וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: נערים "מעלימים ראיות" לאחר "תג מחיר"

4.9.2014 / 16:14

הותר לפרסום סרטון שהגיע לידי המשטרה ובו נראים לכאורה ארבעת הנאשמים בהצתת בית קפה של ערבים בכפר דורא אל-קרע שבבנימין משליכים ציוד ומחליפים בגדים. מעצרם הוארך

צילום: משטרת ירושלים, עריכה: גדי וינסטוק, ניב פוקס; קריינות: אביב אברמוביץ'

בית משפט המחוזי לנוער בירושלים האריך היום (חמישי) את מעצרם של ארבעה נערים בני 16 ו-17, תושבי בית אל, ערד ויישוב בבנימין, הנאשמים כי הציתו מבנה ארעי בכפר דורא אל-קרע שבבנימין בחודש שעבר וריססו "נקמה" על דלת המקום. זאת במסגרת פעולת "תג מחיר" לאחר שפלסטינים הציתו מבנה במאחז הסמוך מעלה הארבעה. במקביל הותר לפרסום סרטון שהגיע לידי המשטרה, ובו נראים לכאורה החשודים "מעלימים ראיות" שעות לאחר המעשה.

בסרטון, שצולם בדרכם לדורא אל-קרע בסביבות השעה 05:30 בבוקר - נראים תחילה הנערים מעבירים כפפות וציוד נוסף לתוך שקית ומסתירים אותה בשיחים, בעודם רעולי פנים. בהמשך מתרחקים הארבעה, מסירים את הכיסויים מעל ראשיהם, מחליפים בגדים ויוצאים לכיוון בית אל.

עוד על פעולות "תג מחיר":
אישום: ביצעו "תג מחיר" לאחר הפגנה למען החטופים
בן 18 מיצהר נאשם בהשחתת עשרות מכוניות באבו גוש
אישום: ניקבו צמיגי 44 מכוניות בכפר ערבי בצפון

וידאו לדסק - תיעוד: נאשמים בתג מחיר "מעלימים ראיות" שעות לאחר המעשה. צילום מסך
הנערים כפי שתועדו, לכאורה/צילום מסך

הארבעה נעצרו בסוף אוגוסט במסגרת חקירת שב"כ והמפלג לפשיעה לאומנית של מחוז ש"י במשטרה, ונחקרו בחשד למעשים. על פי חוקרי היחידה, נאסף מכלול ראיות, וזה אפשר לגבש נגדם כתב אישום. על פי הנטען בו, ב-18 באוגוסט בסביבות 05:00 בבוקר יצאו הנאשמים מבית אל לכיוון הכפר הערבי, כשפניהם מוסתרות, כפפות על ידיהם וברשותם תרסיס בצבע שחור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ארבעה נערים נאשמים בהצתה ובהשחתה בדורא אל קרע. אוגוסט 2014. חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה
"נקמה" על הצתת מבנה במאחז סמוך זירת ההצתה בכפר דורא אל-קרע/חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה

על פי כתב האישום, כחצי שעה אחרי שיצאו לדרך ריססו הנערים את המילה "נקמה" על דלת המבנה הארעי ועל מסך שהוצב במקום. מיד לאחר מכן, כך נטען, הם הציתו את הספות והכורסאות בתוך בית הקפה ואז נמלטו מהמקום.

"כתוצאה ממעשי הנאשמים התלקחה אש ושרפה כליל את הספות והכורסאות וכן שרפה חלק מיריעת הבד המכסה את החצר. כמו כן, נגרם נזק למערכת החשמל במקום", נכתב בכתב האישום. "במעשיהם שילחו הנאשמים בצוותא חדא אש במזיד בדבר לא להם וכתבו על מקרקעין של זולתם שלא כדין והכול מתוך מניע של גזענות".

"התנהלות המשטרה עם יהודים - חציית קו אדום"

היום דן בית המשפט בבקשת הפרקליטות להאריך את מעצרם של הארבעה עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. עם זאת, קבע בית המשפט שמעצרם יוארך בבחמישה ימים נוספים בלבד, שבמהלכם יקבע אם להיענות לבקשת הפרקליטות. הארבעה מכחישים כל קשר למעשה.

עו"ד עדי קידר מארגון "חוננו", המייצג את הנאשמים, מסר בתגובה: "התנהלות המשטרה ובתי המשפט עם יהודים המואשמים בעימות כלשהו עם ערבים, בתקופה האחרונה, מהווה חציית קו אדום תוך רמיסת זכויות. ללא קשר לנסיבותיו של התיק, תמוה בעינינו כיצד אירוע הצתת הרכוש נחקר בצורה כה מהירה ויעילה, בעוד שהצתה שהתרחשה רק יממה קודם לכן בידי ערבים וסיכנה חיי אדם בישוב יהודי סמוך, לא נחקרה כלל. אנו מקווים שבית המשפט יורה בקרוב על שחרורם של הקטינים ויאפשר להם לחזור לשגרת חייהם ולימודיהם".

לפניות לכתב: sben72@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully