וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה ופרס בפגישת פרידה: "הנשיאות היא כלוב זהב"

הנשיא היוצא בא לביקור ממלכתי אחרון בוושינגטון. בפגישה התחייב אובמה לעמוד לצד ישראל, לסייע בעניין החטופים ולמנוע איראן גרעינית - ולא שכח להחמיא: "חייב לדעת מה אתה אוכל"

לשכת העיתונות הממשלתית

נשיא המדינה שמעון פרס נפגש אמש (רביעי) עם עמיתו האמריקני ברק אובמה בבית הלבן, במסגרת ביקור הפרידה הממלכתי שלו לקראת סיום תפקידו בחודש הבא. בפגישה השתתף גם השליח האמריקני למזרח התיכון מרטין אינדיק.

בפתח הפגישה אמר הנשיא אובמה שארצות הברית תמשיך לשים בראש מעייניה את הדאגה לביטחון ישראל ותפעל בשיתוף עם ישראל. בעניין איראן ותכניתה הגרעינית - סוגיה המעוררת דאגה רבה בישראל - אובמה כי לארצו עמדה ברורה וחד-משמעית, והיא לא לאפשר שלרפובליקה האיסלאמית יהיה נשק גרעיני. לדבריו, לא ייעשו פשרות גם בנושא הקפיצה ליכולת הגרעינית. אובמה עדכן את פרס לגבי המשא ומתן המתנהל עם איראן וציין כי השיחות עדיין לא תמו ויש פערים בין הצדדים.

עוד כותרות בוואלה! חדשות:
חשד: העביר כספים לבן אליעזר תמורת ויזה למצרים
החוקרים בודקים אם מנגל שלא כובה גרם לשריפה בבירה
"האנס המסמם": חשד ששני חבריו פעלו באותה שיטה

נשיא המדינה שמעון פרס נפגש עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה בבית הלבן, וושינגטון.. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
הבטיח לא להתפשר בעניין איראן. אובמה ופרס בבית הלבן, אמש/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

פרס העלה בפגישה את סוגיית החנינה למרגל היהודי ג'ונתן פולארד, הכלוא בארצות הברית זה 30 שנה, אך הוא סירב לחשוף בפני התקשורת מהם הפרטים של הבקשה החדשה שהגיש לאובמה, וזאת לבקשת משפחתו של פולארד. ככל הנראה, מדובר במסלול חדש, עם עורכי הדין החדשים של פולארד.

גם נושא הנערים החטופים היה על סדר היום. אובמה התייחס לנושא והביע הזדהות עם המשפחות. "מרגע ששמענו על החטיפה, לבנו אתכם", אמר לפרס. "לא נרפה בנושא. אנחנו יד ביד אתכם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נשיא המדינה שמעון פרס נפגש עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה בבית הלבן, וושינגטון.. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
מרגישים בכלוב של זהב. פרס ואובמה מתלוצצים/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

במהלך הפגישה ביקש אובמה לשמוע את דעתו של פרס לגבי איראן, עיראק ותהליך השלום. פרס השיב כי ניתן לחדש את תהליך השלום, אך לא לזמן רב. בדבריו הפריד פרס בין יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לבין ארגון חמאס, ואמר שאבו מאזן הוא פרטנר אמיתי לשלום. לעומת זאת, פרס ציין כי חמאס הוא ארגון טרור לכל דבר, ואי אפשר לשים בכוס אחת אש ומים. "עם אבו מאזן יש שיתוף פעולה מלא", אמר פרס. "הוא מסכן את חייו בהתבטאויות האמיצות שלו, צריך לחזק אותו, אך להילחם מלחמת חורמה בארגוני הטרור. לא יהיו פשרות בנושא חמאס", אמר פרס.

באשר לעיראק, פרס נתן חיזוק משמעותי למדיניות החוץ של אובמה, ואמר שאין להכניס אל המדינה המסוכסכת כוחות צבאיים אם אפשר לפתור את המשבר בדרכים אחרות. לדבריו, מי שצריך להתערב בעיראק היא הליגה הערבית, שצריכה לקחת אחריות בנושא.

"אין ספק שעוד ניפגש"

אובמה אמר לאורחו שעל אף שזו הפעם האחרונה שהוא פוגש אותו בתפקידו הנוכחי, אין לו ספק שייפגשו שוב. פרס התלוצץ לאחר הפגישה ואמר שהתפקיד הוא קצת כמו כלוב זהב. "אני מרגיש בדיוק ככה", השיב הנשיא האמריקני. אובמה גם החמיא לפרס על מראהו, אחרי 70 שנה של עשייה ציבורית. "אני חייב לדעת מה אתה אוכל", אמר לפרס.

עצרת תמיכה בשחרורו של ג'ונתן פולארד, מרץ 2013. טלי מאייר
בקשה חדשה לחנינה. עצרת תמיכה בשחרור ג'ונתן פולארד/טלי מאייר

אחרי הפגישה נערכה לכבוד פרס קבלת פנים בשגרירות ישראל בוושינגטון, בהשתתפות שגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר וכן נציגים מהממשל ומהקונגרס, שופטי בית המשפט העליון, בכירי הקהילה היהודית ופרשנים בכירים.

היום יישא פרס נאום בגבעת הקפיטול, לרגל קבלת מדליית הזהב של הקונגרס. בנוסף, הנשיא יקבל את פרס זכויות האדם על שם חבר הקונגרס תומס לנטוס. באירוע צפוי להשתתף סגנו של אובמה, ג'ו ביידן. מחר ימשיך פרס לניו יורק וביום ראשון ייפגש עם מזכ"ל האו"ם באן קי-מון.

(עדכון ראשון: 23:18)

פרס מגיע לפגישה עם אובמה. נטשה מוזגוביה
פרס מגיע לפגישה בבית הלבן/נטשה מוזגוביה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully