וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר בכיר: "קרי חשף שלארה"ב אין בעיה לשחרר את פולארד"

2.4.2014 / 16:51

בשיחה עם וואלה! חדשות טען השר כי לאחר שהוצמד תג מחיר לשחרור המרגל הישראלי, "אין צורך לשלם במחבלים, אלא לדרוש את השחרור בלא תמורה". על קרי: "בישל משבר במו ידיו"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: מיכאל ברגמן

"קרי חשף כי שחרור פולארד הוא עניין של מחיר, ולפיכך אין שום צורך לשלם עבורו ברוצחים", כך אמר היום (רביעי) שר בכיר בממשלה בשיחה עם וואלה! חדשות. השר הסביר כי עצם קיום השיח בנושא ג'ונתן פולארד, שמכשיר את שחרורו של המרגל הישראלי שכלוא בארצות הברית, משמעותו שיש תג מחיר לשחרורו. עם זאת, לטענתו השחרור אינו צריך לבוא בתמורה לשחרור מחבלים, ולמעשה - ללא כל תמורה.

"ישראל צריכה לנצל את ההסכמה האמריקנית לשחרור פולארד, ולצאת בקמפיין מסיבי שידרוש את שחרורו ללא תמורה", אמר השר. לדבריו, עצם אפשרות העסקה מצדו של שר החוץ של ארה"ב, היא "התקדמות עצומה", כלשונו. "קרי הרים את המסך מעל נושא שהאמריקנים סירבו לדבר עליו עד כה, וכעת הכול ברור".

שגרירי ארה"ב בישראל לשעבר: "לשחרר את פולארד". רויטרס
לטענת השר, אם הוסכם לשחררו תמורת מחבלים - יש לדרוש את שחרורו בלא תמורה כלל. פולארד/רויטרס

השר הוסיף ומתח ביקורת על התנהלות השיחות בין ישראל לפלסטינים, שמשקפים לטענתו את חולשתו של הגורם המתווך. "פוטין מסתכל על ההתנהלות האמריקנית במזרח התיכון - ומחייך. מילא התגובות האמריקניות למעשים בסוריה וברוסיה, אלה ארועים שקרו וארה"ב הייתה אמורה להגיב להם. אבל כאן, במקרה הזה, קרי בישל את המשבר במו ידיו", אמר.

בתוך כך, במוסקבה הביעו היום תמיכה בצעדים שנקטה רשות הפלסטינית - שהובילו למשבר במשא ומתן ולביטול חזרתו של השר קרי לאזור. סגן שר החוץ הרוסי והשליח למזרח התיכון, מיכאיל בוגדנוב, הצהיר כי לפלסטינים יש כל זכות לבקש להצטרף לארגונים, להסכמים ולאמנות בינלאומית, בפרט אחרי שזכו להכרה כמדינה משקיפה בעצרת הכללית של האו"ם.

בוגדנוב נפגש במוסקבה עם השגריר הפלסטיני ברוסיה, פאאד מוסטפא, ואמר לו כי "הנתיב לפתרון הבעיה הפלסטינית עובר בקהילה הבינלאומית, באמצעות הקמת מדינה פלסטינית עצמאית שבירתה מזרח ירושלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully