וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולארד ביקש להשתחרר בתנאים מגבילים - ארה"ב סירבה

19.11.2014 / 18:49

המטה לשחרור המרגל הישראלי-אמריקני מסר כי הוא הגיש את הבקשה באמצעות ועדת שחרורים. ממשל אובמה דחה את הבקשה בטענה ששחרורו יהווה "זלזול בחומרת העבירה ומסר של חוסר כבוד לחוק"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד, קריינות: לירון בארי

המרגל הישראלי-אמריקני ג'ונתן פולארד, הכלוא בארצות הברית, הגיש לאחרונה בקשה לשחרור בתנאים מגבילים – כך נמסר הערב (רביעי) מהמטה לשחרור פולארד. מהודעת המטה עולה כי הממשל האמריקני דחה את הבקשה בטענה ששחרור המרגל היהודי כעת יהווה "זלזול בחומרת העבירה ומסר של חוסר כבוד לחוק".

פולארד הגיש את הבקשה באמצעות ועדת שחרורים. "הייתה אופטימיות גדולה שהמהלך יצליח לאחר שכאשר שחרורו עמד על הפרק במסגרת המשא ומתן לפני כחצי שנה, ראשי מערכת המודיעין נמנעו מלהתנגד ואף הבהירו שהנושא אינו מעניינם", נמסר בהודעת המטה. למרות זאת, הבקשה נדחתה. מחרתיים ייכנס פולארד לשנתו ה-30 בכלא.

עוד בוואלה! חדשות:
כך השפיע הארגון הקיצוני על המחבלים מהבירה
בן של ראש ארגון פשע מוכר נעצר
סקסולוג ידוע נעצר בחשד לביצוע אונס ועבירות מין

ברק אובמה בוועידת G20 – אוסטרליה, 16 בנובמבר 2014. רויטרס
לא שש לשחרר את המרגל הישראלי. נשיא ארה"ב, ברק אובמה/רויטרס

מפעם לפעם מנסה ישראל לגרום לשחרורו של פולארד, שנידון ב-1985 למאסר עולם בגין ריגול למען ישראל. כך למשל, בפגישתו האחרונה עם נשיא ארה"ב ברק אובמה בחודש יוני, העלה הנשיא לשעבר שמעון פרס את סוגיית החנינה לפולארד. פרס סירב אז לחשוף בפני התקשורת מהם הפרטים של הבקשה החדשה שהגיש לאובמה, וזאת לבקשת משפחתו של פולארד.

כחודשיים קודם לכן, הגיעו ישראל והפלסטינים להסכמה על הארכת המשא ומתן המדיני מעבר ל-30 באפריל, במסגרתה תשחרר ארה"ב את פולארד. על פי ההסכמה, ישראל הייתה אמורה לשחרר מספר לא ידוע של אסירים ולהקפיא את הבנייה בהתנחלויות, והפלסטינים בתמורה היו אמורים להשעות את בקשתם להצטרף ל-15 האמנות הבינלאומיות. כידוע, המשא ומתן לא הוארך לבסוף – ופולארד נשאר בכלא.

בתחילת חודש אפריל אמר שר בכיר בממשלה בשיחה עם וואלה! חדשות כי "קרי חשף כי שחרור פולארד הוא עניין של מחיר, ולפיכך אין שום צורך לשלם עבורו ברוצחים". השר הסביר כי עצם קיום השיח בנושא פולארד, משמעותו שיש תג מחיר לשחרורו. עם זאת, לטענתו השחרור אינו צריך לבוא בתמורה לשחרור מחבלים, ולמעשה - ללא כל תמורה.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully