וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: ניקבו צמיגי 44 מכוניות בכפר ערבי בצפון

שלושת הנאשמים מישיבת "דורשי ייחודך" ביצהר. באופן נדיר, צוין כי המניע גזעני. זהו כתב האישום הראשון עקב פעילות של המפלג לפשיעה לאומנית ש"י על פשע שנאה בתוך הקו הירוק

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: יותם בן-דוד

כמעט חודשיים אחרי פעולת "תג מחיר" בכפר גוש חלב (ג'יש) שליד צפת, הוגש הבוקר (שני) לבית המשפט המחוזי לנוער בנצרת כתב אישום נגד שלושה נערים בני 16 ו-17, תושבי ירושלים, הר חברון ובנימין הלומדים בישיבת "דורשי ייחודך" בהתנחלות יצהר שבשומרון. כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד אורית קורן, מייחס לנערים את ניקוב צמיגיהם של לא פחות מ-44 כלי רכב ואת ריסוס הכתובת "רק גויים מפנים מארצנו". בדיון שהתקיים בדלתיים סגורות הואשמו השלושה בהשחתת פני מקרקעין ובפגיעה וחבלה ברכב. באופן נדיר צוין בכתב האישום כי המניע לעבירות הוא גזעני.

עוד על מעשי "תג מחיר" ופשעי שנאה:
ליברמן: "האחראים לתג מחיר - עיתונאים המזוהים עם השמאל"
חשוד ב-7 פעולות "תג מחיר" ביקנעם יואשם רק באחת
חרדים הותקפו בכפר ערבי בשל חשד שתכננו "תג מחיר"

תג מחיר בג'ש (גוש חלב). מרץ 2014. אדריאן הרבשטיין
שכנות טובה עם היהודים. מכונית שצמיגיה נוקבו בגוש חלב, בתחילת אפריל/אדריאן הרבשטיין

בכתב האישום התייחסה הפרקליטות בהרחבה לשורת האירועים שהתרחשו ביצהר ביממה שקדמה לפשע השנאה בגוש חלב. אז, נכנסו כוחות הביטחון להתנחלות ותוך מאבק בהתנגדות קשה מצד התושבים, הרסו הכוחות כמה מבנים בלתי חוקיים שהוקמו במקום. לפי כתב האישום, כבר באותו ערב וברקע האירועים הקשים ביצהר, הגיעו הצעירים למושב ספסופה המרוחק כקילומטר מגוש חלב כשהם מצוידים בכלים חדים ובתרסיסי צבע. כמה שעות אחר כך, בסביבות השעה 2:30 לפנות בוקר, הגיעו הנערים לגוש חלב, ניקבו צמיגים של 44 מכוניות וריססו את הכתובת "רק גויים מפנים מארצנו" על קיר של בית בכפר. לפי הפרקליטות, היקף הנזק שנגרם לכלי הרכב נאמד ביותר מ-114 אלף שקל.

חקירת האירוע, שגרם לתדהמה בקרב תושבי הכפר, שלהם יחסי שכנות טובים עם היישובים היהודיים הסמוכים, הוטלה על השב"כ ועל המפלג לפשיעה לאומנית במחוז ש"י. אלה עצרו את שלושת הנערים ימים ספורים אחרי האירוע. גורמים במשטרה סיפרו לוואלה! חדשות כי בביתו של אחד מהם נמצאו אמצעי לחימה וביניהם כדורים, עשרות מחסניות, חגורות נשק ומפות. בנוסף נמצאו ברשותו אמצעים הקשורים למעשי פשיעה לאומנית, ובכלל זה תרסיסי צבע וכלים חדים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
תג מחיר בג'ש (גוש חלב). מרץ 2014. אדריאן הרבשטיין
במשטרת מחוז ש"י הביעו שביעות רצון מכתב האישום. כתובת נאצה שרוססה על בית/אדריאן הרבשטיין

במשטרה ציינו כי מדובר בכתב האישום הראשון שהוגש בעקבות פעילותו של המפלג לפשיעה לאומנית במחוז ש"י בגין פשע שנאה שנעשה בתוך תחומי הקו הירוק. גורמים במשטרת המחוז הביעו סיפוק לנוכח העובדה שזוהי הפעם הראשונה שהפרקליטות הכניסה לכתב אישום על פעולת "תג מחיר" גם את הסעיף הלאומני. על פי החוק, העונש המרבי על שתי העבירות הראשונות שמיוחסות לנאשמים – השחתת פני מקרקעין ופגיעה וחבלה ברכב – הוא חמש שנים. ואולם, לנוכח הוספת הסעיף המייחס לעבירות מניע גזעני, בית המשפט רשאי להכפיל את העונש ולגזור על הנאשמים עד עשר שנות מאסר.

בכתב האישום הדגישה הפרקליטות כי כל המעשים המיוחסים לנאשמים נעשו ממניע גזעני ומעוינות למגזר הערבי. הפרקליטות התייחסה בהרחבה לעובדה שבין הנאשמים ישנה היכרות מוקדמת, בהיותם תלמידים בישיבה ביצהר. בכתב האישום צוין כי סביב יצהר נעשו בשנים האחרונות עשרות מעשים של פגיעה בכוחות הביטחון ובתושבים פלסטינים ורכושם. עוד נכתב כי חלק מתלמידי "עוד יוסף חי" מעורבים בפעילות חתרנית ואלימה מסוג זה, ולכן הוצאו נגד חלק מהם צווי הרחקה מיצהר ומאזורים מסוימים ביהודה ושומרון.

תג מחיר בג'ש (גוש חלב). מרץ 2014. אדריאן הרבשטיין
מניע גזעני ועוינות למגזר הערבי/אדריאן הרבשטיין

כתב האישום התייחס גם להחלטת מנכ"ל משרד החינוך שהתקבלה בשלהי 2011, שלא לחדש את הרישיון לישיבת "דורשי ייחודך" שבמתחם "עוד יוסף חי". כמו כן, הוחלט כי ועדת התמיכות של המשרד תבטל את התמיכה הכספית שיועדה לישיבה. נאמר גם כי דמויות מפתח ממתחם ישיבת "עוד יוסף חי" תמכו והצדיקו בפומבי גם בשנה האחרונה פשעי שנאה נגד ערבים, כדוגמת פעולות "תג מחיר".

עו"ד עדי קידר, המייצג שניים מהנאשמים מטעם ארגון חוננו, אמר: "ככל הנראה הלחץ התקשורתי ותוקף השעה הוא זה שהביא להגשת כתב האישום, בהליכים פלילים דומים לא היה מוגש כלל כתב אישום על סמך מארג ראיות שכזה". לדבריו, "מדובר באוסף של ראיות נסיבתיות וחוות דעת שונות שעליהן המדינה מנסה להתבסס. נלמד את חומר הראיות, נבין את התמונה יותר לעומק ונגיב בהתאם". עו"ד ברק פרידמן, המייצג נאשם נוסף, אמר: "נדמה כי יש לעצור ובמהירות את הסחף שמוביל לאישומים, ויהי מה".

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il
לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

תג מחיר בג'ש (גוש חלב). מרץ 2014. אדריאן הרבשטיין
תג מחיר בג'ש (גוש חלב). מרץ 2014/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully