וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "הרשות בחרה בעימות - לא נשב בחיבוק ידיים"

4.1.2015 / 12:04

ראש הממשלה התייחס בפתח ישיבת הממשלה לבקשת הפלסטינים להצטרף לבית הדין בהאג. "לא ניתן לגרור את חיילי צה"ל לשם", אמר נתניהו. "מי שצריך לתת את הדין היא הרשות, שכרתה ברית עם פושעי המלחמה מחמאס"

צילום: אלי מנדלבאום, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לבקשת הרשות הפלסטינית להצטרף לבית הדין הפלילי בהאג. "הרשות הפלסטינית בחרה לצאת לעימות עם מדינת ישראל, ואנחנו לא יושבים בחיבוק ידיים", הדגיש נתניהו. אתמול דווח ב"הארץ" כי ישראל הקפיאה העברת חצי מיליארד שקלים לפלסטינים בעקבות ניסיונם להתקבל לבית הדין.

"אנחנו לא ניתן לגרור את חיילי צה"ל ומפקדי צה"ל לבית הדין הבינ"ל בהאג", הוסיף ראש הממשלה. "מי שצריך לתת את הדין אלה ראשי הרשות הפלסטינית, שכרתו ברית עם פושעי המלחמה של החמאס. חיילי צה"ל ימשיכו להגן על מדינת ישראל בנחישות ובעוצמה - וכפי שהם מגנים עלינו, אנחנו נגן עליהם, באותה נחישות ובאותה עוצמה".

לקריאה נוספת בנושא
ארה"ב על הפנייה להאג: "יהיו השלכות, זה לא אמור להפתיע"
וושינגטון: בקשת הפלסטינים להצטרף להאג תגרום להסלמה
אחרי הכישלון באו"ם, הפלסטינים מצהירים: נצטרף להאג

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה. אמיל סלמן, מערכת וואלה! NEWS
"חיילי צה"ל ימשיכו להגן על מדינת ישראל". ראש הממשלה נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן

בתגובה להקפאת כספי המסים שישראל גובה עבורם, אמר אתמול גורם פלסטיני בכיר לוואלה! חדשות כי מדובר "בפשע המלחמה הראשון שיציגו הפלסטינים בבית הדין הפלילי בהאג". לדבריו, "הכספים הם כספי הרשות הפלסטינית ומדובר במעשה שנוגד כל חוק בינלאומי".

עוד קודם להחלטה להקפיא את העברת הכספים אמר אתמול גורם ישראלי רשמי כי ירושלים בוחנת דרכים להעמיד לדין בכירים פלסטינים בגין פשעי מלחמה, בתגובה לבקשה להצטרף להאג. "מנהיגים פלסטינים צריכים לחשוש מצעדים משפטיים", אמר הגורם. לדבריו, "ישראל שוקלת להעמיד לדין בארצות הברית ובמדינות נוספות את יו"ר הרשות אבו מאזן ובכירים נוספים". על פי גורם ישראלי נוסף, ירושלים תקדם תביעות אלו על ידי ארגונים לא ממשלתיים וכן ארגונים משפטיים פרו-ישראלים הפועלים בחו"ל.

ביום שישי הגישה משלחת הרשות הפלסטינית לאו"ם מסמכים חתומים בבקשה להצטרף לבית הדין בהאג ול-17 אמנות בינלאומיות נוספות. נציג הרשות באו"ם, ריאד מנסור, אישר לעיתונאים כי המסמכים הועברו, לאחר שאבו מאזן חתם עליהם ביום חמישי. אם תאושר ההצטרפות, המשמעות היא שהפלסטינים יוכלו להגיש תביעות נגד ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully