וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא ניתן למנוע מקרים נוספים של אבולה באירופה"

8.10.2014 / 6:49

לפי ארגון הבריאות העולמי, יהיה קשה למנוע התפרצויות נוספות של הנגיף ברחבי אירופה. זאת, לאחר שהשבוע התגלה בספרד מקרה ראשון של הידבקות במחלה מחוץ למערב אפריקה

פועל בחליפת בידוד מחוץ לדירה שבה מבודד חולה האבולה שאובחן בארצות הברית, אוקטובר 2014. רויטרס, רויטרס
סריקות בבית של חולה האבולה בארצות הברית, לפני כשבוע/רויטרס, רויטרס

ארגון הבריאות העולמי הודיע הלילה (רביעי) כי ייתכן מאוד שמקרים נוספים של אבולה יתגלו ברחבי אירופה. סוזנה ג'אקב, מנהלת אזור אירופה של ארגון הבריאות העולמי אמרה כי "בגלל הנסיעות הרבות של אנשים מאירופה לאזורים הנגועים באפריקה ולהיפך, כמעט בלתי נמנע שמקרים נוספים של הידבקות בנגיף יתגלו בעתיד ברחבי היבשת". עם זאת, הרגיעה ג'אקב ואמרה כי "אירופה עדין נמצאת בסיכון נמוך. מערב אירופה הוא האזור הערוך ביותר בעולם להתמודדות עם נגיפים ויראלים, כולל אבולה".

עוד בנושא התפשטות נגיף האבולה:
נתניהו כינס דיון מיוחד להתמודדות עם נגיף האבולה
חרדה בארה"ב: עשרה הושמו בבידוד מחשש לאבולה
המגיפה מתפשטת: מקרה ראשון של אבולה אובחן בארה"ב

החשש העולמי מהתפשטות נגיף האבולה גבר לאחרונה בעקבות המקרים ההולכים וגוברים של המחלה מחוץ למערב אפריקה, שם מתו כבר למעלה מ-3,400 בני אדם. תרסה רוסרו, האחות הספרדייה שטיפלה בשני כמרים שמתו מאבולה ונדבקה בנגיף, הפכה השבוע לאדם הראשון מחוץ למערב אפריקה שנדבק במחלה הקטלנית.

אנשי צבא גרמנים מתרגלים מיגון מפני אבולה. רויטרס
אנשי צבא גרמנים מתרגלים מיגון מפני אבולה, אתמול/רויטרס

גורמים רשמיים בספרד אמרו כי עדיין לא ברור לגמרי כיצד האחות נדבקה. עם זאת, גורמים רשמיים במדינה ניסו להרגיע את הציבור וטענו כי הם מצליחים להתמודד עם האיום. מומחים רפואיים טוענים כי הסיכויים להתפרצות נרחבת של הנגיף מחוץ לאפריקה קלושים.

בתוך כך, עשרות רופאים ואחיות הפגינו מחוץ לבית החולים "לה פז" שבמדריד בדרישה לקבל מידע נוסף על האופן בו נדבקה האחות באבולה, שכן הנגיף לא עובר דרך האוויר אלא על ידי מגע ישיר עם הפרשות הגוף של אדם חולה. "בגלל העובדה שדרכי ההתגוננות מפני הנגיף ודרכי הידבקות ידועות, ברור כי נעשו טעויות", אמר גורם מהמכללה הרפואית במדריד.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

ארצות הברית שוקלת אמצעי בטיחות בשדות התעופה

מצבו של החולה הראשון באבולה בארצות הברית, שאובחן לפני כשבוע, ממשיך להיות קשה. החולה, שהגיע מליבריה לטקסס ופיתח סימפטומים של הנגיף, החל השבוע לקבל לראשונה טיפול ניסיוני באבולה ועובר טיפולי דיאליזה - כך נמסר מבית החולים בדאלאס, שם הוא מאושפז בימים האחרונים.

הנשיא ברק אובמה אמר אתמול כי יש סיכוי "נמוך ביותר" שהמגפה תתפרץ בארה"ב. לדבריו, ארצות הברית שוקלת אמצעי בטיחות בנמלי התעופה כדי לאתר נוסעים שעלולים לשאת את הנגיף. הסנטור צ'אק שומר אמר כי האמצעים צפוים לכלול בדיקת חום לנוסעים שהגיעו לארה"ב ממדינות הנגועות בנגיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully