וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגיפה לא עוצרת: יותר מ-4,000 בני אדם מתו מאבולה

ארגון הבריאות העולמי מסר כי מניין ההרוגים מהנגיף הקטלני עומד על 4,033 מתוך 8,376 מקרי הידבקות, מרביתם במערב אפריקה, שם התפרצה המחלה בחודש מרץ האחרון

עובדי בריאות נושאים גופה של גבר שמת מאבולה. מונרוביה, ליבריה, 11 בספטמבר 2014. רויטרס
צוותים רפואיים מפנים גופת אדם שמת מאבולה בליברה, בחודש שעבר/רויטרס

המגיפה לא נבלמת: מספר המתים בהתפרצות נגיף האבולה עומד על 4,033 – כך מסר הערב (שישי) ארגון הבריאות העולמי. על פי הנתונים, עד כה חלו 8,376 בני אדם במחלה הקטלנית שמשתוללת במערב אפריקה, וכמעט מחצית מהם מתו, בעיקר בליבריה, בסיירה לאון ובגינאה, שם פרצה בחודש מרץ האחרון. הנתונים האחרונים כוללים גם את תומס דנקן, אזרח ליבריה שאובחן כחולה באבולה על אדמת ארצות הברית, שם מת ביום רביעי האחרון.

זאת, על רקע סירובם של חברי הפרלמנט של ליבריה, שנפגעה בצורה הקשה ביותר מהנגיף, להעניק לנשיאה אלן ג'ונסון סירליף סמכויות נוספות שיסייעו לה לעצור את התפשטות האבולה. סירליף כבר הכריזה על מצב חירום במדינה, המאפשר לה להטיל סגר על מוקדי הנגיף, אך בוהופאל צ'יימברס, אחד מחברי הפרלמנט, הזהיר כי העברת סמכויות נוספות עלולה להפוך את ליבריה ל"מדינת משטרה". 2,316 בני אדם – יותר ממחצית ממספר הקורבנות – מתו במדינה המערב-אפריקנית.

התפשטות נגיף האבולה - סיקור מיוחד
העולם נלחם באבולה – אבל לא מספק את מה שבאמת נחוץ
סערה בספרד: הכלב של חולת האבולה הומת "ללא סיבה"
עקב לחץ הציבור: ארה"ב מרחיבה את המאבק באבולה

נשיאת ליבריה, אלן ג'ונסון-סירליף, במשרדה בבירה מונרוביה. AP
דורשת סמכויות נוספות. נשיאת ליבריה, אלן ג'ונסון סירליף/AP

בנוסף לכך, הודיעו היום השלטונות במונרוביה הבירה כי מעתה תיאסר כניסתם של עיתונאים למרפאות לטיפול בחולים בנגיף, למרות אזהרות ארגונים למען חופש התקשורת כי הצעד יעורר "פאניקה מיותרת". דובר הממשלה, אייזק ג'קסון, הצהיר על הצעד בזמן שנשאל על דיווחים שלפיהם עיתונאים לא הורשו לסקר שביתה של צוותים רפואיים במרפאה בבירה.

"עיתונאים לא מורשים יותר להיכנס למרכזים לטיפול באבולה", הבהיר ג'קסון. "הם הפרו את זכות האנשים לפרטיות, צילמו תמונות שאותן הם ימכרו למוסדות בינלאומיים. אנו שמים סוף לזה". הארגון "כתבים ללא זכויות" גינה את המהלך: "המלחמה במגיפה זקוקה לתקשורת טובה, אך ממשלות הנמצאות בחרדה שמות מחסומים לכתבים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
טימותי דאנקן האמריקני שחלה באבולה ומת. צילום מסך  BBC, AP
תומס דנקן, אזרח ליבריה שאובחן כחולה באבולה על אדמת ארצות הברית ומת שם/AP, צילום מסך BBC

בתוך כך, גם באירופה גובר החשש מפני התפשטות המחלה בשטחה. אתמול מת אזרח בריטניה במקדוניה, ככל הנראה בשל הנגיף. החולה אושפז בבית החולים למחלות זיהומיות בבירה סקופיה, שם דיווחו הרופאים לכלי התקשורת המקומיים כי הוא הראה סימפטומים שמתאימים לנגיף הקטלני, על אף שטרם הגיעו התוצאות הסופיות של הבדיקות לגביו. לדבריהם, כשהגיע לבית החולים הוא לא יכול היה לתקשר ומת זמן קצר לאחר מכן. עוד נמסר כי יש אזרח בריטי נוסף שהראה סימפטומים של הנגיף. "אנחנו מודעים לשני דיווחים ובודקים אותם בדחיפות", נמסר ממשרד החוץ בבריטניה.

כמו כן, בבריטניה הוחלט לנקוט אמצעי זהירות נוספים. לפיכך, בשדות התעופה היתרו וגטוויק ובמסוף רכבת ה"יורוסטאר" שבמדינה, יחלו לערוך תשאולים ובדיקות עבור הבאים מה"אזורים הנגועים" במחלה. הרחבת הבדיקות מגיעה אחרי שדובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, הודיע ביום רביעי כי יחלו לערוך בדיקות מורחבות לאבולה בשדות התעופה בחמש מדינות בארצות הברית עבור הנוחתים מסיירה לאון, ליבריה וגינאה. שדות התעופה שבהם ייערכו בדיקות נוספות, הם שדה התעופה על שם קנדי ושדה התעופה ניוארק שבניו יורק, שדה התעופה דאלס שבוושינגטון, שדה התעופה באטלנטה ודה התעופה או'הייר בשיקגו.

לדבריו של ארנסט בממשל בטוחים ביעילות האמצעים האלה ובטוחים שהם "יסייעו במניעת התפרצות המגיפה בארה"ב". במהלך הבדיקות יבצעו הרשויות בדיקת חום והנוחתים ימלאו שאלון רפואי שיצר המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארצות הברית (CDC).

  • עוד באותו נושא:
  • אבולה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully