וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטיני חמוש בסכין גדולה נעצר בסמוך למערת המכפלה

1.1.2015 / 0:59

הפלסטיני, תושב חברון בשנות ה-40 לחייו, נבדק על ידי כוח מג"ב המוצב באזור מערת המכפלה. אחרי התרעת מגנומטר, בכיס מעילו נמצאה סכין באורך של 15 סנטימטרים. הוא הועבר לחקירה וקיים חשד כי הוא נמצא תחת השפעת סמים

פלסטיני נתפס עם סכין באורך 15 ס"מ במערת המכפלה 31.12.2014. חטיבת דובר המשטרה
הסכין שנמצאה במעילו של הפלסטיני/חטיבת דובר המשטרה

לוחמי משמר הגבול עצרו אמש (רביעי) פלסטיני שהגיע לאזור מערת המכפלה שבחברון כשברשותו סכין גדולה. הפלסטיני, תושב חברון בשנות ה-40 לחייו, הגיע בסביבות השעה 20:30 למחסום הממוקם באזור. לוחמי מג"ב המוצבים בעמדה ערכו על גופו חיפוש לאחר התרעת המגנומטר, ובכיס הפנימי של מעילו מצאו סכין גדולה עם להב באורך של מעל 15 סנטימטרים.

החשוד נעצר במקום ונלקח לחקירה והמשך טיפול במשטרת מרחב חברון. בשלב זה טרם ברורות כוונותיו, אולם קיים חשד כי הוא נמצא תחת השפעת סמים.

בחודש נובמבר נעצר צעיר פלסטיני, תושב חברון כבן 20, בכניסה למערת המכפלה כשברשותו סכין קומנדו. לוחמי מג"ב שהיו במקום עצרו את הצעיר לאחר שעורר את חשדם. במהלך הבידוק נמצאה הסכין והם העבירו את החשוד לחקירה במשטרת מרחב חברון.

עוד בוואלה! חדשות:
מתחילים לספור קולות: ננעלו הבחירות המקדימות בליכוד
בעקבות החקירה: קירשנבאום הורחקה ממשרד הפנים לחודש
לקראת ליל הסילבסטר: כוחות מד"א בכוננות מוגברת

חגיגות חול המועד סוכות במערת המכפלה בחברון, ב-23 בספטמבר 2013. עומר מירון
מערת המכפלה שבחברון/עומר מירון

"זיהינו את הליכתו החשודה וקראנו לו לעצור במקום", הסבירו אז הלוחמים את הסיבה לבידוק. "בהתחלה ביקשנו ממנו להרים את חולצתו, עוד כשהיה במרחק של כמה מטרים מאיתנו. ברגע שעשה זאת זיהינו במותניו סכין קומנדו".

כמו כן, בסוף חודש אוקטובר נעצר פלסטיני בסמוך למערת המכפלה לאחר ששלף מברג על אחד החיילים במחסום. החייל לא נפגע. הכוח שהיה במקום פתח בנוהל מעצר חשוד, ולאחר מכן עצר את הפלסטיני והעבירו לחקירת השב"כ.

בתחילת חודש יולי עצרה לוחמת מג"ב פלסטינית כבת 20 שעוררה את חשדה. בחיפוש על גופה של הצעירה נמצאו שלושה סכינים ארוכים, ובחקירה ראשונית הודתה הפלסטינית כי "התכוונה לבצע פיגוע נגד הכיבוש".

לוחמי מג"ב רבים פועלים כיום באזור מערת המכפלה ומאבטחים אותה מכל עבריה. לאורך השנים היו לא מעט חשודים שהגיעו לכיוון לוחמים כשברשותם סכין או אמצעי תקיפה אחר. במרבית המקרים ערנותם של הלוחמים מנעה את כניסתם למתחם המערה ואף מנעה ניסיון לדקור אזרח או איש כוחות ביטחון.

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

(עדכון ראשון: 22:59)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully