וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי נפגש עם לברוב: "נגביר שיתוף הפעולה נגד דאעש"

שרי החוץ של ארה"ב ושל רוסיה נפגשו בפריז ודנו במגוון נושאים, בהם שיחות הגרעין שיחודשו השבוע, לקראת תאריך היעד בסוף נובמבר. "טורקיה תצטרף ללחימה נגד דאעש בלוח הזמנים שלה"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, אמר אתמול (שלישי) בתום פגישה בפריז עם מקבילו הרוסי, סרגיי לברוב, כי שתי המדינות הסכימו להגביר את שיתוף הפעולה המודיעיני כחלק מהמלחמה נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש).

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי ושר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב במהלך פגישתם בפריז, 14 באוקטובר 2014. רויטרס
קרי ולברוב, היום/רויטרס

במסיבת עיתונאים שכינס בתום הפגישה, התייחס קרי גם לתפקידה של טורקיה בקואליציה העולמית נגד דאעש והבהיר כי "אין חילוקי דעות" בין וושינגטון לאנקרה בנוגע לאסטרטגיה נגד הארגון. הוא הוסיף כי טורקיה תגדיר את תפקידה במאמץ העולמי "בהתאם ללוח הזמנים שלה". זאת, בעקבות מאמצי שכנוע רבים שמופעלים על טורקיה ומסרים סותרים מההנהגה הטורקית בנוגע לחלקה של המדינה במאמצים.

עוד בוואלה! חדשות:
טורקיה מפנה גבה לכורדים: "מנעו טיפול מלוחמים שנפצעו"
חמינאי: ארה"ב, ישראל ובריטניה יצרו את דאעש
ארדואן נסוג מהתעקשותו: מאשר לארה"ב לתקוף משטחו

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הפצצות אמריקניות בעיר הסורית-כורדית כובאני – 12 באוקטובר 2014. AP
לא יביאו להכרעה בלי כוחות קרקעיים. הפצצה אמריקנית בכובאני/AP

במקביל, דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, אמר אתמול כי השפעת התקיפות האוויריות האמריקנית באזור עיר הגבול הסורית כובאני מוגבלת ולא תביא להכרעה ללא סיוע קרקעי של לוחמים מארגוני האופוזיציה הסוריים.

קרי התייחס בדבריו למגוון נושאים, בהם גם שיחות הגרעין בין המעצמות לאיראן, על רקע סבב פגישות נוסף שייפתח ביום חמישי. שר החוץ הכריז כי הוא אינו מאמין שהשגת הסכם בנוגע לתכנית הגרעין האיראנית עד לתאריך היעד, ה-24 בנובמבר, היא בלתי-אפשרית. עם זאת, הבהיר קרי כי "נושאים רבים נותרו לא פתורים".

קרי בטוויטר: "הסכמה, אי-הסכמה, אוויר צח"

הוא הוסיף כי לדעתו, "ספקולציות בנוגע להארכת השיחות מעבר לתאריך היעד אינן מועילות". קרי ככל הנראה התייחס בדבריו לגורמים ישראליים שמסרו הערכות בנוגע להתקדמות השיחות, כמו גם לדברי בכירים איראניים שהצהירו כי אם השיחות לא יישאו פרי, הם ירצו להאריכן.

למרות ההחלטה על הגברת שיתוף הפעולה בין ארה"ב לרוסיה, חילוקי הדעות בין קרי ללברוב בנוגע למשבר באוקראינה נותרו עומדים. השר האמריקני אמר כי וושינגטון, כמו שאר הקהילה הבינלאומית, לא תכיר במשאל עם שיערכו הבדלנים במזרח אוקראינה. זאת, חרף אי-הסכמתו של לברוב עם הדברים.

(עדכון ראשון: 14.10.14, 22:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully