וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ישראלי: "נתבע בכירים פלסטינים על פשעי מלחמה"

בתגובה לבקשתם של הפלסטינים להצטרף לבית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג ולאחר הכישלון בהצבעה במועצת הביטחון של האו"ם, אמר גורם ישראלי כי אבו מאזן ובכירים נוספים "צריכים לחשוש מצעדים משפטיים"

מימש את האיום: אבו מאזן ביקש להצטרף לבית הדין בהאג. רויטרס
"צריכים לחשוש מצעדים משפטיים". אבו מאזן חותם על האמנות הבינלאומיות, השבוע/רויטרס

גורם ישראלי רשמי אמר היום (שבת) כי ירושלים בוחנת דרכים להעמיד לדין בכירים פלסטינים בגין פשעי מלחמה, בתגובה לחתימתם על הבקשה להצטרף לבית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג. "מנהיגים פלסטינים צריכים לחשוש מצעדים משפטיים", אמר. זאת, לאחר העברת המסמכים המאשרים את אמנת רומא ו-17 אמנות בינלאומיות נוספות.

לדבריו, "ישראל שוקלת אפשרויות העמדה לדין בקנה מידה גדול בארצות הברית ובמדינות נוספות" נגד יו"ר הרשות אבו מאזן ובכירים נוספים. על פי גורם ישראלי נוסף, ירושלים תקדם תביעות אלו על ידי ארגונים לא ממשלתיים וכן ארגונים משפטיים פרו-ישראלים הפועלים בחו"ל.

לקריאה נוספת:
אבו מאזן: נפסיק התיאום עם ישראל אם הפניה לאו"ם תיכשל
אחרי הכישלון באו"ם, הפלסטינים מצהירים: נצטרף להאג
הפנייה הפלסטינית לאו"ם: אבו מאזן משחק שחמט מול נתניהו

אמש התייחס גורם בכיר במחלקת המדינה האמריקנית לצעד הפלסטיני, ואמר כי וושינגטון תגיב בהתאם. "זה לא אמור להפתיע שיהיו השלכות לצעד הזה, אולם אנחנו ממשיכים לבחון זאת", מסר הגורם. "הסיוע מצד ארצות הברית לרשות הפלסטינית מילא תפקיד חשוב בקידום היציבות והשגשוג, לא רק עבור הפלסטינים, אלא גם עבור ישראל".

בכיר הרשות סאיב עריקאת אמר אתמול בריאיון לערוץ הלבנוני "אל-מיאדין" כי פלסטין תהפוך לחברה בבית הדין עד מרץ 2015. לדבריו, איש אינו יכול למנוע מפלסטין להצטרף לאמנות. "ההנהגה בחרה ארגונים בינלאומיים שבהם אין צורך בהצבעה על מנת לצרף מדינות, זאת כדי למנוע מישראל לטרפד את התהליך", אמר.

מוקדם יותר היום אמר נביל אבו-רודיינה, דוברו של יו"ר הרשות אבו מאזן, כי הפלסטינים שוקלים להגיש שוב את הצעתם למועצת הביטחון של האו"ם, שלפיה תסתיים השליטה הישראלית בשטחי יהודה ושומרון עד 2017 ותוקם מדינה פלסטינית. זאת, לאחר שההצעה נכשלה להשיג רוב של תשעה קולות ביום רביעי האחרון, ולאור העובדה כי חמש חברות חדשות הצטרפו למועצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully