וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: מטוס איראני תועד מפציץ מטרות של "דאעש"

באופן רשמי, וושינגטון וטהראן מסרבות לשתף פעולה נגד הלוחמים הסונים. בפועל, הן חולקות את שדה הקרב, ומטוס פאנטום איראני צולם מפגיז יעדים בעיראק. בפנגטון לא מודאגים

מטוס פאנטום של חיל האוויר האיראני תוקף את מטרות דאעש – עיראק, דצמבר 2014. אל-ג'זירה, צילום מסך
צללית המטוס כפי ששודרה בתחנת אל-ג'זירה./צילום מסך, אל-ג'זירה

מטוס קרב של חיל האוויר האיראני הפציץ יעדים השייכים ל"מדינה האיסלאמית" (דאעש) בשטח עיראק - כך דיווחה רשת אל-ג'זירה. בפנטגון אישרו כי וושינגטון מודעת להפצצות האיראניות, המתבצעות באותו שטח שבו פועלים מטוסי הקואליציה האמריקנית-סונית.

בכתבת טלוויזיה ששידרה אל-ג'זירה, פורסמה תמונה המתעדת את המטוס סמוך לגבול בין שבין עיראק לאיראן. התמונה צולמה ב-30 בנובמבר.

התמונה מציגה בבירור צללית של מטוס פאנטום (F-4). במזרח התיכון, המטוס נמצא כיום בשירות מבצעי רק בחילות האוויר של טורקיה ואיראן. כיוון שטורקיה אינה משתתפת באופן פעיל בלחימה ב"מדינה האיסלאמית" (ואף נטען שהיא מסייעת לארגון), מדובר ככל הנראה במטוס שהמריא מאיראן. בעבר השאילה איראן מטוסי קרב מדגם אחר לחיל האוויר העיראקי, אך רבים מהם התרסקו.

איש הצללים האיראני || מפגן העוצמה הנדיר שזימנה ה"שבעה" שכינס קאסם סולימאני

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם יתברר שהתיעוד החדש מהימן, תהיה זו ההוכחה הראשונה למעורבותו של צבא איראן בקרבות נגד לוחמי "דאעש". בחודשים האחרונים תועד מפקד "כוח קודס" של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני, מנחה את השבטים המקומיים הפועלים בעיראק נגד הארגון, אך יצוין כי צבא איראן והמשמרות פועלים כגופים נפרדים.

בפנטגון לא התייחסו ישירות לתמונה ששידרה "אל-ג'זירה", אך אמרו אמש כי ההפצצות האיראניות צפויות להימשך כל עוד שטהראן תחוש מאוימת מהארגון הסוני. פקיד בכיר במשרד ההגנה אמר לאתר "האפינגטון פוסט" כי "אנחנו מודעים לכך. זה לא בהכרח מדאיג אותנו".

בחודש שעבר, אמר דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, כי ארה"ב אינה משתפת פעולה עם איראן במאבק נגד "דאעש" והכחיש דיווחים שהתפרסמו בנושא. בבית הלבן סירבו אמש להגיב לדיווח החדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully