וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מתנגדים לחקירת פשעי מלחמה בשטחים הפלסטיניים

17.1.2015 / 7:08

לאחר הודעת בית הדין בהאג שלפיה יחקור אם בוצעו פשעי מלחמה בגדה וברצועה ב"שובו אחים" וב"צוק איתן", יוצאת מחלקת המדינה האמריקנית נגד היוזמה: "זוהי אירוניה טראגית שישראל, שלעבר אזרחיה נורו אלפי רקטות, נחקרת"

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי במסיבת עיתונאים בבריסל לאחר כינוס של נציגי כוחות הקואליציה הנלחמים בדאעש, 3 בדצמבר 2014. רויטרס
"אנו מתנגדים לפעולה של בית הדין הבינלאומי". שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי/רויטרס

מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה הלילה (שבת) כי היא מתנגדת להודעת בית הדין הבינלאומי בהאג, שלפיה תיפתח חקירה ראשונית בנוגע לפשעי מלחמה שבוצעו לכאורה בגדה המערבית וברצועת עזה, בדגש על מאורעות מבצע "צוק איתן" ומבצע "שובו אחים" שקדם לו. זאת, לאחר פנייה בנושא מהרשות הפלסטינית. "אנו מתנגדים לפעולה של בית הדין הבינלאומי", נכתב בהודעת מחלקת המדינה. "יש לפתור את המחלוקות בין הצדדים דרך משא ומתן ישיר ולא על ידי צעדים חד-צדדיים".

עוד נכתב בהודעה: "כפי שאמרנו שוב ושוב, אנו לא מאמינים שפלסטין היא מדינה ריבונית, ולכן היא אינה עומדת בתנאי הסף של הצטרפות כחברה בבית הדין הבינלאומי. זוהי אירוניה טראגית שישראל, שאלפי רקטות נורו לעבר אזרחיה ושכונותיה, נחקרת על ידי בית הדין. אנו נמשיך להתנגד לפעולות נגד ישראל בבית הבינלאומי, משום שהן אינן מועילות לתהליך השלום".

לקריאה נוספת:
ארה"ב על הפנייה להאג: "יהיו השלכות, זה לא אמור להפתיע"
המסמך הפלסטיני מבהיר: המטרה - תביעה על פשעי "צוק איתן"
נתניהו: "הרשות בחרה בעימות - לא נשב בחיבוק ידיים"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן חותם על אמנת רומא – רמאללה, דצמבר 2014. רויטרס
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן חותם על מסמכי ההצטרפות לאמנם רומא, ב-1 בינואר/רויטרס

החקירה שעליה הודיע בית הדין הבינלאומי בהאג היא הצעד הרשמי הראשון שננקט על ידו לאחר הצטרפות הרשות הפלסטינית כחברה באמנת רומא בתחילת החודש, והיא עשויה להוביל לאישומים נגד גורמים ישראלים או פלסטינים בגין פשעי מלחמה.

"היום, התובעת פאטו בנסודה פתחה בבדיקה ראשונית בנוגע למצב בפלסטין", נמסר בהודעה שפורסמה אתמול. עוד צוין כי החלטת התביעה מגיעה בעקבות "הצטרפותה של ממשלת פלסטין לאמנת רומא ב-2 בינואר". בתחילת החודש, ציינו הפלסטינים כי הם מקבלים על עצמם את סמכות השיפוט של בית הדין הבינלאומי החל מ-13 ביוני 2014, התאריך שבו החל מבצע "שובו אחים" בגדה, שנפתח לאחר חטיפת שלושת הנערים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח.

בבית הדין הבהירו כי הבדיקה היא הליך רשמי, שהתביעה חייבת לבצע עם קבלת פנייה כלשהי. כמו כן, הובהר כי לא מדובר בחקירה רשמית, אלא בהליך של בחינת המידע הקיים, במטרה לקבוע אם קיים בסיס סביר לפתוח בחקירת פשעי מלחמה. על פי אמנת רומא, לא קיים זמן מוגבל לסיום הבדיקה הראשונית, והתביעה יכולה להחליט אם להמשיך לחקירה פלילית, להפנות לגוף משפטי אחר, או לדחות את הפנייה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בישראל גינו בחריפות את החלטת בית הדין הבינלאומי. "זאת שערורייה שימים ספורים אחרי שטרוריסטים טבחו ביהודים בצרפת, התובעת הכללית של בית הדין הבינלאומי פותחת בבדיקה נגד מדינת היהודים, וזאת בגלל שאנחנו מגנים על אזרחינו מפני חמאס, ארגון טרור שנמצא בברית עם הרשות הפלסטינית, ופושעי המלחמה שלו ירו אלפי טילים לעבר אזרחי ישראל", מסר בתגובה להודעה ראש הממשלה בנימין נתניהו.

נתניהו הוסיף כי "לצערי, זה הופך את בית הדין לחלק מהבעיה ולא לחלק מהפתרון". מלשכתו הובהר כי ישראל "דוחה על הסף את ההודעה על פתיחת בדיקה מקדמית, על בסיס הפנייה השערורייתית של הרשות הפלסטינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully