וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנה מול בית ראש הממשלה: "המדינה מנוהלת על ידי אגו-מניאק"

30.11.2014 / 0:03

סערת חוק הלאום ממשיכה: הפגנה ביוזמת "שלום עכשיו" נערכה בירושלים, בקריאה: "אל תהרסו לנו את המדינה, אל תהרסו לנו את הדמוקרטיה". בין הדוברים, חברי כנסת ממרצ ומהעבודה ואנשי רוח

צילום: עומר מירון עריכה: ניב פוקס

אלפי בני אדם הפגינו אמש (שבת) מול בית ראש הממשלה בירושלים, תחת הכותרת "חוק הלאום - אסור לתת לו לעבור". בהפגנה, ביוזמתה של תנועת "שלום עכשיו" אשר קוראת לראש הממשלה בנימין נתניהו שלא לתמוך בהצעת חוק היסוד "ישראל מדינת הלאום של העם היהודי", השתתפו דוברים ממפלגות מרצ והעבודה.

ראש השב"כ לשעבר, כרמי גילון, אמר בהפגנה: "מדינת ישראל מובלת היום על ידי חבורה של פירומניאקים ומנוהלת על ידי אגו-מניאק. חוק הלאום הוא סרטן באומה הזו, על כל אזרחיה. המשך הפעילות המשיחיסטית-קיצונית על הר הבית תוביל למלחת גוג ומגוג, למלחמה של העם המוסלמי כולו נגד העם היהודי כולו. נתניהו וחבריו בימין מייצגים כיום את המתאבדים של מצדה".

סערת חוק הלאום - עוד בוואלה! חדשות:
מנהיג העדה הדרוזית: נתניהו הבטיח לעגן זכויותנו בחוק הלאום
לבני: חוק הלאום - אנטי ציוני, אנטי דמוקרטי ואנטי יהודי
נתניהו בדיון סוער: "אצל השמאל, אם לא פינית - לא עשית"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חוק הלאום הוא סרטן באומה". כרמי גילון, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

השר לשעבר יוסי שריד אמר כי "ראש הממשלה אומר שישראל היא מדינה ליהודים בלבד. אנחנו כאן כדי להעמיד אותו על טעותו - אף אחד כאן לא דייר משנה או אורח, כפי שאף אחד לא בעל הבית לבדו. אם ישראל לא תהיה דמוקרטית, היא פשוט לא תהיה. חוק הלאום הוא גם נגד יהודים - יהודים שאינם ימנים, שאינם שונאים אחרים. אחריותם של לפיד לבני לא נופלת מזו של ממיטי האסון עצמם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
פרסום לקראת הפגנה נגד חוק הלאום של "שלום עכשיו". פייסבוק, צילום מסך
"לא ניתן לכם להרוס את המדינה". פרסום לקראת ההפגנה/צילום מסך, פייסבוק
"ביבי - מדינת ישראל זו לא תכנית כבקשתך, אתה צריך להניח את המפתחות וללכת הביתה"

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, נשאה גם היא דברים בהפגנה, ואמרה: "נתניהו - נכשלת בביטחון, נכשלת בשלום, נכשלת בהגנה על הדמוקרטיה ועל זכויות המיעוטים". גלאון הוסיפה: "דמוקרטיה בלי שוויון היא דמוקרטיה ליהודים בלבד, דמוקרטיה שרוצה להעיף מכאן את אזרחי ישראל הערבים. ביבי - מדינת ישראל זו לא תכנית כבקשתך, אתה צריך להניח את המפתחות וללכת הביתה".

חבר הכנסת אראל מרגלית (העבודה) תקף גם הוא את נתניהו: "אם אתה תיקח אזרחים ותנדה אותם, תביא לא רק לאינתיפאדה שלישית - אתה תביא למלחמת אזרחים ראשונה במדינה", אמר. "אנחנו נעצור אותך, אנחנו נפנה אותך ונבנה מנהיגות חדשה של שלום. נפרק אחד-אחד את המונופולים והפירמידות שבנית בכלכלה".

חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ) אמרה אמש: "אומרים לנו שרוב הציבור ימני ושהוא הולך ומקצין. אבל אם נסתכל טוב נראה שמדובר בקבוצה קטנה וקיצונית שהשתלטה על השיח באופן כוחני. רוב הציבור לא אתכם. רוב הציבור לא רוצה שתתעסקו בעליה להר הבית ובחוקים גזעניים ובדיוניים. רוב הציבור רוצה לשלם שכר דירה ולקנות בסופר. רוב הציבור לא רוצה דם ושנאה. הוא רוצה שיהיה כאן טוב יותר".

פעילי שמאל מפגינים מול בית ראש הממשלה בירושלים נגד חוק הלאום. טלי מאייר
שריד, אמש/טלי מאייר

בפרסום לקראת הפגנה, נכתב: "לא ניתן לכם להרוס את המדינה". "ממשלת נתניהו ובנט הורסת כאן כל חלקה טובה", כך בפרסום של "שלום עכשיו", "ממלחמה בעזה להסלמה מסוכנת בירושלים, גלי ההסתה והגזענות יוצאים משליטה, הצעות חוק לאומניות הורסות את הדמוקרטיה ומגבירות את השנאה. עד כאן. אל תהרסו לנו את המדינה, אל תהרסו לנו את הדמוקרטיה!".

חוק הלאום צפוי לעלות השבוע להצבעה במליאת הכנסת בקריאה טרומית, לאחר שנדחתה ההצבעה שהייתה אמורה להיערך בתחילה ביום רביעי. ביום שני הוחלט לדחות את ההצבעה בשבוע, לאחר שביום ראשון אישרו השרים את הצעות חוק הלאום ברוב של 14 לעומת שישה מתנגדים.

בדיון במליאת הכנסת, הבהיר נתניהו את הסיבות לתמיכתו בחוק: "נוצר חוסר איזון מובהק בין שני היסודות במדינה: היהודי והדמוקרטי, ולכן יש צורך בשני חוקי יסוד. לדעתי היה צריך לחוקק את שניהם באותה עת. ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי, ושל העם היהודי בלבד". לטענת נתניהו, לשם המחשה - מבקשי המקלט מאפריקה ש"חדרו למדינה" הם בני אדם, שיש להם זכויות לפי חוק כבוד האדם וחירותו - "אך האם הזכויות שלהם גוברות על אלו של היהודים במדינת הלאום שלהם? אותו הדבר עם איחוד המשפחות של הפלסטינים".

(עדכון ראשון: 23:00)

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.com

פעילי שמאל מפגינים מול בית ראש הממשלה בירושלים נגד חוק הלאום. טלי מאייר
ההפגנה, אמש/טלי מאייר
פעילי שמאל מפגינים מול בית ראש הממשלה בירושלים נגד חוק הלאום. טלי מאייר
פעילי שמאל מפגינים מול בית ראש הממשלה בירושלים נגד חוק הלאום/טלי מאייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully