וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דגל התורה: "לא מתחייבים להמליץ על נתניהו"

30.11.2014 / 13:01

חברי הכנסת של הסיעה, זרם במפלגת יהדות התורה, נועדו עם מנהיג הציבור החרדי-ליטאי, הרב אהרון לייב שטיינמן. "הוא הורה להם להתחייב בפני נתניהו שלא יצטרפו לממשלה חלופית, ובינתיים לא להתחייב להמליץ עליו על הרכבת ממשלה"

צילום: ג'ורג' גינסברג, עריכה: יאיר דניאל

על רקע המגעים שמנהל ראש הממשלה בנימין נתניהו עם המפלגות החרדיות, נפגשו היום (ראשון) חברי הכנסת של סיעת דגל התורה, משה גפני, אורי מקלב ויעקב אשר עם הרב אהרון לייב שטיינמן, מי שנחשב למנהיג הציבור החרדי-ליטאי, ודנו עמו באפשרות של הקדמת הבחירות. לפי גורמים המעורים בפרטי הפגישה, "הרב הורה להם להתחייב בפני נתניהו שלא להצטרף לממשלה חלופית אם יודיע על פירוק הממשלה, אך בינתיים לא להתחייב להמליץ עליו להרכבת הממשלה אחרי הבחירות".

גורם בכיר בסיעה, המייצגת את הזרם הליטאי במפלגת יהדות התורה, אמר כי הסיבה שלפיה הוחלט כי בינתיים לא יתחייבו להמליץ על נתניהו להרכבת הממשלה היא חוסר ביטחון בניצחונו של ראש הממשלה. "נתניהו בעצמו לא יכול להתחייב שהוא יהיה ראש ממשלה. מישהו יודע כמה מנדטים הוא יביא ומה בדיוק יהיה? אנחנו מאמינים שהוא רצה לדעת שאנחנו לא פוסלים אותו ולא נלך לקואליציה חלופית, אבל מכאן ועד לספק צ'קים פתוחים הדרך ארוכה", אמר.

כתבות נוספות בוואלה! חדשות:
קואליציה במשבר: בליכוד נערכים להקמת מטה בחירות
הפגנה מול בית ראש הממשלה: "המדינה מנוהלת על ידי אגו-מניאק"
"לא נקים קואליציה אחרת בתנאי שנתניהו יילך לבחירות"

נתניהו התייחס קודם לכן בפתח ישיבת הממשלה למשבר בין מפלגות הקואליציה. "אין יום שעובר בלי איומים ואולטימטומים", אמר. "אני מקווה שנצליח לשוב להתנהלות תקינה. אם לא, נסיק מסקנות".

בכך, למעשה, מיישרת הסיעה הליטאית קו עם ש"ס, שהצהירה בסוף השבוע כי לא תצטרף לממשלה חלופית. עם זאת, גורם בש"ס אמר כי "אם נבין שנתניהו לא מקדם עכשיו בחירות, כל ההתחייבויות שלנו יבוטלו".

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, התייחס אתמול למתחים בקואליציה ולדיווחים על פניות מצד גורמים בליכוד וביש עתיד אל החרדים בניסיון לגשש אם ניתן להקים עמם קואליציה חלופית. "עשיתי עם נתניהו הסכם שלא נעשה לו תרגיל אם יחליט לפזר את הכנסת. לא נקים קואליציה חלופית", אמר דרעי. "נחליט איך לפעול אחרי הבחירות. הציעו לנו ממשלה חלופית עם לפיד והרצוג".

"נקים ממשלה רק עם מי שיעמוד בשני התנאים שלי, העלאת שכר המינימום ל-30 שקלים וביטול המע"מ על מוצרי יסוד", הוסיף. דרעי אף פנה לראש הממשלה נתניהו ואמר: "אם לא תפרק את הממשלה עכשיו אנחנו משוחררים מההתחייבות לא להקים קואליציה חלופית".

לפניות לכתב יקי אקדמר: yakiadamker@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully