וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גזירות התקציב: קיצוץ בהתנחלויות, יום חינוך ארוך ידחה

1.10.2014 / 19:13

האוצר חילק למשרדי הממשלה את הצעת התקציב ל-2015, שממנה עולה כי השר לפיד אמנם הבטיח שלא תהיה העלאת מסים. בפועל, יש שורת גזירות דוגמת ייקור הנפקת דרכון ומיסוי על העסקת זרים

צילום: אבי כהן, עריכה: יותם בן-דוד

אחרי הגזרים, הגיע זמן המקלות: שר האוצר, יאיר לפיד, כינס בתחילת השבוע מסיבת עיתונאים חגיגית שבה בישר על תקציב ללא העלאות מסים, עם הרחבה של הגירעון שיכלול את תכנית מע"מ אפס לדירה ראשונה. היום (רביעי) אחר הצהריים הפיץ משרד האוצר לשרי הממשלה את ספר התקציב לקראת דיון בממשלה בשבוע הבא, וכעת כשהמידע מפורסם, כבר לא ניתן להסתיר את הגזירות וה"התאמות" שמוערכות ב-7 מיליארד שקל.

לקריאת הצעת התקציב המלאה ל-2015

כך, למשל, יישום חוק יום חינוך ארוך ולימודי העשרה, שבסיסו תוספת שעות לימודים וחינוך על השעות הקיימות במוסדות החינוך, ידחה ולא ייצא לפועל בשנת הלימודים הבאה, אלא בעוד חמש שנים בשנת הלימודים התשפ"א. כמו כן, הצהרונים יתייקרו ב-60 שקלים לחודש ויקוצצו 100 מיליון שקלים מתקציב החינוך לרשויות המקומיות.

מובטלים עד גיל 30 יצטרכו לעבוד לפחות שנתיים כדי להיות זכאים לדמי אבטלה. בנוסף לכך, תבוטל ההכרה בעבודה בתחנת דלק כעבודה מועדפת, יוטלו מסים על תיירות מרפא ועל מעסיקי עובדים זרים ותבוטל גם הטבת המס לספורטאים זרים.

אלו שמתכננים נסיעה לחו"ל בקרוב, ודאי יצטערו לשמוע שהנפקת דרכון תתייקר במאה שקלים לבגיר וב-50 שקלים לקטין. בכל הנוגע להסדר הנסיעה חינם של חיילים בתחבורה הציבורית, נכתב כי משרד הביטחון יגדיל את ההשתתפות הכספית שלו בנסיעת החיילים.

עוד בנושא
התקציב: דחיית יום לימודים ארוך, פחות דמי אבטלה
דעה: תקציב 2015 - אין בשורות טובות
לפיד: תעריף החשמל יוזל ביותר מ-10% כבר בינואר

יאיר לפיד מציג את תקציב 2015 במסיבת עיתונאים במשרד האוצר. נועם מושקוביץ
לפיד מציג את התקציב, השבוע/נועם מושקוביץ

תקציב 2015 מגלם בתוכו גם לא מעט מתיחות פוליטית, כיוון שלפיד בחר להוסיף כסף לכל משרדי "יש עתיד" ולקצץ בכל משרדי הבית היהודי, למעט משרד הכלכלה. בין המשרדים שתקציביהם יקוצצו: משרד הבינוי והשיכון (פיחות של 16 מיליון), המשרד לשירותי דת (פיחות של 25 מיליון) והמשרד לאזרחים ותיקים (פיחות של 20 מיליון). לפיד גם קיצץ 30 מיליון שקלים מהחטיבה להתיישבות וכן את המענקים בגין הקפאת הבניה. גם השר סילבן שלום נמצא על הכוונת של לפיד: ספר התקציב כולל המלצה לסגור את המשרד לשיתוף פעולה אזורי, שבראשו הוא עומד. מעניין לראות שגם משרד ראש הממשלה נפגע, וממנו ייגרעו בשנה הבאה 60 מיליון שקלים.

במסגרת ההתייעלות יופחתו 600 מיליון שקלים מבסיס תקציב הפיתוח של משרד התחבורה, ויועבר פרויקט כביש 61 למימון פרטי. כמוכן, יקוצצו 25 מיליון שקלים מתקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. תקציב המשרד לענייני ירושלים והתפוצות בראשו עומד נפתלי בנט יקוצץ ב-13.7 מיליון שקלים ויעמוד על 10 מיליון שקלים בלבד.

חיתוך גס של 50% יהיה בהוצאות הפרסום של לשכת הפרסום הממשלתית, דבר שיוביל לחיסכון של 93 מיליון שקלים בתקציב המדינה.

התקציב ל-2015 יעמוד בסך הכל על 323.7 מיליארד שקל, גידול של 2.61% מתקציב 2014. בנוסך, תינתן תוספת חד פעמית לכיסוי עלויות מערכת הביטחון בהיקף של 1.3%. הגירעון החזוי לשנת 2015 (שצפוי להיות כ-38 מיליארד) יעמוד על כ-3.4%.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

העבודה בתגובה: "לפיד חושב שהציבור עיזה עיוורת"

בעקבות הצעת התקציב המלאה נמסר ממפלגת העבודה כי לפיד "הבטיח שמעמד הביניים לא יהיה הפרה החולבת ובמקום זה אנחנו מגלים שהוא חושב שהציבור הוא עיזה עיוורת". עוד אמרו בעבודה כי התקציב שלפיד מתגאה בו כ"תקציב החברתי" נחשף כ"עוד שליפה חסרת שחר". "התקציב הזה כולל עוד ועוד גזירות אנטי-חברתיות פוגעניות. כפי שבשנה שעברה התחלנו עם מס על סיגרים ויאכטות וסיימנו בגזירות שדרדרו אלפי משפחות מתחת לקו העוני, כך גם התקציב הזה התחיל עם מסיבת עיתונאים בנוסח 'לפנק לפנק לפנק' ויסתיים עם גזירות קשות שימררו את חיי הציבור".

גם בתוך הקואליציה הביעו אכזבה על התקציב. יו"ר ועדת הכספים ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) הלין על התקציב בנוגע לחוק ההסדרים. "החוק כפי שהוא אינו מסוגל לכסות את הפער הגדול שנמצא בתקציב בין ההוצאות להכנסות. אני שמח שהצלחתי למנוע הרבה מאוד גזירות משמעותיות שכוונו לפגוע בעולמה החינוכי והדתי של הציונות הדתית וכן גזירות שכוונו לפגוע בהתיישבות".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully