וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה לא פוסל חידוש היחסים עם איראן: "סיכוי לתיקון"

"אני אף פעם לא אומר 'לעולם לא', אבל אני חושב שזה צריך לקרות בשלבים", אמר הנשיא, בהתייחסות להסכם גרעין אפשרי. הוא הכיר ב"דאגות הביטחוניות הלגיטימיות" של הרפובליקה האיסלאמית, אך הזהיר את טהראן מפני "הרפתקנות"

נשיא איראן חסן רוחאני ונשיא ארה"ב ברק אובמה. AP ורויטרס, עיבוד תמונה
"כישרון עצום, משאבים ותחכום". נשיא איראן חסן רוחאני ונשיא ארצות הברית ברק אובמה/עיבוד תמונה, AP ורויטרס

נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר בריאיון לתחנת הרדיו האמריקנית NPR שפורסם אתמול (שני) כי הוא אינו שולל חידוש היחסים הדיפלומטיים עם איראן בעתיד. "אני אף פעם לא אומר 'לעולם לא', אבל אני חושב שזה צריך לקרות בשלבים", אמר אובמה. לדבריו, הגעה להסכם גרעין "תהווה בסיס לניסיון שיפור היחסים, עם הזמן".

הנשיא הוסיף כי איראן עשויה להיות "מעצמה אזורית מוצלחת מאוד", אם טהראן תגיע לפשרה בשיחות עם נציגי שש המעצמות, לקראת הגעה להסכם קבע. "יש להם סיכוי לתקן את יחסיהם עם העולם. יש באיראן כישרון עצום, משאבים ותחכום. אם היא תציית לנורמות הבינלאומיות ולחוק הבינלאומי – זה יהיה טוב לכולם".

עוד בוואלה! חדשות:
ראש העיר ניו יורק נאם בהלווית השוטר; השוטרים הפנו לו גב
הסערה נמשכת: השבתה נוספת של האינטרנט בקוריאה הצפונית
איראן: הפיוס בין ארה"ב לקובה – הוכחה לכישלון הסנקציות

אף שסגן הנשיא ג'ו ביידן אמר בתחילת החודש כי קיים "סיכוי קלוש" להגעה להסכם קבע, לאחר שנכשלו מאמצי הצדדים להגיע לפשרה עד לתאריך היעד המקורי, אובמה הבהיר כי לראייתו, הסכם כזה אפשרי. הוא הדגיש כי הוא מכיר ב"דאגות הביטחוניות הלגיטימיות" של הרפובליקה האיסלאמית, "לאחר שסבלה ממלחמה נוראה עם עיראק", בשנות ה-80'.

עם זאת, הביע הנשיא ביקורת קשה כלפי "ההרפתקנות" של איראן, וכלפי "תמיכתה בארגונים כמו חיזבאללה, והאיומים שכוונו נגד ישראל". במהלך הריאיון, התייחס הנשיא גם למתח הגזעי בארצות הברית, וטען כי השיח הער בנושא, לאחר מקרים רבים של הרג אזרחים שחורים בידי שוטרים, "מעורר אופטימיות".

אובמה הוסיף כי יקדיש את השנתיים האחרונות שלו בבית הלבן, בין היתר, לסיוע למדינות שחוו מלחמת קשות, בהן לוב סוריה ועיראק. "אנחנו יכולים לעזור, אבל אנחנו לא יכולים לעשות זאת עבורם", הבהיר. "אני חושב שהעם האמריקני מבין זאת, אך לעתים המומחים בוושינגטון לא, הם מתייחסים לכך כמו אל משחק שחמט".

(עדכון ראשון: 20:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully