וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי: "כל פעילות של איראן נגד דאעש – חיובית"

שר החוץ האמריקני הדגיש בכנס של נציגי כוחות הקואליציה בבריסל כי אין שיתוף פעולה צבאי בין וושינגטון לטהראן. "המומנטום של דאעש נעצר". אסד: "תקיפות הקואליציה מהאוויר לא מספיקות"

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי במסיבת עיתונאים בבריסל לאחר כינוס של נציגי כוחות הקואליציה הנלחמים בדאעש, 3 בדצמבר 2014. רויטרס
שר החוץ של ארה"ב ג'ון קרי, היום/רויטרס

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי אמר היום (רביעי) כי כוחות הקואליציה פגעו בצורה קשה ביכולותיו של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). קרי אמר את הדברים בכינוס של נציגי המדינות המשתתפות במאבק הבינלאומי בארגון הקיצוני שנערך בבריסל. כמו כן, הוא התייחס לדיווחים שלפיהם איראן תקפה יעדים של דאעש בעיראק וטען כי כל פעולה נגד הארגון היא "חיובית".

"דאעש עדיין מתכנן פשעים נוראיים, אבל יש הסכמה רחבה שהמומנטום שהיה לו לפני כחודשיים וחצי נעצר", הצהיר קרי בתום הכינוס. קרי הזהיר כי השמדת "המדינה האיסלאמית" דורשת את "הבסת האידיאולוגיה, המימון, הגיוס וההרס שנגרם לתושבי האור".

בתגובה לתיעוד שבו נצפה מטוס קרב טס בשמי עיראק, אמר קרי: "אם איראן פועלת נגד דאעש במקום מסוים ויש לכך השפעה, אז מדובר בדבר חיובי". עם זאת, הוא סירב לאשר אם אכן בוצעה תקיפה כזאת וטען כי זה עניינן של איראן ושל עיראק. קרי אף הדגיש כי אין שיתוף פעולה צבאי בין וושינגטון לטהראן.

המלחמה ב"מדינה האיסלאמית" - סיקור מיוחד
הישראלית שנלחמת בדאעש: "הדיווחים על חטיפתי - שקריים"
סוריה: "לוחמי דאעש פעלו לראשונה מתוך שטח טורקיה"
דאעש: נכבוש את ירושלים גם במחיר עימות כבד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"תקיפות הקואליציה לא עוזרות". נשיא סוריה בשאר אסד במהלך הריאיון/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, אמר היום נשיא סוריה בשאר אסד כי אין שום תועלת מההפצצות האוויריות של הקואליציה האמריקנית נגד יעדי "המדינה האיסלאמית".אסד התראיין בדמשק לכתב העת הצרפתי "פאריז מאץ'", ואמר כי "לא ניתן להביס את הטרור במתקפה מהאוויר".

בריאיון האשים אסד את טורקיה בסיוע לדאעש, ואמר כי "זה חיוני שיהיו חיילים על הקרקע, כאלה שמכירים את השטח ויכולים להגיב". לדבריו, "זאת הסיבה שאין תוצאות מוחשיות למערכה המתנהלת בחודשיים וחצי האחרונים".

בתשובה לשאלה האם הוא חושש לגורל דומה לזה של סדאם חוסיין ושל מועמר קדאפי, מנהיגי עיראק ולוב לשעבר, שהוצאו להורג לאחר נפילת המשטר, ענה: "הקברניט לא מתעסק בחיים או במוות – הוא חושב איך להציל את הספינה". אסד הוסיף כי "אם הוא חושב על טביעה, כולם ימותו. אני עושה את מירב המאמצים כדי להציל את המדינה, אך אדגיש דבר אחד – המטרה שלי מעולם לא הייתי להישאר נשיא. ללא קשר למה שיקרה, אנחנו, העם הסורי, לא נאפשר למדינה להפוך לצעצוע בידי המערב. זה עיקרון בסיסי עבורנו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully