וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרית חמורה בשומרון: מתנחל חשוד שירה לעבר פלסטינים

11.10.2014 / 14:07

שבעה מתנחלים תקפו משפחה פלסטינית שמסקה זיתים בכפר יאסוף. איש לא נפגע מהירי, אך אם המשפחה נפצעה קל כשהוכתה על ידי החבורה. המשטרה עצרה שני צעירים מתפוח בחשד למעורבות

2 מתנחלים מההתנחלות תפוח שבשומרון נעצרו בחשד שתקפו פלסטינים במטע זיתים בכפר יאסוף. זכריה סדה, רבנים לזכויות אדם,
האשיה שנפצעה בתקרית ביאסוף, היום/זכריה סדה, רבנים לזכויות אדם

כוחות צה"ל עצרו היום (שבת) שני צעירים, אחד מהם נער, מההתנחלות תפוח שבשומרון בחשד כי תקפו משפחה פלסטינית במטע זיתים בכפר יאסוף. כתוצאה מהתקרית נפצעה ברגלה אישה פלסטינית באורח קל ופונתה לבית חולים באזור. השניים החשודים במעורבות בתקיפה הועברו למשטרה. החקירה הוטלה על המפלג לפשיעה לאומנית בימ"ר מחוז ש"י.

על פי החשד, שבעה מתנחלים רעולי פנים הגיעו מכיוון המאחז הבלתי-חוקי תפוח-מערב לעבר המטע, שנמצא באזור שאינו מצריך תיאום עם כוחות הביטחון, שם מסקה המשפחה הפלסטינית, בת חמש נפשות, את עצי הזית. אחד מהמתנחלים, כך לפי החשד, ירה לעברם, אך אף אחד לא נפגע עקב כך. לאחר מכן, הכו רעולי הפנים את האב ואת האם, שניסו להימלט מהמקום, אולם לטענתם המשיכו המתנחלים לרדוף אחריהם גם כשהם נכנסו למכוניתם וניפצו חלק מזגוגיותיה. לא ברור אם היורה הוא אחד משני העצורים, משום שהם מסרבים לשתף פעולה בחקירה ולהזדהות.

מזכ"ל תנועת "שלום עכשיו", יריב אופנהיימר, התייחס לאירוע ואמר כי "על השר לביטחון הפנים לפעול בתקיפות נגד התפרעויות המתנחלים, ולהגן על הפלסטינים בעונת המסיק שלא עוברת בשקט". לדבריו, "באחריותה של הממשלה להגן על הפלסטינים הנותנים להתקפות ואף לירי במטרה לנשלם מאדמתם".

לקריאה נוספת בנושא
תיעוד: נערים "מעלימים ראיות" לאחר "תג מחיר"
אישום: נערים הציתו מבנה של ערבים וריססו "נקמה"
אישום: ביצעו "תג מחיר" לאחר הפגנה למען החטופים

2 מתנחלים מההתנחלות תפוח שבשומרון נעצרו בחשד שתקפו פלסטינים במטע זיתים בכפר יאסוף. זכריה סדה, רבנים לזכויות אדם,
מכונית שזגוגיותיה נופצו בזירת האירוע בשומרון/זכריה סדה, רבנים לזכויות אדם

התקרית היום מגיעה לאחר שבשבוע החולף נרשמו כמה אירועים החשודים כ"תג מחיר", שהתרחשו על רק תחילתה של עונת מסיק הזיתים. אתמול דיווחו פלסטינים כי עשרות עצים נשרפו בכפר יאסוף ובכפר מרדא שבשומרון. ביום שלישי דווח על כריתה של 16 עצי זית באחת החלקות של תושב הכפר הפלסטיני עקרבה, הסמוך להתנחלות איתמר.

ביום שני נכרתו לפי החשד כ-16 עצי זית בחלקה של תושב בורין, הסמוכה למאחז הבלתי חוקי גבעת רונן, שליד הר ברכה. זמן קצר לאחר מכן התגלו כ-60 עצי זית כרותים גם בכפר יאסוף. משטרת מחוז ש"י מסרה כי פתחה בחקירת המקרה, וכי כל כיווני החקירה נבדקים.

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully