הגיע הזמן לשוויון כלכלי
הכלכלה האיראנית תקועה: הנשיא רוחאני פונה למשאל עם
שיחות הגרעין: איראן מכחישה התקדמות עם המעצמות

נשיא איראן חסן רוחאני בביקור בתחנת הכוח הגרעינית בבושהר, ינואר 2015. AP
נשיא איראן חסן רוחאני וראש הארגון לאנרגיה אטומית, עלי אכבר סאלחי, החודש מחוץ לכור הגרעיני בבושהר/AP

בין השאר, אזהרה בנושא הועברה מהמוסד למשלחת הקונגרס שביקרה בישראל ונפגשה עם נתניהו. אחד מחברי המשלחת היה קורקר. כשמננדז שמע על המסרים שקיבלו המחוקקים בישראל, הוא התקשר לשגריר ישראל באו"ם רון פרושאור, ודרש ממנו הבהרות. אחד מחברי המשלחת, הסנאטור הרפובליקני ג'ון בראסו, סיפר לבלומברג כי גורמים ישראלים אמרו למחוקקים דברים סותרים. "נפגשנו עם כמה חברי ממשלה מחלקים שונים", אמר, "אין להם עמדה אחידה".

בדיון שנערך אתמול בבוקר בנושא בוועדת יחסי החוץ של הסנאט, קורקר סיפר על הביקור בישראל ואמר כי הצעתו התקבלה על ידי כל הגורמים הישראלים שעמם שוחח. "חלק מאתנו היה בישראל בסוף השבוע האחרון בנוגע לעניין הזה", ציין. "לא שמענו אף אחד שאומר שאם הקונגרס ישקול את ההסכם הסופי זה יערער בדרך כלשהי את המשא ומתן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"כמו לזרוק רימון לתהליך"

עדות נוספת לחילוקי הדעות המהותיים בין נתניהו לבין המוסד דווחה אמש, כאשר שר החוץ ג'ון קרי, סיפר כי שמע שגורם מודיעין ישראלי הזהיר את חברי המשלחת ש"שהצעת חוק להטיל סנקציות חדשות תהיה כמו לזרוק רימון לתוך התהליך". קרי לא נקב בשמו של הגורם.

אמש הזמין יו"ר בית הנבחרים האמריקני ג'ון ביינר את נתניהו לנאום בפני הקונגרס ב-11 בפברואר, כחודש לפני הבחירות בישראל. זאת, בזמן שהקונגרס צפוי להיות בעיצומו של הדיון בשתי הצעות החוק השנויות במחלוקת. בלשכת נתניהו הדגישו כי טרם השיבו באופן רשמי להצעה וכי ההזמנה הנה דו-מפלגתית ואינה בלעדית למפלגה הרפובליקנית. לדברי גורם ישראלי שצוטט בסוכנות הידיעות רויטרס, נתניהו כבר נעתר לבקשה וינסה להיפגש גם עם הנשיא ברק אובמה במהלך ביקורו בוושינגטון.

דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, אמר אמש כי הזמנת נתניהו לנאום בפני הקונגרס היא "הפרה של הפרוטוקול הדיפלומטי הנהוג". "על פי הפרוטוקול, מנהיג של מדינה אחת צריך ליצור קשר עם מנהיג המדינה השנייה שבה הוא עומד לבקר", אמר ארנסט לכתבים שטסו עמו ועם הנשיא ברק אובמה במטוס "אייר פורס 1". "נראה שההזמנה הזאת חורגת מהפרוטוקול הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully