וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג ללפיד: ועדת הכספים אישרה את חוק "מע"מ אפס"

12.11.2014 / 10:51

הח"כים אישרו לקריאה שנייה ושלישית את החוק, שאותו מקדם שר האוצר, ואשר קובע פטור ממע"מ על דירה ראשונה עד מחיר 1.6 מיליון שקל לזוגות או רווקים מעל גיל 35. חברי האופוזיציה הגישו בקשה לדיון חוזר

ועדת הכספים אישרה את חוק מע"מ אפס על דירה ראשונה, נובמבר 2014. ועדת הכספים,
הדיון בוועדת הכספים, היום/ועדת הכספים

ועדת הכספים אישרה הבוקר (רביעי) לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק "מע"מ אפס" על דירה ראשונה ברוב של עשרה מול שישה. חברי האופוזיציה הגישו בקשות להצבעה חוזרת על כל סעיפי החוק, ולכן הוועדה תתכנס מחדש כדי להצביע עליהן. רק אם הההצבעות החוזרות יופלו בהצבעות, הצעת החוק תועבר למליאת הכנסת לאישור סופי של החוק בקריאה שנייה ושלישית.

וואלה! חדשות - הסיפורים החמים:
התקרית בביתוניא: שוטר מג"ב חשוד שהרג צעיר באש חיה
זקן בחקירה הנגדית: "אולמרט קנה את שתיקתי"
בזמן המו"מ: רוסיה ואיראן סיכמו על בניית 8 כורים חדשים

שר האוצר יאיר לפיד ללא זקן בכנס של הקרן לרווחת ניצולי השואה. מוטי זאבי,
שר האוצר, יאיר לפיד, הבוקר/מוטי זאבי

החוק - אותו מקדם שר האוצר, יאיר לפיד, יחד עם חברי סיעתו - מציעה פטור ממע"מ עבור זוגות או רווקים מעל גיל 35, שרוכשים דירה ראשונה, אשר עלותה היא עד סכום של 1.6 מיליון שקלים. אח הסעיפים המרכזיים והשנויים במחלוקת בחוק היא ההעדפה הברורה שהוא מעניק לאזרחים יוצאי צבא או שירות לאומי. על החוק נשמעה ביקורת רבה מצד כלכלנים רבים, כשכמעט שלא נמצא כלכלן אחד במשרד האוצר או מחוצה שיגן עליה. עיקר הביקורת היא על כך שהחוק המוצע לא יביא לירידה המיוחלת במחירי הדיור, ואולי אף להיפך.

לצד הביקורת מצד הדרגים המקצועיים, עד לאישור החוק היום התגלעו ויכוחים רבים סביבו בין סיעות הקואליציה, בעיקר בין הבית היהודי, ישראל ביתנו ויש עתיד, דבר אשר הוביל לדחיית אישורו. לישראל ביתנו, למשל, היו השגות מיישום הרפורמות בקק"ל ובמערכת הבריאות, שמופיעות בחוק ההסדרים.

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully