וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה את תקציב 2015 בקריאה ראשונה

11.11.2014 / 0:08

ברוב של 58 חברי כנסת שתמכו בהצעה לעומת 46 מתנגדים אושר התקציב למרות הביקורת על משך הזמן המועט שניתן לח"כים לעיין בו. השר המתפטר פרץ נעדר מהדיון

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין עם שר האוצר יאיר לפיד בהגשת תקציב המדינה לשנת 2015. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
לפיד מגיש את ספר התקציב לנשיא ריבלין/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

מליאת הכנסת אישרה אמש (שני) בקריאה ראשונה את תקציב המדינה לשנת 2015. 58 חברי כנסת תמכו בהצעת התקציב ואילו 46 חברי כנסת התנגדו לה. השר המתפטר עמיר פרץ מהתנועה נעדר מהדיון, וכך לא נדרש להישמע למשמעת הקואליציונית. מיד לאחר מכן אושר גם חוק ההסדרים ברוב של 55 חברי כנסת מול 47 חברי כנסת שהתנגדו לו. להצבעה קדם דיון שארך שש שעות, במהלכו הביעו סיעות האופוזיציה את התנגדותן.

יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, פתח את רשימת המתנגדים ואמר: "אם מישהו צריך הוכחה נוספת לכך שממשלת נתניהו מתפוררת אז קיבלנו היום הוכחה נוספת בדמות תקציב הבושה והחברה שמונח על שולחן הכנסת. כדי להעצים את הבושה שמעתי את שר האוצר מנכס לו את המחאה החברתית. זהו תקציב שכולו הרפתקה פוליטית של ראש ממשלה מפוחד ושר אוצר טירון פוליטי". לדבריו, "זהו תקציב חסר אחריות שאין בו תקווה ואין בו בשורה. תקציב אנטי ישראלי מובהק. והאיש שאחראי למחדל החברתי והכלכלי הזה הוא ראש הממשלה שרוצה לשרוד פוליטית ולעזאזל כל השאר".

תקציב המדינה - כותרות נוספות:
לאן הולך הכסף שלכם? צפו בספר התקציב המלא
לפיד לוואלה! חדשות: "אין משבר, הממשלה לא הולכת ליפול"
גזירות התקציב: קיצוץ בהתנחלויות, יום חינוך ארוך ידחה

כנס של האופוזיציה שמחרימה את דיוני המליאה. מרץ 2014. טלי מאייר
"הכול דיבורים וזריית חול בעיני הציבור". גלאון/טלי מאייר

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, פנתה לשר האוצר ואמרה: "אמרת שבאת לעבוד בשביל האזרח ושהתקציב חברתי, אך אין שום דבר חברתי בתקציב הזה. הכול דיבורים וזריית חול בעיני הציבור. מאז שנבחרת הוכחת רק דבר אחד, שאין לך שום בעיה לעבוד על הציבור בעיניים. אם היה לנו שקל על כל הבטחה ריקה שלך אפשר היה לסגור את הגירעון".

ח"כ סתיו שפיר (העבודה) עלתה לדוכן הנואמים עם ארגז ספר התקציב והביעה מחאה על כך שהוא נמסר לעיון חברי הכנסת רק אתמול בבוקר. "נתנו לנו פחות משבע שעות לקרוא את אלפי העמודים שיש פה בקופסה. הם יכלו להביא את זה קודם, אבל דחו את זה כדי שלא יהיה לנו זמן למצוא את כל הקומבינות שהם סגרו על חשבון הציבור. יושבים פה עשרות אנשים, חברי כנסת, שבעוד שעה יצביעו על משהו שאין להם מושג מה כתוב בו. כל אחד ואחד יתבייש, כנציג ציבור, כשילחץ על הכפתור ויכריע בסוגיה הכי משמעותית לציבור מבלי להבין מה כתוב שם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שלי יחימוביץ' במסיבת עיתונאים לאחר ההפסד בבחירות לראשות מפלגת העבודה, נובמבר 2013. נועם מושקוביץ
"אין בן אנוש שמסוגל לקרוא את ספר התקציב בשעתיים". יחימוביץ'/נועם מושקוביץ

גם חברתה של שפיר למפלגה, ח"כ שלי יחימוביץ', התייחסה לזמן הקצר שהוקצב לחברי הכנסת לקרוא את ספר התקציב. "הונחה היום בשעה 16:00 קופסה גדולה על שולחננו, עם הספר החשוב ביותר", אמה יחימוביץ' בדיון. "אני לא רוצה לפגוע בכישרונותיהם הספרותיים של סופרים רבים וטובים במדינת ישראל, אבל הספר החשוב ביותר שמתפרסם מדי שנה, ספר שבו צפון גורלו של כל אדם במדינת ישראל, גורלה של מדינת ישראל, כל רכיב מחיינו, האוויר שאנחנו נושמים, המים שאנחנו שותים, החשמל בבית שלנו, הבריאות שלנו, החינוך שלנו, הביטחון בגבולות, הביטחון מפני פושעים ברחובות – כל הדברים האלה מונחים בקופסה הזאת, אלפי דפים, עשרות אלפי סעיפים ותתי-סעיפים – את כל אלה אין אדם מחונן ככל שיהיה, אין בן אנוש שמסוגל לקרוא בשעתיים".

לפיד: זו התחלת התיקון

את הדיון פתח שר האוצר, יאיר לפיד. "הצעת התקציב היא התחלת התיקון", טען. "התקציב שלפניכם הוא קודם כל תקציב חברתי. זה תקציב שמטפל בבעיות האמיתיות של מעמד הביניים ושל השכבות החלשות. דרך הצעת התקציב המונחת לפניכם נוכל לתת לילדים שלנו חינוך טוב יותר והזדמנויות שלא היו לנו. נוכל לתת להורים שלנו טיפול רפואי ואת האפשרות להזדקן בכבוד. נוכל לייצר עוד מקומות עבודה ועוד מנועי צמיחה. נוכל לספק ביטחון לאזרחי ישראל מול מנהרות החמאס, מול טילי החיזבאללה, מול איומים רחוקים וקרובים".

"לעבוד בשביל האזרח פירושו לספק לו סל בריאות רחב יותר", הוסיף לפיד. "זו המשמעות של תוספת של 4 מיליארד שקלים לבריאות שיש בתקציב הזה, שמאות מיליוני שקלים מתוכם נועדו לתחילת יישום מסקנות ועדת השרה גרמן לחיזוק הבריאות הציבורית בישראל. לעבוד בשביל האזרח פירושו לתת לילדיו חינוך טוב יותר. זה מה שמייצרת לנו הגדלת ההשקעה בחינוך בכ-3.2 מיליארד שקלים".

(עדכון ראשון: 23:52)

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully