וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש במקדוניה: אזרח בריטניה מת מאבולה במדינה

טרם הגיעו תוצאות הבדיקה הסופיות של הבריטי למחלה, אך רופאיו אמרו כי הוא הראה את הסימפטומים הרלוונטיים. קיימים דיווחים על אזרח נוסף שנדבק בנגיף, ומשרד החוץ מסר כי הוא "בודק זאת בדחיפות"

פועל בחליפת בידוד מחוץ לדירה שבה מבודד חולה האבולה שאובחן בארצות הברית, אוקטובר 2014. רויטרס, רויטרס
עובד בחליפת בידוד מחוץ לבידו של החולה שמת מאבולה בארצות הברית/רויטרס, רויטרס

אזרח בריטניה מת במקדוניה אמש (חמישי), ככל הנראה בשל מחלת האבולה – כך נמסר מגורם ברשויות הבריאות במדינה. החולה אושפז בבית החולים למחלות זיהומיות בבירה סקופיה, שם דיווחו הרופאים לכלי התקשורת המקומיים כי הוא הראה סימפטומים שמתאימים לנגיף הקטלני, על אף שטרם הגיעו התוצאות הסופיות של הבדיקות לגביו. לדבריהם, כשהגיע לבית החולים הוא לא יכול היה לתקשר, ומת זמן קצר לאחר מכן. הגורם הוסיף כי יש אזרח בריטי נוסף שהראה סימפטומים של הנגיף. "אנחנו מודעים לשני דיווחים ובודקים אותם בדחיפות", נמסר ממשרד החוץ בבריטניה.

מגיפת האבולה - סיקור מיוחד
העולם נלחם באבולה – אבל לא מספק את מה שבאמת נחוץ | פרשנות
סערה בספרד: הכלב של חולת האבולה הומת "ללא סיבה"
"לא ניתן למנוע מקרים נוספים של אבולה באירופה"

כומר ספרדי שמוטס בבידוד לספרד אחרי שנדבק בנגיף האבולה בסיירה לאון, 22 בספטמבר 2014. רויטרס
הכומר הספרדי שהדביק את האחות מוטס בבידוד מסיירה לאון/רויטרס

בתוך כך, גורמים ברשויות הבריאות של ספרד דיווחו כי מחמיר מצבה של האחות הספרדייה שטיפלה בשני כמרים שמתו מאבולה ולקתה בנגיף בתום הטיפול בהם. לדברי הגורמים, האחות, תרזה רומרו, "בסיכון רציני". "חייה בסכנה ממשית בעקבות ההידבקות בנגיף", אמר אינגסיו גונזלס, ראש השלטון המקומי במדריד. יחד עם רומרו מאושפזים בבידוד חמישה בני אדם נוספים בחשד שלקו במחלה לאחר שהיו עמה במגע.

הכמרים בהם טיפלה רומרו, נדבקו באבולה במהלך עבודתם באפריקה, הוחזרו לארצם לאחר שהנגיף זוהה בדמם ומתו זמן קצר לאחר מכן בבית החולים "קרלוס השלישי" שבו עבדה האחות. עד כה גבתה מחלת האבולה את חייהם של כמעט 4,000 בני אדם בגינאה, בסיירה לאון ובליבריה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מובילים אדם שחשוד כנגוע באבולה. AP
גם בריטניה תחל בבדיקות בשדות תעופה/AP

בעקבות האירועים האחרונים בעולם, בין השאר מקרה מוות מאבולה בארצות הברית, בבריטניה הוחלט לנקוט באמצעי זהירות נוספים. לפיכך, בשדות התעופה היתרו וגטוויק ובמסוף רכבת ה"יורוסטאר" שבמדינה, יחלו לערוך תשאולים ובדיקות עבור הבאים מה"אזורים הנגועים" במחלה.

הרחבת הבדיקות מגיעה אחרי שדובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, הודיע ביום רביעי כי יחלו לערוך בדיקות מורחבות לאבולה בשדות התעופה בחמש מדינות בארצות הברית עבור הנוחתים מסיירה לאון, ליבריה וגינאה – מוקדי התפשטות המגיפה הקטלנית. שדות התעופה בהם ייערכו בדיקות נוספות, הם שדה התעופה על שם קנדי ושדה התעופה ניוארק שבניו יורק, שדה התעופה דאלס שבוושינגטון, שדה התעופה באטלנטה ודה התעופה או'הייר בשיקגו.

לדבריו של ארנסט בממשל בטוחים ביעילות האמצעים האלה ובטוחים שהם "סייעו במניעת התפרצות המגיפה בארה"ב". במהלך הבדיקות יבצעו הרשויות בדיקת חום והנוחתים ימלאו שאלון רפואי שיצר המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארצות הברית (CDC).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully