וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדות הזוועה: "לקחתי החלטה - עוזבים את תמר בשטח"

איתן עידן, שטייל עם נדב שהם ותמר אריאל שנהרגו בנפאל, שחזר את הרגע שבו הבין שעל נדב ועליו להפסיק לסחוב את תמר. "אמרתי לנדב 'עזוב אותה, אנחנו פשוט נאבד גם אותנו. הוא שתק", סיפר בראיון ל"גלי ישראל". ארונותיהם של אריאל ושל הרוג נוסף, אגם לוריא, הגיעו לישראל

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן דוד

ימים ספורים אחרי סופת השלגים ברכס האנאפורנה שבהרי ההימלאיה בנפאל, שבה נהרגו נדב שהם, תמר אריאל ואגם ולוריא, ממשיכות להיחשף עדויות נוספות של מטיילים לטרגדיה. אחרי שדודו של שהם סיפר כי אחיינו סחב את תמר עד שקפא למוות, מטייל נוסף שהיה שם שחזר את הרגעים הקשים. "אמרתי לנדב שאנחנו עוזבים את תמר", סיפר איתן עידן בראיון לאראל סג"ל ברדיו "גלי ישראל". "פשוט כל הזמן הרמנו אותה והיא נפלה ואז הרמנו אותה עוד פעם. פעם אחת כשהיא נפלה, פשוט אמרתי לנדב 'עזוב אותה, אנחנו פשוט נאבד גם אותנו".

בראיון, נזכר עידן ברגע שבו פגש בתמר, בעודו מנסה לפלס את דרכו בשלג. הוא סיפר שתמר הספיקה לסייע לאנשים רבים במהלך הדרך, ומשום כך ככל הנראה מצאה את עצמה מותשת די מוקדם. "בעלייה אני זוכר שראיתי את תמר אריאל, שהיה לה קשה ואז אני ונדב, ושני (מטיילת נוספת) שהייתה איתי, ממש הרמנו אותה, עזרנו לה לעלות והמשכנו", תיאר. "כשגמרנו את העלייה, ראינו שבעצם המדריך ברח לנו, לכל מי שנשאר קצת מאחור. היינו למעלה והבנו שאנחנו לבד ומפה התחיל בעצם כל הכאוס המטורף כי אתה נמצא לבד באמצע סופה".

סופת השלגים בנפאל - סיקור מיוחד:
אותרה גופתה של הנעדרת הישראלית מיכל צ'רקסקי
"במסוק החילוץ חשבו שאני גופה ועזבו"
מסלול המוות של המטיילים הישראלים בהימלאיה

נדב שהם ותמר אריאל שנהרגו באסון בנפאל. באדיבות המשפחה
תמר אריאל ונדב שהם/באדיבות המשפחה

הוא סיפר על הרגע הקשה שבו החליטו לנטוש את תמר. "אתה לא יודע לאן ללכת. אתה גם לא יכול להסתכל אחורה כי הרוח מטורפת עם שלג, אז אם אתה מסתובב אחורה היא פשוט מקפיאה לך את הפנים, אז כאילו יש לך רק קדימה", שחזר עידן. "אנחנו עם תמר, ותמר הייתה במצב כבר שהיה ממש קשה לה ללכת ואני זוכר שהיו חבר'ה צרפתים שלמישהו מהם היה GPS".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"נדב לא הפסיק, הוא כל הזמן תפס אותה"

"הלכנו פלוס מינוס על הכיוון שהוא אמר ואז בשלב מסוים אני ונדב ושני - שהיינו עם תמר, כבר התעכבנו. פשוט פתחנו פער מהם כי הלכנו הרבה יותר לאט. אני זוכר שנדב לא הפסיק, כל הזמן תפס אותה. והיא נופלת והוא תופס אותה והיא נופלת ואני עוזר לו מקדימה ואז היה שלב שגם מי שחושף את השלג, אתה הולך על העקבות שלו כדי לא לבזבז את הכוח בלפלס".

פצועים ישראלים מנפאל נוחתים בישראל 19.10.2014. מד"א
איתן עידן/מד"א

בשלב מסוים, לדבריו, כשאמר לנדב שעליהם לעזוב את תמר כדי לשרוד בעצמם, "הוא פשוט שתק. הוא בן אדם מיוחד, הוא מסוג האנשים שבחיים לא יעזבו מישהו, אלא אם כן מישהו (אחר) יבוא ויגיד לו. והוא פשוט קיבל את זה ואני אמרתי לו 'אני לוקח את ההחלטה עלי, אנחנו עוזבים'". כששני הבחינה שהשניים מתקדמים בלי תמר, הסביר לה עידן: "שני, אני לקחתי אחריות, ואני אומר לך שהשארנו אותה מאחורה והיא לא יכולה להתקדם. פשוט לא משנה גם אם היינו לוקחים אותה עוד עשרים צעדים קדימה, שלושים צעדים קדימה, יש עוד ארבע שעות ללכת, זה לא הגיוני שהיא תעשה את זה".

צוות חילוץ גופתה של מיכל גילי צ'רקסקי בנפאל. אוקטובר 2014. צוות החילוץ של חברת הראל "הראל 669", מערכת וואלה! NEWS
צוות החילוץ של חברת הראל "הראל 669" בנפאל/מערכת וואלה! NEWS, צוות החילוץ של חברת הראל "הראל 669"

הבוקר איתר צוות החילוץ של חברת הביטוח "הראל" בשיתוף פעולה עם כוח מצבא נפאל את גופתה של המטיילת הישראלית מיכל גילי צ'רקסקי, בת 36 מגבעתיים, אשר נעדרה מאז השבוע שעבר בעקבות סופת השלגים. הודעה נמסרה למשפחתה. צוות שגרירות ישראל בקטמנדו, יחד עם המחלקה לישראלים בחו"ל, מטפלים בהעברת ארונה לישראל בהקדם.

עם מציאת גופתה של צ'רקסקי, עלה מניין ההרוגים הישראלים באסון לארבעה. ארונו של שהם הגיע לישראל בשבת בערב, ואתמול הוא הובא למנוחות בבית העלמין ביישובו. גופותיהם של לוריא ואריאל הגיעו ארצה סמוך לחצות. הקורבנות הישראלים מצטרפים לעוד כ-40 הרוגים זרים ונפאלים, ול-175 פצועים באחד מאסונות ההרים החמורים ביותר שידעה נפאל.

(עדכון ראשון: 18:44)

זוהתה גופתה של מיכל צ'רקסקי שנהרגה בסופת השלגים בנפאל. באדיבות המשפחה
מיכל גילי צ'רקסקי, המטיילת שגופתה אותרה היום/באדיבות המשפחה
פצועים ישראלים מנפאל נוחתים בישראל 19.10.2014. יותם רונן
רועי פתאל, אחד הפצועים עם נחיתתו בנתב"ג/יותם רונן
פצועים ישראלים מנפאל נוחתים בישראל 19.10.2014. מד"א
הפצועים מגיעים ארצה/מד"א
צוות חילוץ גופתה של מיכל גילי צ'רקסקי בנפאל. אוקטובר 2014. צוות החילוץ של חברת הראל "הראל 669", מערכת וואלה! NEWS
אזור האסון/מערכת וואלה! NEWS, צוות החילוץ של חברת הראל "הראל 669"
חילוץ פצועים מרכס האנאפורנה, נפאל. AP
חילוץ פצועים בנפאל/AP
חילוץ פצועים מרכס האנאפורנה, נפאל. AP
חילוץ פצועים מרכס האנאפורנה, נפאל/AP
החמל שהוקם לאיתור נעדרים בבית חב"ד בקטמנדו, נפאל. באדיבות בית חב"ד קטמנדו, מערכת וואלה! NEWS
החמ"ל שהוקם בבית חב"ד בקטמנדו/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות בית חב"ד קטמנדו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההרוג הרביעי, אגם לוריא/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully