וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש הוציא להורג שניים מלוחמיו: "עזרו לקואליציה"

הארגון לזכויות האדם בסוריה דיווח שאחד הלוחמים חוסל לאחר שעלה חשד שהוא השתיל שבבים אלקטרוניים המשמשים את הקואליציה הבינלאומית בתקיפות. השני הוצא להורג משום ששדד "כספים של מוסלמים"

לוחמי דאעש בכובאני, 8 בספטמבר. רויטרס
"יהרגו כל אחד". לוחמי "המדינה האיסלאמית" בכובאני/רויטרס

אנשי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) הוציאו להורג לפחות שניים מלוחמי הארגון בעיר אל-בוכמאל שבמזרח סוריה, לאחר שהואשמו בריגול ובמעילה. הארגון לזכויות האדם בסוריה דיווח שהראשון מבין השניים הוצא להורג משום ש"שדד וגזל כספים של מוסלמים". השני הוצא להורג, על פי הארגון, משום ש"יצר קשר עם המשטר והשתיל שבבים אלקטרוניים כדי לעקוב אחרי החמושים".

מסע הכיבוש של דאעש || סיקור מיוחד:
שיעים חטפו ורצחו עשרות סונים בעיראק כנקמה בדאעש
קרי נפגש עם לברוב: "נגביר שיתוף הפעולה נגד דאעש"
טורקיה מפנה גבה לכורדים: "מנעו טיפול מלוחמים שנפצעו"

עשן הקרבות בכובאני, כפי שנראה מגבול טורקיה-סוריה  16 באוקטובר 2014. רויטרס
18 תקיפות ביומיים. עשן הקרבות בכובאני, כפי שנראה מגבול טורקיה-סוריה, אתמול/רויטרס

בדאעש סבורים שהשבבים האלקטרוניים משמשים את המדינות שחברו לקואליציה נגדם, כדי לאתר את מיקומם לצורך תקיפות אוויריות. מדיווחים שונים שטרם אומתו אנשי "המדינה האיסלאמית" ערפו את ראשיהם של השניים, אף על פי שהארגון ידוע ככזה שנוהג לצלוב את מי שהם רואים בו בוגד.

צ'רלי ווינטר, ראש תכנית המתמחה במלחמה בקיצונים ב"קרן קוויליאם" הבריטית , כלל לא מופתע שדאעש הוציא להורג שניים מאנשיו. "ארגון 'המדינה האיסלאמית' ידוע בצליבה של מי שמנסה למרוד נגדו", אמר בריאיון ל"אינדיפנדנט" הבריטי. "הם לא יירתעו ויהרגו כל אחד, אם הוא ביצע פשע חמור המנוגד לפרשנותם של השריעה כמו מעילה והלוואה בריבית".

לדברי ווינטר, "לקבוצות הג'יהאד קיימת מדיניות קפדנית נגד שחיתות. אם הן יכולות להפיק תועלת כלכלית מהעברות בנקאיות ומחיוב אחוז מסוים מההכנסות החודשיות של כולם, הן לא יסחטו אנשים כפי שעשו בעבר קבוצות דומות שהיו בשלטון".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"כולנו מאוחדים במטרה"

בתוך כך, צבא ארצות הברית הודיע שלשום כי תקף 23 מטרות של דאעש ביומיים הקודמים, בעיראק ובסוריה. 18 מהתקיפות בוצעו בעיר הכורדית כובאני שנמצאת בגבול עם טורקיה. במהלך התקיפות נפגעו 16 מבנים שנכבשו על ידי "המדינה האיסלאמית" ומוצבים נוספים באזור נהרסו. בארבע תקיפות נוספות באזור עיר הנפט באיג'י שבעיראק הושמדו האמר, מכונת ארטילריה, מכונת ירייה ומבנה ששימש את הארגון.

ביום שלישי נפגש נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, עם 21 רמטכ"לים ממדינות הקואליציה העולמית נגד דאעש. בפגישה הם דנו באסטרטגיית התקיפה בכובאני ובמחוז אנבאר שבעיראק. "התקיפות האוויריות של הקואליציה יימשכו בשני האזורים הללו", אמר אובמה. "כמו בכל מבצע צבאי, יהיו ימים של התקדמות ויהיו ימים של נסיגה. כולנו מאוחדים במטרה שלנו".

(עדכון ראשון: 21:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully