וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני בחירות: נתניהו ולפיד ייפגשו בניסיון אחרון לפתור את המשבר

30.11.2014 / 18:36

אחרי שנועד עם היום עם ליברמן, ייפגש מחר ראש הממשלה עם בנט, לפיד ולבני - בניסיון לגבש הסכמים שיאפשרו את המשך קיום הקואליציה. מקורבים לנתניהו: "הוא לא מוכן להמשיך לקבל את ההתנהלות של שר האוצר"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניסיון אחרון לגישור. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יאיר לפיד/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי הנתק בצמרת ההנהגה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד, שמקורו בחילוקי דעות קשים בנוגע למהלכי הממשלה, נודע כי מחר (שני) ייפגשו השניים ב"ניסיון אחרון" לפתור את המשבר בקואליציה.

גורמים בסביבת ראש הממשלה אמרו כי נתניהו יקיים בימים הקרובים ניסיון לבדוק האם ניתן להגיע להסכמים שיאפשרו את המשך קיום הממשלה, "כך שניתן יהיה לנהל באופן תקין את ענייני המדינה". היום נפגשו בנושא ראש הממשלה ויו"ר ישראל ביתנו שר החוץ אביגדור ליברמן, ומחר צפוי נתניהו להיפגש עם יו"ר הבית היהודי שר הכלכלה נפתלי בנט, עם יו"ר יש עתיד שר האוצר יאיר לפיד ובהמשך גם עם יו"ר התנועה שרת המשפטים ציפי לבני.

קואליציה בקריסה | כותרות נוספות
בליכוד נערכים להקמת מטה בחירות
דגל התורה: "לא מתחייבים להמליץ על נתניהו"
נתניהו: "אם לא ייפתר, נסיק מסקנות"

אלא שלצד ניסיון הגישור, ממשיכים בסביבת נתניהו לתקוף באופן חריג את לפיד. "ראש הממשלה אינו מוכן לקבל את המשך ההתנהלות שבה שרים תוקפים את הממשלה שבה הם חברים, כאילו הם חברי אופוזיציה - כפי שעשה לפיד גם בשבוע האחרון, לרבות ניסיונותיו להדיח ראש ממשלה מכהן ללא בחירות כפי שהעידו (יעקב) ליצמן ו(אריה) דרעי", אמרו הגורמים. "בנוסף, לפיד מפר גם את ההתחייבות להעביר תוספת של מיליארדי שקלים לתקציב הביטחון. במקום זה נלקח הכסף לפרוייקטים לאומיים שאמורים להיות ממומנים על ידי משרד האוצר כמו העברת בסיסי צה"ל לנגב. לדברי אותם גורמים, ראש הממשלה צפוי לומר ללפיד שהוא "אינו מוכן לקבל עוד את המשך ההתנהלות שלו ושל מפלגתו", וש"כך אי אפשר לנהל מדינה".

השרה ציפי לבני  בישיבת הממשלה, נובמבר 2014. אוהד צויגנברג, מערכת וואלה! NEWS
תיפגש מחר עם נתניהו. השרה ציפי לבני/מערכת וואלה! NEWS, אוהד צויגנברג

המשבר בקואליציה החל לפני מספר שבועות סביב תקציב המדינה וסוגיית מע"מ 0% והגיע לשיא עם העברתו בקריאה טרומית של חוק ישראל היום לפני כשלושה שבועות. מאז חל נתק מוחלט בין יש העתיד והתנועה מחד והליכוד מצד שני, כשאישור חוק הלאום בממשלה לפני שבוע רק החריף את המחלוקת. מאז נעשו מספר ניסיונות לגשר על המחלוקת ולגשר – אולם ללא הצלחה.

במקביל בדק ראש הממשלה נתניהו אפשרות להקדים את הבחירות באמצעות העברת חוק לפיזור הכנסת, ולשם כך ניהל מגעים עם הסיעות החרדיות. נראה כי מאמציו של נתניהו להגיע לפשרה עם לפיד ולבני מחר הם כאמור בבחינת ניסיון סופי לאחות את הקרעים לפני פירוק סופי של הקואליציה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"לא נעשה לנתניהו תרגיל"

עדות למשבר החריף בין נתניהו ללפיד ניתנה אתמול. באירוע "שבתרבות" בתל אביב אמר שר האוצר: "הנושאים הדרמטיים - תקציב המדינה, יחסיה הבינלאומיים של ישראל, הביטחון האישי של האזרחים, סוגיית הדיור - תקועים במקום, וראש הממשלה עומד בצד. במקום זה מתעסקים בפוליטיקה הכי קטנה, בסקרים ובהישרדות פוליטית". לדבריו, "חמישה חברי מרכז ליכוד חזקים שולטים במדינה ומשפיעים על הפוליטיקאים שלה".

יו"ר ש"ס אריה דרעי, התייחס אתמול למצב השברירי בקואליציה ולדיווחים על פניות מצד גורמים בליכוד וביש עתיד אל החרדים בניסיון לגשש אם ניתן להקים עמם קואליציה חלופית. "עשיתי עם נתניהו הסכם שלא נעשה לו תרגיל אם יחליט לפזר את הכנסת. לא נקים קואליציה חלופית", אמר דרעי. "נחליט איך לפעול אחרי הבחירות. הציעו לנו ממשלה חלופית עם לפיד והרצוג".

על רקע המגעים הללו נפגשו היום חברי הכנסת של סיעת דגל התורה, משה גפני, אורי מקלב ויעקב אשר עם הרב אהרון לייב שטיינמן, מי שנחשב למנהיג הציבור החרדי-ליטאי, ודנו עמו באפשרות של הקדמת הבחירות. לפי גורמים המעורים בפרטי הפגישה, "הרב הורה להם להתחייב בפני נתניהו שלא להצטרף לממשלה חלופית אם יודיע על פירוק הממשלה, אך בינתיים לא להתחייב להמליץ עליו להרכבת הממשלה אחרי הבחירות".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully