וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה מפנה גבה לכורדים: "מנעו טיפול מלוחמים שנפצעו"

14.10.2014 / 20:28

בזמן שהקרב בכובאני נמשך, המתיחות בין אנקרה לכורדים מחריפה: "הפצועים דיממו למוות, לאחר שסירבו להעבירם לבית חולים בטורקיה". במקביל, טורקיה תקפה את המחתרת הכורדית במדינה, לראשונה זה שנתיים

מראות התקפה אמריקנית נגד כוחות דאעש בכובאני כפי שנראים מהגבול בין טורקיה וסוריה. AP
חילופי האש בכובאני, כפי שנראו מצדו הטורקי של הגבול/AP

"ברור לי שהם מתו כי הם חיכו יותר מדי" – כך סיפר היום (שלישי) בלסה עומר, פעיל כורדי-עיראקי, אשר שלושת חבריו שנפצעו בקרב בעיר הגבול כובאני שבצפון סוריה, נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), מתו אחד אחרי השני בזמן שחיכו לעבור את הגבול לטורקיה, שם היו יכולים לקבל טיפול רפואי. לדבריו, חיילי משמר הגבול הטורקי סירבו לתת להם לעבור וצפו בחבריו, כמו בכורדים רבים נוספים, מתים מבלי לאפשר להם לקבל טיפול מצדו השני של הגבול.

עומר, בן 34, סיפר כי במשך ארבע שעות חבריו שנפצעו מפגיעת רסיסים דיממו למוות. לדבריו, הם היו יכולים לשרוד אילו היו מועברים לטיפול בבית חולים טורקי. "לו הם היו מקבלים עזרה, אפילו שעה לפני שמתו, הם היו חיים עכשיו", אמר.

עוד בוואלה! חדשות:
ארדואן נסוג מהתעקשותו: מאשר לארה"ב לתקוף משטחו
הקואליציה נגד דאעש: לטורקיה יש דאגות גדולות יותר
טורקיה: 14 מפגינים כורדים נהרגו בעימות עם המשטרה

כורדים סורים מחכים לעבור את הגבול לטורקיה באזור כובאני. רויטרס
כורדים סורים מחכים לעבור את הגבול לטורקיה/רויטרס

הוא הוסיף: "ברגע שהחיילים הבינו שהם מתים, הם אמרו: 'עכשיו אתה יכול לחצות, עם הגופות'. אני לא יכול לשכוח את זה. זאת הייתה קטסטרופה". לוחמים רבים אינם זוכים לטיפול רפואי בצדו הסורי של הגבול בעקבות מחסור חמור בציוד רפואי.

מעבר להשפעה שיש למקרים כאלה על הלחימה נגד דאעש, מדובר בחלק נוסף בסכסוך ההולך ומחריף בין אנקרה לכורדים, המאשימים את הטורקים בכך שהפנו להם את הגב למרות שהצטרפו אליהם למלחמה נגד האיסלאמיסטים.

בתוך כך, מ"מפלגת הפועלים של כורדיסטן" (PKK) נמסר כי חיל האוויר של טורקיה תקף אתמול יעדים של הארגון בדרום-מזרח טורקיה. טרם התקבל אישור רשמי לדיווח, אך אם הוא יתברר כמהימן, מדובר בהפרה טורקית של הסכם הפסקת האש עם הכורדים, שנחתם לפני כשנתיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
כורדים סורים מחכים לעבור את הגבול לטורקיה באזור כובאני. רויטרס
כורדים סורים מחכים לעבור את הגבול לטורקיה/רויטרס

בהצהרה רשמית שמסרה הזרוע הצבאית של הארגון באתר האינטרנט הרשמי שלה, צוין כי לא נפגעו לוחמים בתקיפה האווירית באזור העיירה דליקה, שבמחוז חכארי. כלי תקשורת מקומיים דיווחו על תקיפות אוויריות באזור במהלך סוף השבוע.

15 מיליון הכורדים בטורקיה יצאו בשבוע שעבר לרחובות במחאה על מדיניות הממשלה, ו-35 מהם נהרגו בעימותים אלימים עם כוחות המשטרה, בעיקר באזור הכורדי בדרום-מזרח המדינה. טורקיה מצדה טענה כי "הפגינה נדיבות" בכך שנתנה לכ-200 אלף פליטים מאזור כובאני לעבור את הגבול בחודש האחרון. עם זאת, גורמים רשמיים סירבו להגיב לטענות הספציפיות בנוגע למעבר פצועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully