וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גל אהב את הטבע": עיזרו להקים אתר טיולים לזכרו

13.10.2014 / 10:41

משפחתו ובת זוגו של סמ"ר גל בסון שנהרג במהלך מבצע "צוק איתן" מגייסים כספים להקמת אתר מטיילים לזכרו. עד כה נאספו 25 אלף שקלים והדרך עוד ארוכה. "היה מלא באהבה לארץ"

סמל ראשון גל בסון שנפל במהלך מבצע צוק איתן. באדיבות אלמוג חיטלמן, מערכת וואלה! NEWS
"אהבת המדינה היה הערך שהנחה אותו", סמ"ר גל בסון/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות אלמוג חיטלמן

אלמוג חיטלמן, זוגתו של סמ"ר גל בסון שנהרג במהלך מבצע "צוק איתן", רק בת עשרים, מנהלת בימים אלו קמפיין לגיוס תרומות במטרה להקים אתר טיולים שנועד להנציח את בן זוגה חובב הטבע המושבע.

"גל היה מדהים", אמרה אלמוג, "אני לא אומרת את זה כי הוא בן הזוג שלי, ולא כי הוא מלח הארץ, הרי כולם היו כאלה - אלא רק כי הוא מדהים, הכי מדהים. הוא היה מלא באהבה לארץ, למדינה ולסובבים אותו. זה היה הערך שהנחה אותו בכל צעד בחייו".

עוד בוואלה! חדשות:
התאונה ליד ערד: הנהג נמצא שיכור, ברכב היה וויסקי
חשד: בן 14 מרחובות ביצע מעשים מגונים בשכנתו בת ה-4
נפתרה התעלומה: נמצאה צלמת תמונתו של חלל "צוק איתן"

סמל ראשון גל בסון שנפל במהלך מבצע צוק איתן. באדיבות אלמוג חיטלמן, מערכת וואלה! NEWS
סמ"ר גל בסון וחברתו אלמוג חיטלמן/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות אלמוג חיטלמן

היא סיפרה שגל אהב את הארץ ושהיה יוצא לטייל מתי שרק התאפשר לו. "גם לפני הגיוס, כשכולנו רצינו להיזרק בחו"ל, גל החליט לעשות את שביל ישראל. חשבנו שהדרך הטובה ביותר היא להנציח אותו באמצעות בניית פינה שתשמש את המטיילים ותספר את סיפורו של גל".

סמ"ר גל בסון שירת ביחידת יהל"ם, היחידה המובחרת של חיל ההנדסה, והוא נהרג במהלך פעילות מבצעית בצפון רצועת עזה בחודש יולי. הוא ואלמוג למדו יחד בתיכון קריית שרת שבחולון. היא סיפרה כי הם היו ידידים טובים לאורך כל הלימודים וכי לקראת סוף כיתה י"ב השניים החליטו להפוך את החברות הטובה לזוגיות. מאז, לדבריה, הם לא נפרדו עד אותו לילה בו נפגע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקמפיין לגיוס תרומות להקמת אתר המטיילים לזכרו של סמ"ר גל בסון/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני והמשפחה של גל יצרנו קשר והתחלנו עבודה משותפת מול קק"ל", אמרה אלמוג והוסיפה: "הבנו שצריך סכום של כ-150 אלף שקלים כדי להתחיל את העבודה". היא פירטה ואמרה כי הסכום כולל בתוכו עלויות של שיטוח המקום, בניית פרגולה, הנחת אבן שתספר את הסיפור ועוד.

"אנחנו לא רוצים רק לשים אנדרטה", הוסיפה, "אנחנו רוצים משהו שיקדם את המטיילים. אנחנו רוצים להשאיר נקודת עצירה ותצפית למטיילים כדי שייהנו ממנה. אנחנו רוצים שהנקודה הזאת תהיה בשביל ישראל, המקום שגל כל כך אהב".

אלמוג אמרה כי הבעיה העיקרית היא שכל נקודה קשורה לרשות אחרת. "הגלבוע שייך לקק"ל, הגולן שייך לרשות הטבע והגנים. כל נקודה מצריכה עבודה מול רשות אחרת." הסבירה.

"בלי עזרתכם לא נצליח להמשיך את דרכו"

כדי להתניע את הקמפיין פתחה חיטלמן יחד עם משפחת בסון עמוד ב"Fundit", אתר שמגייס כספים דרך חשבון PayPal. במקביל הם פתחו חשבון בנק במיוחד עבור גיוס התרומות. "פנינו לחברות גדולות, אנשים שאנחנו מכירים, משפחה וחברים", אמרה, "אתרים פרסמו באנרים עם הקמפיין וכתבנו פוסטים בפייסבוק עם הדרכים לתרום שהגיעו אף ל'סטטוסים מצייצים' – דבר שהגדיל את החשיפה".

עד כה הצליחו אלמוג והמשפחתו של גל לגייס סכום של כ-25 אלף שקלים והדרך עודנה ארוכה. "אנחנו צריכים עזרה בעיקר מחברות גדולות. אני מבקשת מכל אחד לשים את התקציב הקטן שלו ויחד נגיע לסכום הגדול. בלי עזרתכם לא נצליח להמשיך את דרכו, וגל ראוי לזה, זה המעט שאנחנו חייבים לו על מי שהיה".

תרומות ניתן להעביר לחשבון הבנק:
בנק בינלאומי, סניף חולון 045
מספר חשבון 105-263729
או לתרום באופן מקוון דרך הפייפאל

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully