וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: בקשת הפלסטינים להצטרף להאג תגרום להסלמה

מחלקת המדינה האמריקנית גינתה את החלטת יו"ר הרשות הפלסטינית לחתום על מסמכים המצרפים את הרשות ל-20 מוסדות בינלאומיים ופרוטוקולים, בהם אמנת רומא. "לא יקדם את שאיפות הפלסטינים למדינה ריבונית ועצמאית"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ארצות הברית גינתה אמש (רביעי) את בקשת הרשות הפלסטינית להצטרף לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. דובר מחלקת המדינה ג'ף רת'קי כי מדובר ב"צעד שיגרום להסלמה שלא יקדם את שאיפות הפלסטינים למדינה ריבונית ועצמאית". עוד מסר כי "הצעד יפגום ביחסים עם אותם אנשים שאיתם הם מעוניינים לעשות שלום".

כאמור, מוקדם יותר אתמול חתם יו"ר הרשות אבו מאזן על מסמכים המצרפים את הרשות ל-20 מוסדות בינלאומיים ופרוטוקולים, בהם אמנת רומא - דבר שסולל את הדרך בפני הפלסטינים להצטרפות לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. זאת, אחרי שנכשלה אתמול הפנייה הפלסטינית למועצת הביטחון של האו"ם. אם תאושר ההצטרפות, המשמעות היא שהפלסטינים יוכלו להגיש תביעות נגד ישראל. ההחלטה התקבלה בתום ישיבה של ההנהגה הפלסטינית ברמאללה, המורכבת מחברי הוועדה המרכזית של פתח והוועד הפועל של אש"ף.

עוד ידיעות בוואלה! חדשות:
גורם בש"ס על דרעי: "ההתפטרות שלו היא מהלך טקטי"
פלסטיני חמוש בסכין גדולה נעצר בסמוך למערת המכפלה
אחרי תחילת חורף היסטורית: דצמבר השחון זה 20 שנה

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן – רמאללה, 19 ביוני 2014. רויטרס
יוכל להגיש תביעות נגד ישראל. יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן/רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר את יו"ר הרשות על המהלך ואמר: "מי שצריך לחשוש מבית הדין הבינלאומי בהאג זאת הרשות הפלסטינית, שנמצאת בממשלת אחדות עם חמאס, ארגון טרור מוצהר שכמו דאעש, מבצע פשעי מלחמה". בהודעה שפרסם הוסיף ראש הממשלה: "ננקוט בצעדי תגובה ונגן על חיילי צה"ל - הצבא המוסרי בעולם. גם את הניסיון הנוסף הזה לכפות עלינו תכתיבים נהדוף כפי שהדפנו את הפנייה הפלסטינית למועצת הביטחון של האו"ם".

שר החוץ אביגדור ליברמן כתב בפייסבוק: "אבו מאזן יכול לחתום על איזו אמנה שהוא רוצה. היחידים שמבצעים פשעי מלחמה בסכסוך כאן הם הפלסטינים עצמם, שאחראים לטרור רצחני נגד תינוקות, ילדים, נשים וגברים, ללא אבחנה, במשך מאה השנים האחרונות". עוד אמר שר החוץ: "את זה גם שופט חירש, עיוור ואילם יודע. לכן, שאבו מאזן לא יאיים עלינו, על המדינה עם הצבא המוסרי ביותר בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully