וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת השרים קבעה: חמש שנות מאסר למצטרפים לדאעש

26.10.2014 / 19:24

הוועדה אישרה את הצעתה של לבני, שלפיה השתתפות בארגון תיחשב לפעילות פלילית. זאת, לאחר האירועים האחרונים שבהם ישראלים התגייסו לפעילות בסוריה. "לישראל הזכות להגן על עצמה מפני הטרור האיסלאמי"

אנשי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) – עיראק, ספטמבר 2014. יוטיוב, צילום מסך
חמש שנות מאסר למצטרפים. לוחמי דאעש בעיראק/צילום מסך, יוטיוב

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) פה אחד את הצעתה של שרת המשפטים ציפי לבני, שלפיה תיאסר השתתפות של אזרח או תושב ישראלי בפעילות של ארגון מזוין שאינו מדינתי בחוץ לארץ. מקורה של החקיקה הוא באירועים האחרונים שבהם אזרחים ותושבים ישראלים הצטרפו לפעילות של כוחות המורדים בסוריה. רק לפני שבועיים, נודע על שלושה ערבים-ישראלים תושבי כפר יפיע, אשר הגיעו לסוריה כדי להילחם בשירות "המדינה האיסלאמית" (דאעש).

עוד ידיעות בוואלה! חדשות:
רגעי הזוועה בכלא דאעש: העינויים האחרונים לפני הרצח
יום קרבות בעיראק: דאעש ספג אבידות והפסיד שטחים
דיווח: דאעש השתמש לראשונה בנשק כימי בעיראק

שרת המשפטים ציפי לבני בוועידת המשפט באשקלון. אוגוסט 2014. ראובן קסטרו,
ניצור ציר משותף עם שאר מדינות המערב נגד הטרור המוסלמי הפונדמנליסטי". לבני/ראובן קסטרו

יוזמת ההצעה, שרת המשפטים ציפי לבני, אמרה בעקבות אישורה כי "לישראל, כמו לכל מדינה אחרת, שמורה הזכות להגן על עצמה מפני הטרור האיסלאמי הקיצוני". לדבריה, החקיקה אינו ציר הפעולה היחיד בלוחמה בטרור האיסלאמי. "זוהי מטרה המושגת הן באמצעות חקיקה חזקה כלפי פנים, כמו ההצעה הזו, והן באמצעות תהליכים חיצוניים: תהליך מדיני ויצירת ציר משותף עם שאר מדינות המערב נגד הטרור המוסלמי הפונדמנטיליסטי".

ההצעה תעניק לשר הביטחון את הסמכות להוציא צו מפורט ובו שמות הארגונים או המדינות אשר מי שיפעל בהם יעבור עבירה פלילית וצפוי להיות נידון לחמש שנות מאסר. אותו הצו ייצא בהסכמת שר החוץ ובאישור ועדת חוק חוקה ומשפט של הכנסת.

לפני שלושה שבועות, שוחרר למעצר בית סאלח א-דין מחאמיד, בן 24, מורה ותושב כפר קרע שבצפון הארץ, שנעצר בחשד להזדהות עם דאעש. זאת, לאחר שבביתו נמצא חומר תעמולה של הארגון. עורך דינו אמר כי הדגלים שתלה לא מיוחסים לארגון דאעש בלבד, והם "דגלים של האיסלאם".

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.com

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully