וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ' על התנגדות דנינו למפכ"ל חיצוני: "אמירה אומללה"

13.10.2014 / 10:22

השר לביטחון הפנים מתח ביקורת קשה על מפכ"ל המשטרה שהביע את התנגדותו למינוי מחליף חיצוני. "טוב שהמפכ"ל יתעסק בענייניו ולא בענייני המפכ"ל הבא", אמר בביקור בהר הבית

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', מתח הבוקר (שני) ביקורת קשה על דבריו של מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, שהביע את התנגדותו למינוי של אדם חיצוני כיורשו. במהלך ביקור בהר הבית, על רקע סיכול הפרות הסדר במקום הבוקר, אמר אהרונוביץ' כי אינו רואה עין בעין עם דנינו. "זו אמירה אומללה מאוד של מפכ"ל מכהן שבא לתת לי עצות", אמר אהרונוביץ'. "דברים כאלה לא צריכים להיות ולכן אני דוחה אותם ולא מקבל, וטוב שהמפכ"ל יתעסק בענייניו ולא בענייני המפכ"ל הבא".

עוד בוואלה! חדשות:
פרשת הרפז: מסמכים שהועברו ל"מקאן-אריקסון" - סודיים ביותר
"גל אהב את הטבע": עיזרו להקים אתר טיולים לזכרו
פיצוץ בתחנת דלק בירושלים; "המקום נראה כמו זירת פיגוע"

מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו, יצחק אהרונוביץ'. ברני ארדוב
עימות תקשורתי. המפכ"ל יוחנן דנינו והשר יצחק אהרונוביץ'/ברני ארדוב

בראיון שפורסם עמו ב"ידיעות אחרונות" בסוף השבוע, דנינו אמר כי הוא מתנגד למינוי של אדם חיצוני לתפקיד. זאת, בניגוד לעמדתו של השר לביטחון הפנים, ששוקל בכובד ראש את מינויו של אדם חיצוני למשטרה לתפקיד השוטר מספר 1.
דנינו סרב להגיב לדבריו של אהרונוביץ. מדוברות המשטרה נמסר כי "הדברים אינם ראויים להתייחסות בכלי התקשורת".

לפני כשבועיים דווח בוואלה! חדשות כי נציב הכבאות הראשי, רב-טפסר שחר איילון, הוא המועמד המוביל במרוץ למפכ"לות. מלבד איילון, מועמדים נוספים שנלקחים בחשבון הם מפקד מחוז תל אביב ניצב בנצי סאו ומפקד המחוז הדרומי ניצב יורם הלוי. מועמד חיצוני נוסף שהוזכר לרשת את דנינו הוא אלוף (במיל') גדי שמני. המפכ"ל החדש צפוי להיבחר עד לסוף השנה הקרובה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחר איילון בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי בנושא מוכנות החזית האזרחית בישראל למלחמה, יולי 2012. בן קלמר
המועמד הבולט. רב-טפסר שחר איילון/בן קלמר

המרוץ למפכ"לות נפתח מחדש בעקבות שרשרת עזיבות במשטרה בחודשים האחרונים. בחודש שעבר הודיעו שני קצינים בכירים שהיו מועמדים לתפקיד המפכ"ל על פרישתם מהארגון. מדובר במפקד מחוז ירושלים, ניצב יוסי פריינטי, שהודיע על פרישה "משיקולים אישיים", ובמפקד מחוז המרכז, ניצב ברונו שטיין, שעזב "על מנת לפנות זמן למשפחתו וללימודים אקדמיים". פרסום פרישתו של שטיין, אגב, הגיע יממה לאחר פרסום תמונות שלו במסיבת גיוס של בתו של עו"ד רונאל פישר, הפרקליט החשוד שניצל את קשריו בצמרת המשטרה כדי לקבל מידע פנימי מתוך חקירות רגישות על מנת לשווק את משרדו ללקוחות נבחרים.

קצינים בכירים במשטרה הביעו התנגדות לאפשרות של מינוי יורש חיצוני לדנינו. קצין מבחוץ שימונה למפכ"ל יביא לתסיסה מאוד גדולה במשטרה", אמר קצין בכיר לוואלה! חדשות. "אני בטוח שיהיה גל עזיבה בקרב ניצבים ותיקים ואפילו בדרג הניצבים היותר צעירים שמרגישים שלא מעריכים אותם".

על רקע העזיבות האחרונות והקריאות להודיע באופן מידי על המפכ"ל שיחליף אותו, כינס דנינו את הקצינים הבכירים בתחילת החודש. בשיחה אמר דנינו לקצינים כי לא יהסס "להדיח קצין, ולא משנה דרגתו, אם יתברר שהעדיף את טובתו האישית על חשבון הנורמות הנהוגות בארגון. מי שמנסה להטיל רפש בארגון ובשוטריו ייכשל כישלון חרוץ, ובסופו של יום יצטרך לתת דין וחשבון בפני הארגון ובפני הציבור".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully