וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג למשטרה: נעצר "מהנדס" מטעני החבלה של העולם התחתון

13.11.2014 / 14:39

אחמד מסוואי, תושב בת ים, נעצר יחד עם אשתו בפעילות של בלשי ימ"ר תל אביב. בביתו של מסוואי, שעובד כאיש תחזוקה, נמצאו שלושה מטענים תקניים, שהורכבו מלבנות חבלה צה"ליות. "כל מטען כבר היה מוכן להפעלה"

חומרי נפץ נתפסו בבית מהנדס שגר ליד גן ילדים, בת ים. ראובן קסטרו
ביתו של "המהנדס" בבת ים/ראובן קסטרו

המשטרה הצליחה ללכוד את מי שמוגדר "המהנדס" של עולם הפשע הישראלי - אחמד מסוואי, תושב בת ים, נעצר ביום ראשון בלילה על ידי בלשי ימ"ר תל אביב, יחד עם אשתו – זמן קצר לאחר שעל פי החשד מכרו כמה מטעני חבלה לעבריינים מנתניה. יחד עם מסוואי נעצר גם חברו אבי שטליין, בן 26, ששימש לטענת המשטרה איש המכירות והמתווך בעסקאות מכירת מטעני החבלה. ביום שני האריך בית משפט השלום בתל אביב את מעצרו ב-11 ימים. מסוואי, המיוצג על ידי עורך הדין מחמוד נעאמנה, מכחיש את המיוחס לו. מעצרה של אישתו הוארך בשלושה ימים בחשד לשיבוש.

מסוואי, עובד כאיש תחזוקה ארצי באחד מרשתות הסופרמרקטים הגדולות בישראל, ובזמנו הפנוי, חושדים במשטרה, הוא מייצר ומאחסן את מטעני החבלה, ששוויים נע בין 20 ל-30 אלף שקלים. מעצרו התאפשר בעקבות פעילות מודיעינית נרחבת, שאותה ביצעו בלשי ימ"ר תל אביב בפיקודו של ניצב-משנה גדי אשד. במהלך פשיטה על ביתו של מסוואי נמצאו שלושה מטעני חבלה רבי עוצמה ותקניים, שהורכבו מלבנות חבלה צה"ליות, שככל הנראה נגנבו מצה"ל במהלך מבצע "צוק איתן". "מדובר בלבנות חבלה מהסדרה החדישה ביותר שנמצאת בשימוש צה"ל", אמר גורם בכיר במשטרה. "לכל מטען מחובר מאיץ ומערכת הפעלה אלחוטית מתקדמת. כך שכל מטען כבר היה מוכן להפעלה. זוהי כמות מטעני החבלה הגדולה ביותר שנתפסה בשנים האחרונות".

חומרי נפץ נתפסו בבית מהנדס שגר ליד גן ילדים, בת ים. ראובן קסטרו
ביתו של "המהנדס" בבת ים/ראובן קסטרו

הפעילות המשטרתית בוצעה ביום ראשון בלילה בעקבות מידע שהתקבל אחרי שורת פעולות חקירה סמויות, שביצעו הבלשים. הכוח פרץ בתחילה לדירה אחרת, שזוהתה כדירתו של "המהנדס", ורק לאחר שנכנסו אליה הבינו הבלשים את הטעות ורצו מיד אל הדירה האמתית.

בשעה שפשטו הבלשים על הבית, ניסתה אשתו, שנמצאת בחודשי היריון מתקדמים, ואשר עובדת ברשת מזון מובילה, להשליך את המטענים דרך החלון. אחד המטענים נפל בצמוד לגן הילדים "לב הים", שחצר המשחקים שלו גובלת עם חצר הבניין. "זה היה מפחיד מאוד", אמרה אנה, שמתגוררת בקומה מתחת לזוג. "אנו מזועזעים. הם שכנים שקטים, שעובדים ברשת סופרים. מעולם לא שמעונ צעקות או בעיות מהבית שלהם. יש להם שני ילדים קטנים, אחד תינוק. רק לחשוב שהילדים יכלו לשחק בכדור ולפגוע במטעים – כל הבניין היה קורס שלא לדבר מה היה יכול לקרות לגן. זה פשוט נס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully