וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעבדת הנפץ בבת ים: בן של ראש ארגון פשע מוכר נעצר

19.11.2014 / 17:35

בנו של ראש ארגון הפשע המוכר מאזור השרון נעצר על ידי המשטרה בחשד שרכש מטעני חבלה מהמעבדה שנחשפה לפני כחודשיים בדירה מעל גן ילדים. בשבוע שעבר עצרה המשטרה אדם החשוד בהפעלת המעבדה

מטעני חבלה שנמצאו במעבדת נפץ מעל גן ילדים בעיר בת ים, 4.9.2014. חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה
פריטים שנמצאו על ידי המשטרה במעבדת הנפץ בבת ים, ספטמבר האחרון/חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה

התפתחות נוספת בחקירת מעבדת מטעני החבלה שנחשפה בבת ים: המשטרה עצרה היום (רביעי) את בנו של ראש ארגון פשע מוכר מאזור השרון, בחשד שעמד מאחורי רכישה של כמה מטעני חבלה רבי-עוצמה ממעבדת המטענים. מחר תבקש המשטרה להאריך את מעצרו בבית משפט השלום בתל אביב.

תחילת הפרשה בחודש ספטמבר האחרון, אז איתרה המשטרה מעבדת נפץ בבת ים, שהתנהלה בתוך דירה בלב שכונת מגורים ומעל גן ילדים. יחידת המטענים של להב 433 בשיתוף היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל), יחידת הכלבנים והמחלקה לזיהוי פלילי, חשפו בדירה פריטים שונים שנועדו, על פי החשד, להכנת מטעני חבלה.

עוד בנושא פלילים:
הוארך מעצר החשוד המרכזי ב"לאומי קארד": "השוטרים חטפו אותו"
סתירות בנדרים של פינטו: תנ"צ ברכה הגיב לעתירה לבג"ץ
הותר לפרסום: הנאשם ברצח נועה אייל – דניאל נחמני

חומרי נפץ נתפסו בבית מהנדס שגר ליד גן ילדים, בת ים. ראובן קסטרו
ביתו של "המהנדס" בבת ים/ראובן קסטרו

בשבוע שעבר חלה התקדמות משמעותית בחקירה, כאשר המשטרה עצרה את אחמד מסוואי, מי שכונה על ידה "המהנדס של עולם הפשע הישראלי", בחשד שהפעיל את מעבדת הסמים בבת ים. הוא נעצר על ידי בלשי ימ"ר תל אביב, יחד עם אשתו, זמן קצר לאחר שעל פי החשד מכרו כמה מטעני חבלה לעבריינים מנתניה.

המשטרה חושדת כי מסוואי ייצר ואחסן כמות רבה של מטעני חבלה, אשר שווים נע בין 20 ל-30 אלף שקלים. מעצרו התאפשר בעקבות פעילות מודיעינית נרחבת, שאותה ביצעו בלשי ימ"ר תל אביב בפיקודו של ניצב-משנה גדי אשד. במהלך פשיטה על ביתו שבבת ים נמצאו שלושה מטעני חבלה רבי עוצמה, שהורכבו מלבנות חבלה, שככל הנראה נגנבו מצה"ל במהלך מבצע "צוק איתן". בית משפט השלום בתל אביב האריך את מעצרו ב-11 ימים.

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully