וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלי שהצטרף לדאעש נהרג בעיראק

ישראלי שהצטרף לדאעש נהרג בעיראק, נערים מההתנחלות תפוח נעצרו בחשד שירו לעבר פלסטינים, מניין הנספים מאבולה חצה את רף ה-4,000 וקרי קרא לחידוש המו"מ. אלה הכותרות שעשו את השבת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אחמד חבשי, תושב הצפון שהצטרף לדאעש/מערכת וואלה, צילום מסך

אחמד חבשי, בן 23 מאיכסאל, באזור נצרת, נהרג היום (שבת) בלחימה תחת ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) באזור רמאדי, ממערב לבגדאד, בירת עיראק - כך דווח בעיתון "אל-חיאת".

לפי דיווח נוסף באתר "פאנט", חבשי הצטרף בתחילת השנה לשורות הארגון, יחד עם ארבעה מחבריו תושבי אזור הצפון.

עם זאת, אחיו של אחמד, אדהם, אמר: "הידיעות על מותו של אחי בעיראק הן שקריות ולא נכונות. עד עכשיו אנחנו לא יודעים מה גורלו, ואנחנו מבטיחים שלא נקים סוכת אבלים ולא נקבל אבלים עד שנהיה בטוחים לגבי הידיעות האלה".

הקרב על כובאני: "הכורדים בלמו את התקדמות דאעש"

הלוחמים הכורדים בכובאני הצליחו להדוף את התקדמותם של לוחמי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) לתוך מרכז העיר שבצפון סוריה – כך דיווחה היום סוכנות הידיעות הצרפתית על בסיס דיווחים של הארגון הסורי לזכויות אדם. ניסיון ההתקדמות בתוך העיר האסטרטגית הסמוכה לגבול עם טורקיה נעשה לאחר שאמש השתלטו לוחמי הארגון הקיצוני על מפקדות הכוחות הכורדיים בכובאני ועל כמחצית משטחה של העיר.

הארגון הסורי, שמקום מושבו בבריטניה, מסר כי המתקפה הכושלת של דאעש ארכה כשעה וחצי, ובמהלכה יחידות "קומנדו" כורדיות הצליחו להסתנן אל מעבר לקווי לוחמי "המדינה האיסלאמית" ולפגוע בהם. כמו כן, נמסר כי כוחות הקואליציה ביצעו מוקדם יותר שתי תקיפות אוויריות נגד יעדי "המדינה האיסלאמית" בדרום כובאני ובמזרחה. אתמול הזהיר השליח המיוחד של האו"ם לסוריה, סטפן דה מיסטורה, כי כ-700 בני אדם, רובם קשישים, עדיין נצורים בעיר המכותרת מזה כשלושה שבועות. הוא קרא לממשלת טורקיה לאפשר למתנדבים להיכנס לסוריה על מנת להגן על העיר מפני לוחמי "המדינה האיסלאמית".

תקרית חמורה בשומרון: מתנחל חשוד שירה לעבר פלסטינים

כוחות צה"ל עצרו היום שני נערים מההתנחלות תפוח שבשומרון בחשד כי תקפו משפחה פלסטינית במטע זיתים בכפר יאסוף. כתוצאה מהתקרית נפצעה ברגלה אישה פלסטינית באורח קל ופונתה לבית חולים באזור. השניים החשודים במעורבות בתקיפה הועברו למשטרה, שפתחה בחקירת נסיבות האירוע.

על פי החשד, שבעה מתנחלים רעולי פנים הגיעו מכיוון המאחז הבלתי-חוקי תפוח-מערב לעבר המטע, שנמצא באזור שאינו מצריך תיאום עם כוחות הביטחון, שם מסקה המשפחה הפלסטינית, בת חמש נפשות, את עצי הזית. אחד מהמתנחלים, כך לפי החשד, ירה לעברם, אך אף אחד לא נפגע עקב כך. לאחר מכן, הכו רעולי הפנים את האב ואת האם, שניסו להימלט מהמקום, אולם לטענתם המשיכו המתנחלים לרדוף אחריהם גם כשהם נכנסו למכוניתם וניפצו חלק מזגוגיותיה. לא ברור אם היורה הוא אחד משני העצורים, משום שהם מסרבים לשתף פעולה בחקירה ולהזדהות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

יותר מ-4,000 בני אדם מתו מאבולה

המגיפה לא נבלמת: מספר המתים בהתפרצות נגיף האבולה עומד על 4,033 – כך מסר אתמול ארגון הבריאות העולמי. על פי הנתונים, עד כה חלו 8,376 בני אדם במחלה הקטלנית שמשתוללת במערב אפריקה, וכמעט מחצית מהם מתו, בעיקר בליבריה, בסיירה לאון ובגינאה, שם פרצה בחודש מרץ האחרון. הנתונים האחרונים כוללים גם את תומס דנקן, אזרח ליבריה שאובחן כחולה באבולה על אדמת ארצות הברית, שם מת ביום רביעי האחרון.

זאת, על רקע סירובם של חברי הפרלמנט של ליבריה, שנפגעה בצורה הקשה ביותר מהנגיף, להעניק לנשיאה אלן ג'ונסון סירליף סמכויות נוספות שיסייעו לה לעצור את התפשטות האבולה. סירליף כבר הכריזה על מצב חירום במדינה, המאפשר לה להטיל סגר על מוקדי הנגיף, אך בוהופאל צ'יימברס, אחד מחברי הפרלמנט, הזהיר כי העברת סמכויות נוספות עלולה להפוך את ליבריה ל"מדינת משטרה". 2,316 בני אדם – יותר ממחצית ממספר הקורבנות – מתו במדינה המערב-אפריקנית.

3,000 דונם חורש טבעי נשרפו ברמת הגולן

3,000 דונם של חורש טבעי נשרפו ביממה האחרונה בנחל דליות ובשמורת הטבע גמלא שבדרום רמת הגולן. ככל הנראה, מכת ברק שפגעה אמש באזור גרמה להתפרצותן של שריפות בשלושה מוקדים מרכזיים. לדברי מפקד שירותי כבאות גליל-גולן, טפסר יאיר אלקיים, שריפה אחת פרצה בסמוך למושב יונתן, השריפה השנייה פרצה בסמוך למושב כנף ואילו השריפה השלישית פרצה בנחל דליות, הסמוך לשמורת גמלא.

על שתי השריפות הראשונות השתלטו הכבאים במהרה, אולם השריפה השלישי התפשטה לכיוון השמורה והביאה הבוקר לסגירתה ולסגירת הנחלים הסמוכים אליה בשל האש והעשן הכבד שסיכן את המטיילים. במקום פעלו שישה מטוסי כיבוי, ארבעה צוותים של מכבי אש, כשגם אנשי רשות הטבע והגנים, בוקרים, חיילים ושוטרים נמצאו בשטח. רק בשעות הבוקר המאוחרות, ובתום שעות רבות של ניסיונות כיבוי, השיגו הכוחות שליטה על הלהבות והשריפה נפצחה מחדש למטיילים.

"יחסי ארצות הברית-קטאר מסכנים הקואליציה נגד דאעש"

היחסים הקרובים של ארצות הברית עם קטאר מסכנים את יציבות הקואליציה העולמית נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) – כך טוענים גורמים אמריקניים וערביים רשמיים. העיתון וול סטריט ז'ורנל מצטט הבוקר בכירים שונים, אשר טוענים כי יחסיה הקרובים של הנסיכות עם ארגוני טרור במזרח התיכון מהווים "בעיה" בהתמודדות עם הארגון שכבש שטחים נרחבים בעיראק ובסוריה.

מאז פרוץ "האביב הערבי" בסוף שנת 2010, ממשלו של הנשיא ברק אובמה הידק את שיתוף הפעולה עם קטאר. במהלך פרק הזמן הזה השתמשו השלטונות האמריקניים בדוחא כערוץ תקשורת עם הארגונים הקיצוניים באזור, שאותם הצהירה וושינגטון כי מעוניינת להחליש. על פי הגורמים, היחסים הקרובים האלו מעלים ספקות לגבי כוונותיה הכנות של דוחא. בין הארגונים שאותם הביאו הגורמים כדוגמה, מלבד "המדינה האיסלאמית", הם חמאס, ארגון ג'בהת א-נוסרה, הפועל בסוריה ומזוהה עם אל-קאעדה וארגון טליבאן באפגניסטן.

לא מרים ידיים: קרי יקרא לחידוש המשא ומתן

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי צפוי לקרוא ביום ראשון לחידוש המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים, כך אמרו הלילה גורמים רשמיים בארצות הברית. קרי אמור להכריז על כך במהלך הוועידה הבינלאומית לשיקום רצועת עזה לאחר מבצע "צוק איתן", שתיפתח בתחילת השבוע בקהיר.

המסר שנשמע מכיוונה של וושינגטון נשאר נאמן לאותם עקרונות שהנחו את תשעת החודשים בהם התקיים משא ומתן בין ישראל והפלסטינים, בין אוגוסט 2013 לאפריל 2014. "אתם תשמעו את מזכיר המדינה מאשר מחדש את מחויבותה של ארצות הברית לסייע לצדדים במשא ומתן בדרך לפתרון שתי מדינות", אמר גורם רשמי במשרד החוץ האמריקני. הוא הוסיף כי "בצורה רחבה יותר, אנחנו מעוניינים לשבור את המעגל הקיים באזור בשש השנים האחרונות, בהן היו מלחמות ומהלכים לשיקום רצועת עזה".

דאעש חדרו לפרבר של בגדאד בירת עיראק

לוחמי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) חדרו לאבו גרייב, פרבר של בגדאד, בירת עיראק, והם נמצאים במרחק של כ-13 קילומטרים בלבד משדה התעופה הבינלאומי של העיר – כך דווח אמש ברשת CBS. החשש הגדול בעיראק הוא מפגיעה של דאעש במטוסים, לאחר שמשרד ההגנה אישר כי הארגון מחזיק בטילי כתף נגד-מטוסים. צבא עיראק עדיין נמצא בשטח, אך הוא נאלץ להתמודד עם לוחמת גרילה מצד לוחמי "המדינה האיסלאמית", שתאים רדומים של הארגון מוציאים לפועל פיגועי התאבדות בבירה כמעט על בסיס יומי.

למרות התקדמות דאעש, שהתבצעה חרף התקיפות האוויריות של כוחות הקואליציה נגד יעדי הארגון במדינה, קצין בצבא עיראק מסר ההפצצות סייעו "לטהר" את מוקדי הקרבות בפאתי הבירה. כ-60 אלף חיילים מוצבים בבגדאד והם נעזרים ב-12 צוותים של יועצים אמריקנים, ולכן נראה שכרגע אין סכנה ממשית לכיבוש העיר על ידי דאעש. עם זאת, יש לזכור כי צבא עיראק חווה מפלות במהלך החודשים האחרונים, הבולטת שבהן היא הכיבוש המהיר בחודש יוני של העיר מוסול בידי לוחמי "המדינה האיסלאמית".

יוספזאי על זכייתה בפרס נובל: "זאת רק ההתחלה"

הנערה הפקיסטנית מלאלה יוספזאי, כלת פרס נובל לשלום לשנת 2014, כינסה אתמול מסיבת עיתונאים מיוחדת בבריטניה לרגל זכייתה בפרס היוקרתי. "זה כבוד גדול עבורי להיות הפקיסטנית הראשונה שזוכה בפרס והאדם הצעיר ביותר שקיבל אותו. אני מודה לכולם על כך", אמרה יוספזאי, בת 17. "אני שמחה שאני חולקת אותו עם עם קיילש סטיארט מהודו".

יוספזאי, שנורתה בראשה על ידי לוחמי טליבאן בארצה לאחר שאמרה כי לבנות יש זכות ללמוד בבתי ספר, הוסיפה כי "הקמפיין למען הזכות של כל הילדים לזכות בחינוך לא הסתיים, אלא רק התחיל. אישה היא לא רק אימא או אחות, צריכה להיות לה גם זהות". יוספזאי סיפרה כי נודע לה על זכייתה בנובל במהלך יום הלימודים וכי "היא המשיכה ללמוד כרגיל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully