וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יממה לאחר הערעור על זיכויו: מוטי חסין יצא מהארץ

"היורש של אברג'יל", אשר זוכה לפני כחודש מרצח, המריא לבולגריה לאחר שהפרקליטות ערערה על פסיקת בית המשפט ודרשה צו עיכוב יציאה מהארץ. "ההיסטוריה חוזרת – כמו שאבא שלו ברח מארץ, כך גם הבן עשה את התרגיל"

צילום: מוטי קמחי, עריכה: גדי וינסטוק

(הזיכוי של חסין מרצח אבי דוד בחודש ספטמבר)

העבריין מוטי חסין, שמכונה "היורש של יצחק אברג'יל", טס היום (שני) מישראל לבולגריה. יציאתו של חסין מגבולות הארץ, יחד עם חברו העבריין זלמן ניאמצ'יק, מגיעה יממה לאחר שפרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט העליון ערעור על זיכויים לפני כחודש מרצח העבריין אבי דוד במסעדה בבת ים ב-2011. לצד הגשת הערעור, הגיש המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד אלי אברבנאל, בקשה לעיכוב יציאה מן הארץ נגד השניים. אולם, בית המשפט העליון החליט לדחות את הדיון בבקשה לשבוע הבא.

לאחר שהפרקליטות הבינה כי השניים נמצאים בביקורת הגבולות ועומדים לעלות על מטוס ולצאת מהארץ, הוגשה הבוקר לבית המשפט העליון בקשה דחופה למעצרם המידי. הבקשה הוגשה במעמד צד אחד בלבד ובית המשפט סירב לתת צו במעמד כזה. השופט אמר כי מכיוון שבכל מקרה אין דרך טכית לערוך דיון כזה לפני השעה 10 בבוקר, הוא יידחה לצהריים. עם זאת, עורכי הדין של השניים הראו בבית המשפט את כרטיסי הטיסה חזרה של חסין וניאמצ'יק. כאשר הבינו שהשניים כבר לא בישראל נקבע מועד נוסף לדיון ביום רביעי.

עוד על העבריין מוטי חסין בוואלה! חדשות:
מפגש פסגה של עולם הפשע - באולם בית המשפט
"לא מתייפייף. המשטרה והרחוב יודעים שאני עבריין"
נחשפו חומרים סודיים מתיק הרצח של מוטי חסין
מוטי חסין וחייליו הואשמו: "תעשיית רצח נועזת"

מוטי חסין מזוכה בפרשת רצח אבי דוד בבת ים, מחוזי תל אביב, ספטמבר 2014. ראובן קסטרו
"אני בספק רב אם יחזור לישראל". חסין בבית המשפט/ראובן קסטרו

"ההיסטוריה חוזרת. כמו שאבא שלו ברח לפני כמה שנים מהארץ בדיוק באותן נסיבות ובאותה דרך, ולקח לנו 15 שנה לאתר אותו ולהביאו לישראל כדי להעמידו לדין, כך גם הבן עשה את אותו תרגיל", אמר בתסכול קצין בכיר מאוד במשטרה. "אני בספק רב אם הוא יחזור לישראל, כשברור לו שיש לנו אפשרות גדולה שהערעור שהגשנו יתקבל בבית המשפט העליון".

לפני כחודש, זוכה חסין יחד עם זלמן ניאמצ'יק, אופיר ניאמצ'יק, ויצחק זרבי, מרצח אברג'יל. הארבעה נאשמו בקשירת קשר לרצוח את דוד בשיטת "כיפה אדומה", שבה הוא הוזמן לפגישה במסעדה בבת ים באמתלה כלשהי, ואז חוסל. אחת התעלומות בתיק היא העובדה שלא הייתה ראיה ישירה שקשרה את הנאשמים לרצח.

מוטי חסין לאחר הזיכוי יוצא לחופשי, מחוץ לבית המשפט המחוזי תל אביב. ספטמבר 2014. ראובן קסטרו, מערכת וואלה! NEWS
עורכי הדין הראו כרטיסי חזרה לארץ. חסין לאחר זיכויו/מערכת וואלה! NEWS, ראובן קסטרו

הארבעה הואשמו על סמך ראיות נסיבתיות אשר הובילו למסקנה חד משמעית שלפיה הנאשמים קשרו קשר לביצוע הרציחות. באישום תואר כי הארבעה קבעו עם דוד להגיע לפגישה עם חסין, שנחשב לראש ארגון משפחת הפשע אברג'יל. חסין ודוד ישבו במסעדה בזמן שזלמן ניאמצ'יק ישב מחוץ למסעדה ואופיר ניאמצ'יק וזרבי חיכו על אופנוע סמוך למסעדה. בשלב מסוים, הגיע אחד מהם אל המקום וקרא לחסין לבוא לעברו. בעוד שחסין עשה עצמו משוחח בטלפון הרחק מדוד, הגיע הרוצח אל השולחן שבו ישב, וירה בו חמש יריות. מיד לאחר מכן נמלטו הארבעה מהמקום. חסין מצדו טען כי דוד הוא חבר קרוב שלו וכי הוא עצמו היה היעד לחיסול.

לפניות לכתבים -
אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il
גלי גינת: gali.gnt@walla.com

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully