וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חיקוי של דאעש": כך השפיע הארגון הקיצוני על המחבלים מהבירה

הבחירה בבית כנסת, סכין הקצבים שבה השתמשו המחבלים והעובדה כי הם כיוונו לראשם של המתפללים, כל אלה מחזקים את הסברה שהם הושפעו מהמורדים הסונים. מומחה בכיר: "יש הרבה דמיון. ירושלים הופכת להיות בגדאד"

מערכת וואלה!

יותר ויותר מומחים צבאיים ומומחים למזרח התיכון מכנים לאחרונה את ההסלמה הביטחונית בירושלים "מלחמת דת". הפיגוע שאירע אתמול בבית הכנסת "קהילת בני תורה" בשכונת הר נוף מהווה אולי עדות נוספת לכך. האכזריות הקשה, שבאה לידי ביטוי בסוג כלי הנשק שחברו שני המחבלים להשתמש בו – סכין קצבים, והעובדה כי הם כיוונו לראשם של הקורבנות, מחזקת את הסברה שהם הושפעו בצורה כזו או אחרת מטרוריסטים אחרים שפועלים במזרח התיכון על רקע דתי – לוחמי "המדינה האיסלאמית" (דאעש).

פרופ' אבי ריבקינד, מנהל אגף הטראומה בבית החולים הדסה עין כרם, סיפר כי הפציעות של הנפגעים היו "אכזריות בצורה יוצאת דופן, בעיקר בידיים, ברגליים ובראש". ד"ר יגאל שושן, מנהל היחידה לנוירוכירורגיה בבית החולים, חשף כי "הפגיעות הם בעיקר מאביזרים חדים, כאשר המטרה שלהם הייתה קודם כל הראש".

זירת הפיגוע בבית המדרש "ים התלמוד" במתחם בית הכנסת "קהילת בני תורה" בשכונת הר נוף בירושלים, נובמבר 2014. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
אחד הנרצחים בפיגוע בבית הכנסת בירושלים, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

גם הקריקטורות שנפוצו בכלי התקשורת הפלסטיניים וברשתות החברתיות ביממה האחרונה מלמדות מעט על הלך הרוח הזה בקרב האוכלוסייה הפלסטינית. באחת מאותן קריקטורות קיצוניות ניתן לראות אדם חבוש בכאפייה, רוכן מעל גבר חרדי ועורף את ראשו באמצעות סכין קצבים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
קריקטורה התומכת ברצח יהודים שפורסמה בעזה. עזה עכשיו, צילום מסך
אחת הקריקטורות שפורסמו בכלי התקשורת הפלסטיניים/צילום מסך, עזה עכשיו

פרופ' אמציה ברעם, ראש המרכז לחקר עיראק באוניברסיטת חיפה, מוצא דמיון בין מאפייני הפיגוע שאירע אתמול לבין התנהלות לוחמי דאעש בעיראק. "אני רואה השפעה מרוחקת. ירושלים הופכת להיות בגדאד", הוא אומר. "בשנים של הכיבוש האמריקני, נניח שאתה שיעי או סוני שמתכוון לבצע פיגוע ורוצה לוודא שאתה לא פוגע באוכלוסייה הלא נכונה, אתה לא תזרוק פצצה ותפגע באנשים שלך. אתה תלך למסגד ואחרי שמתפללים יצאו מהתפילה אתה מרסס אותם".

"מהבחינה הזו יש הרבה דמיון", הוא מסביר. "הם ידעו שכל פגיעה תהיה בגוף של יהודי ולא של ערבי, ולכן זה דומה לטרור האל-קאעידי המוקדם, שהניב אחר כך את דאעש. מהבחינה הזו אני רואה פה ממש חיקוי של דאעש".

עוד במהדורה:

לא רק בירושלים - האם בניו יורק מסוכן ליהודים? ראש עיריית ניו יורק הורה להגביר את האבטחה סביב בתי הכנסת והמוסדות היהודיים בעיר מחשש לאירועים אנטישמיים. רון פודכלבניק, עיתונאי ברשת חדשות יהודית המתגורר בעיר, מספר על האווירה המתוחה בקהילה המקומית: "כבר בחודשים האחרונים אנחנו רואים עלייה הדרגתית של כל מיני התקפות נגד יהודים בניו יורק. לא כל כך מדווחים על זה, אומרים שזה דברים יוצאים מן הכלל". לדבריו, גם הציבור הכללי מרגיש אבטחה את השפעות האבטחה המוגברת - בכניסות לרכבת התחתית ובמקומות ציבוריים הומי אדם.

המחירים צונחים - דווקא עכשיו חופשה בירושלים? גם ענף התיירות בעיר משלם את מחיר המצב הביטחוני בבירה. אריה זומר, מנכ"ל התאחדות בתי המלון בירושלים, מספר שהמלונות בעיר במחצית תפוסה בלבד. הביקוש המועט שנמשך עוד מתקופת "צוק איתן", גרם לירידת מחירים שמאפשרת לאלה שלא מפחדים מחופשה בבירה ליהנות ממחירים אטרקטיביים במלונות היוקרה בעיר. התיירים שנמצאים בימים אלה בעיר ממשיכים לטייל ללא חשש ומשדרים עסקים כרגיל: "תמיד מסוכן פה, ואם קורה משהו - הוא קורה".

השפים הישראלים טורפים את העולם: צמד השפים דוד ויוסף פותחים מסעדת שוק עם טעמים ים תיכוניים בקמדן מרקט בלונדון. השניים מצטרפים לרשימה ארוכה של שפים ישראלים שכבר פתחו מסעדות יוקרה בנקודות שונות על הגלובוס - לדוגמה בפריז, באמסטרדם ובניו יורק - והם מאמינים שהטעמים הישראליים, עם החוצפה, התעוזה, השמחה והצבעוניות, הם שמושכים את הקהל המקומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully