וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצר החשוד המרכזי ב"לאומי קארד": "השוטרים חטפו אותו"

16.11.2014 / 17:59

בית המשפט האריך בחמישה ימים את מעצרו של אלירן רוזניס, שעבד כראש צוות בחברת האשראי ופוטר לפני כשנה. עורך דינו: בזמן מעצרו בתאילנד, השוטרים לא אמרו לו שהוא לא חייב להתלוות אליהם

צילום: דוד קורן, עריכה: טל רזניק

אלירן רוזניס הוא החשוד המרכזי בפרשת הסחיטה באיומים ב"לאומי קארד" – כך הותר הערב (ראשון) לפרסום. בית המשפט השלום בראשון לציון האריך היום בחמישה ימים את מעצרו של רוזניס, שעבד כראש צוות בחברה ופוטר מהחברה לפני כשנה.

על פי החשד, העובדים דרשו מהנהלת הבנק כופר בסך מיליוני שקלים, ואיימו כי אם לא ייענו לדרישתם הם ימכרו לכל המרבה במחיר את פרטי מיליוני כרטיסי האשראי של לקוחות החברה. הסחיטה, כך חושדים החוקרים, בוצעה דרך הרשת האינטרנטית Darknet, שבה כתובות ה-IP של המשתמשים מוצפנות כך שלא ניתן לדעת מהיכן הועלה המידע אליה.

עוד בפרשה:
חשד: עובדי "לאומי קארד" איימו לחשוף פרטי לקוחות
ניסיון ההונאה בלאומי קארד: "עשיתי זאת כנקמה"
סחיטה באיומים – האם כרטיסי האשראי שלנו בטוחים?

אלירן רוזניס החשוד בסחיטה באיומים בבנק לאומי. דוד קורן, מערכת וואלה! NEWS
אלירן רוזניס עם עורך דינו, בועז קניג, היום בבית המשפט/מערכת וואלה! NEWS, דוד קורן

רוזניס נעצר בתאילנד, שם שהה לאחרונה. אנשי יחידת הסייבר ושוטרים מקומיים הגיעו לבית המלון שבו שהה ודפקו על דלת חדרו. הם זיהו אותו באמצעות הדרכון וגילו שאשרת השהייה שלו אינה בתוקף. הוא תושאל בבית המלון והשוטרים ערכו חיפוש בחדרו בהתאם לדין המקומי ואף הוציאו צו חיפוש במחשביו. מחשבו האישי של רוזניס הוחרם במקום ורשויות ההגירה התאילנדיות ביטלו את אשרת השהייה שלו וגירשו אותו לישראל.

סנגורו של רוזניס, עורך הדין בועז קניג, טען בדיון כי התנהלות המשטרה במעצר בתאילנד היא בבחינת חטיפה, שכן השוטרים לא אמרו לו כי הוא יכול שלא להתלוות אליהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
חשודים בניסיון לסחוט את בנק לאומי בדיון בבית משפט השלום בראשון לציון, נובמבר 2014. ניב אהרונסון
חלק מהחשודים בהארכת מעצרם, אמש/ניב אהרונסון

ראשיתה של הפרשה במייל ששלח רוזניס להנהלת הבנק לפני כשבועיים. הוא טען כי בתקופתו בחברה הוא העתיק קבצים שקשורים למאות אלפי לקוחות של "לאומי קארד", ודרש כופר כסף תמורת אי פרסום הקבצים, אחרת הוא ימכור אותם ויפגע בחברה. אתמול בבוקר, במקביל למעצרו של רוזניס בתאילנד, עצרו צוותים מיוחדים של להב 433 שבעה חשודים ממרכז הארץ וערכו חיפוש במחשביהם. אמש הוארך עד יום חמישי מעצרם של חמישה מהחשודים: זיו דרין, אברהם דוד, אסף מור, אלעד אבולעפיה ומוטי שילון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully