וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיחות הגרעין: איראן מכחישה התקדמות עם המעצמות

דוברת משרד החוץ במדינה שללה את הדיווחים על כך שטהראן הגיעה להסכמות לא מחייבות עם וושינגטון על תכנית הגרעין: "אין הסכם בשום נושא". לדבריה, הפרסומים נועדו "לסבך ולהרוס את שיחות הגרעין"

מתקן המים הכבדים בעיר אראק, איראן. AP
"אין הסכם בשום נושא". המתקן הגרעיני באראק/AP

מרזיה אפקם, דוברת משרד החוץ האיראני, הכחישה היום (שבת) את הדיווחים מאמש על התקדמות בשיחות הגרעין, שלפיהם איראן הגיעה להסכמות לא מחייבות עם וושינגטון. אפקם אמרה לסוכנות הידיעות האיראנית "מהר" כי מדובר בדיווח כוזב והדגישה כי "אין הסכם בשום נושא". לטענתה, מטרתם של דיווחים שקריים, כמו זה שפורסם אתמול בסוכנות הידיעות אי-פי, היא "לסבך ולהרוס את שיחות הגרעין".

לקריאה נוספת:
איראן: הפיוס בין ארה"ב לקובה – הוכחה לכישלון הסנקציות
גורמים בממשל ארה"ב: השגנו מאיראן ויתורים משמעותיים
אחרי הארכת שיחות הגרעין: אובמה צפוי להיתקל בקשיים מבית

נשיא איראן חסן רוחאני בתום ביקורו בארה"ב. ספטמבר 2013. AP
על פי דיווחים, הצדדים מקווים להגיע להסכם סופי עד יוני. נשיא איראן חסן רוחאני/AP

שני דיפלומטים המעורים בפרטים מסרו אתמול לסוכנות הידיעות אי-פי כי כחלק מההסכם, תעביר איראן חלק ניכר מהרכיבים הדרושים לפיתוח נשק גרעיני לרוסיה. הצדדים מקווים להגיע להסכם ראשוני עד מרץ ולהסכם סופי עד סוף יוני.

על פי הדיפלומטים, בסבב השיחות של דצמבר הצליחו צוותי המשא ומתן לראשונה לגבש רשימה של נקודות בעלות פוטנציאל להסכמה וגישות שונות לנקודות שעדיין נתונות במחלוקת. לדבריהם, עדיין נותרו פערים בין הצדדים לקראת סבב השיחות הבא, הצפוי להיפתח ב-15 בינואר בז'נבה. עם זאת, לטענתם, גם הסכמה על יצירת רשימת משימות להמשך הייתה קשה מאוד בעבר בשל פערי העמדות בין הצדדים.

פרשנות | הסכם הגרעין משקם את הכבוד האיראני האבוד

מוקדם יותר השבוע אמר נשיא ארצות הברית ברק אובמה כי הוא אינו שולל חידוש היחסים הדיפלומטיים עם איראן בעתיד. "אני לעולם לא אומר 'לעולם לא', אבל אני חושב שזה צריך לקרות בשלבים", אמר אובמה בריאיון לתחנת הרדיו האמריקנית NPR. לדבריו, הגעה להסכם גרעין "תהווה בסיס לניסיון שיפור היחסים, עם הזמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully